Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am incercat cu "cautare" dar nu am gasit un raspuns concret??
Eu simt ca pe la 2200 de ture are nerv si ma pot baza pe ea, normal(tehnic) la cite turatii intra turbina ?? Si ce ar putea sa o intirzie sau sa o faca sa intre mai devreme??
Skip ads

  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
teoretic sau practic
  • cipo

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2005

  • Mesaj Privat
salut,
la masina mea simt un "zvac" pe la 2200 cand accelerez constant si moderat. de tras trage f bine inca de la 2000 sau daca nu sunt pretentios chiar mai jos Smile.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Teoretic si practic intra la 1750RPM. Ca se simte la 2200 e pentru ca in zona aia incep gazele de evacuare sa impinga serios paletele turbinei.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Turbosuflanta functioneaza in toata plaja de turatie. Problema este de bilant energetic, pt. ca pana la o anumita turatie (probabil in jur de 1500) mai mult consuma (energie) pt. a se invarti decat produce, la un moment dat se egalizeaza ce "ii da" motorul cu ce produce ea, si intr-adevar peste o anumita turatie bilantul devine pozitiv (ma rog impropriu spus pt. ca nici un proces fizic sau chimic nu produce mai mult decat consuma), si (tot in mod impropriu) se simte sutul in spate.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
referitor la acel "zvac" care se simte pe la 2200 rpm, am observat ca atunci cand motorul este rece, acel "zvac" este mai pronuntat (chiar deranjant) pe cand cu motorul cald e mai greu sesizabil (si e undeva mai sus pe la 2500 rpm).

Aveti idee de ce?

Care-i explicatia?
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Subscriu la postul lui "BV-31STE" referitor la functionarea (zvacul) turbinei la rece si mai nesesizabil dupa ce se incalzeste pentru vitezele a 2 a si a 3 a. Pot fi mai multe cauze : debitmetrul nu functioneaza in parametrii de lucru , adica valorea cantitatii de aer masurata nu este in limitele admise ; mai poate fi un EGR murdar si ancrasat dar si de la turbina care poate scapa presiune sau sistemul de admisie cu aer ( furtune , intercooler); pompa de vaccum poate sa nu mai produca vacumul necesar (0,7 bari ) valvelor electropneumatice. La opelul meu Astra g , Y20 DTH , turbina este GARETT 15 dar nu stiu sigur daca este cu geometrie fixa sau variabila. Am observat ca la pornirea motorului tija electrovalvei de la turbina (westgate) este trasa spre capsula si deschide vana de la turbina ca sa permita gazelor de evacuare sa puna in functiune turbina prin intermediul paletelor. La accelerare tija de la westgate nu se mai misca in schimb patrunde o cantitate mai mare de gaze( vana fiind deschisa) ce produce o turatie mai mare a turbinei deci si o presiune de supralimentare mai mare necesara la admisie. Intrebare: cine controleaza aceasta presiune de supralimentare generata de turbina ? pentru ca vana de la turbina care permite accesul gazelor de evacuare se afla in pozitia deschisa inca de la pornirea motorului.
  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cum depistam ce fel de turbosuflanta avem??? Scrie pe ea??
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Y20DTH are turbina Garrett GT1544, geometrie fixa
http://www.turbobygarrett.c...1544_454082_2.htm

LATER EDIT: se pare ca 1544 e la DTL iar 1549 e la DTH:
http://www.7diesel.it/turbo/default.asp?pag=39
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR