kiddo_s
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea. Am un Opel Vectra B 1.6 16v din '96 motor x16xel si as vrea sa schimb simeringurile de la axele cu came,
imi da ulei pe la unul din ele. Distributia am schimbat-o de 2 ori, singur dar la simeringuri nu am umblat si sincer, habar nu am cum se face, daca a mai facut cineva operatia asta rog a ma ajuta cu niste sfaturi sa nu fac vreo prostie. Multumesc anticipat!
imi da ulei pe la unul din ele. Distributia am schimbat-o de 2 ori, singur dar la simeringuri nu am umblat si sincer, habar nu am cum se face, daca a mai facut cineva operatia asta rog a ma ajuta cu niste sfaturi sa nu fac vreo prostie. Multumesc anticipat!
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
nu ai ce sa strici acolo , dai distributia jos , desfaci pinioanele de la axele cu came , desfaci axele de pe chiulasa si schimbi semeringurile ,remontezi axele , pui distributia si gata , nu e mare nebunie numai sa ai grija sa pui capacele la locul lor ( dupa numerotarea care e pansonata pe ele ) . Cu respect !
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
sandu_race NU trebuie sa demonteze axele.
kiddo_s , am patit la fel...mi-a facut distributia ca naiba din cauza unui semering uzat pe la care dadea ulei...Pasii care trebuie urmati:
-pui masina pe un plan drept si o asiguri(frana de mana)
-deconectezi bornele de la acumulator(minus si plus)
-demontezi filtru de aer
-demontezi cureaua de accesorii
-demontezi busonul de umplere ulei
-demontezi capacul motorului
-deconectezi mufa de la bobina
-demontezi bobina
-demontezi capacele de la distributie
-demontezi capacul de la axele cu came
-desfaci senzorul camshaft
Atentie. Pui distributia mai intai pe semne.
-desfaci cureaua de distributie
-blochezi pe rand axele cu o cheie fixa conform imaginii si demontezi rotile dintate(sa tii minte pozitia lor-marchezi inainte cu un marker)
-desfaci ''capacele'' de la semeringuri si le extragi usor(atentie sa nu le mutilezi)
-extragi semeringurile.
Atentie. Cureti zonele de imbinare ale capacelor cu chiulasa si montezi capacele cu suruburi noi si le strangi la cuplu de 8Nm.
-acum introduci noile semeringuri.
Montezi totul la loc invers demontarii.
kiddo_s , am patit la fel...mi-a facut distributia ca naiba din cauza unui semering uzat pe la care dadea ulei...Pasii care trebuie urmati:
-pui masina pe un plan drept si o asiguri(frana de mana)
-deconectezi bornele de la acumulator(minus si plus)
-demontezi filtru de aer
-demontezi cureaua de accesorii
-demontezi busonul de umplere ulei
-demontezi capacul motorului
-deconectezi mufa de la bobina
-demontezi bobina
-demontezi capacele de la distributie
-demontezi capacul de la axele cu came
-desfaci senzorul camshaft
Atentie. Pui distributia mai intai pe semne.
-desfaci cureaua de distributie
-blochezi pe rand axele cu o cheie fixa conform imaginii si demontezi rotile dintate(sa tii minte pozitia lor-marchezi inainte cu un marker)
-desfaci ''capacele'' de la semeringuri si le extragi usor(atentie sa nu le mutilezi)
-extragi semeringurile.
Atentie. Cureti zonele de imbinare ale capacelor cu chiulasa si montezi capacele cu suruburi noi si le strangi la cuplu de 8Nm.
-acum introduci noile semeringuri.
Montezi totul la loc invers demontarii.
kiddo_s
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
DB77AAA ,dar nu trebuie desfacute niciun ax cu came. Ca sa schimbi semeringurile de la axele cu came(dupa toate etapele de demontare distributie-role) se demonteaza doar ''capacele'' marcate in poza cu sageti albastre.
- Dupa demontarea acestora, se extrag foarte usor semeringurile, se curata zona foarte bine.
- Se monteaza la loc capacele folosindu-se suruburi noi. Mare atentie insa...suruburile(toate 4) se inlocuiesc.
- Se introduc semeringurile noi(le ungeti pe exterior cu o pelicula fina de vaselina)
- Dupa demontarea acestora, se extrag foarte usor semeringurile, se curata zona foarte bine.
- Se monteaza la loc capacele folosindu-se suruburi noi. Mare atentie insa...suruburile(toate 4) se inlocuiesc.
- Se introduc semeringurile noi(le ungeti pe exterior cu o pelicula fina de vaselina)
- genutzu
- **
- 164 mesaje
- din 09 Nov 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Vaslui
genutzu
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Dupa aproape 2 ani de la segmentare, schimbat printre altele inclusiv simeringurile la arbore si axele cu came, am o pierdere de ulei care o "descoperisem" dupa vreo 6 luni de la segmentare si am crezut ca e de la capacul care e deasupra axelor cu came...dar acum imi dau seama ca e de la simeringurile de la arbore si/sau de la axele cu came.
Intrebarea este:
- e din cauza simeringurilor (calitatea) sau cum mi-au spus de la un service ca e posibil sa se formeze presiune mare de ulei si sa "forteze" in simeringuri?
PS cureaua de distributie si rolele sunt umede... (
Ma poate ajuta cineva cu un sfat macar?
Mltumesc!
Dupa aproape 2 ani de la segmentare, schimbat printre altele inclusiv simeringurile la arbore si axele cu came, am o pierdere de ulei care o "descoperisem" dupa vreo 6 luni de la segmentare si am crezut ca e de la capacul care e deasupra axelor cu came...dar acum imi dau seama ca e de la simeringurile de la arbore si/sau de la axele cu came.
Intrebarea este:
- e din cauza simeringurilor (calitatea) sau cum mi-au spus de la un service ca e posibil sa se formeze presiune mare de ulei si sa "forteze" in simeringuri?
PS cureaua de distributie si rolele sunt umede... (
Ma poate ajuta cineva cu un sfat macar?
Mltumesc!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
ATENTIE .dupa demonmtarea completa a axelor cu came de pe chiulasa daca tachetii sunt destinsi pe perioada interventiei se recomanda golirea si curatarea lor.Motivul este ca destinsi pot sa se blocheze la maxim si sa nu mai inchida apoi supapele sau dupa un timp sa se blocheze si atunci demontati iar .....se stie ca acesti tacheti se blocheaza destul de des.
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
io_buzau
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut mekanik....invata-ma te rog cum sa rezolv problema asta....eu am un x16xel,a trebuit sa schimb garnitura de la capacul culbutori si pentru a putea scoate capacul de aluminiu a trebuit sa desfac pinioanele de la axele cu came pentru ca altfel nu putea fi scos din cauza aparatorii pinioanelor.am pus distributia la punct inainte sa dau pinioanele jos dar cred ca s-au deplasat axele cu came.ce posibilitate am ca in momentul in care montez pinioanele sa readuc distributia la punct? Mentionez ca axele mele cu came nu au acele santuri in partea dreapta pentru a le alinia....te rog da-mi un sfat.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cel de la admisie sigur se misca spre inapoi, prima treaba trebuie sa blochezi axele fa-ti un blocator dintr-un platband care intra intre zimtii rotilor de curea si n-o sa fie mare inginerie dupa aia.Axele le misti cu cheia fixa de pe hexagonul turnat pe ax de aia e facut,cel de evacuare sta linistit eu pun cheia pe cel de la admisie blochez rotile si restu e simplu.Aliniaza bine semnele si verifica dupa ce pui cureaua daca dupa o tura mai cad la fel si misca stanga/dreapta sa vezi daca intinzatorul lucreaza.
io_buzau
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2013
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Revin tot eu cu un rãspuns: existã un capac, dar teoretic nu e nevoie sa fie scos, deoarece simeringul e cota in cota in locas, capacul nu acopera marginea simeringului
Eu insa nu am putut scoate simeringurile nici cu un mic levier, nici cu o presa mica de rulmenti, nici gaurite cu burghiu si introduse holtzsuruburi de care sa tragi, nici cu extractor de simeringuri cumparat in final cu 45 de lei trusa.
Am demontat capacul si simeringurile au iesit cu mâna.
Am montat capacul si am introdus simeringurile noi cu o tubulara de 32 si cu un ciocan de cauciuc.
Cu acest prilej am verificat sa nu fie infundate canalele spre pinioanele defazoare (nu erau).
Capacul era prevazut cu doua garnituri de cauciuc, pe care eu le-am facut din cauciuc siliconic (nu pierde ulei).
Mi-a zis cineva ca simeringurile nu au iesit deoarece erau vechi si lipite in timp in ulei incins, dar cine poate sti?
Eu insa nu am putut scoate simeringurile nici cu un mic levier, nici cu o presa mica de rulmenti, nici gaurite cu burghiu si introduse holtzsuruburi de care sa tragi, nici cu extractor de simeringuri cumparat in final cu 45 de lei trusa.
Am demontat capacul si simeringurile au iesit cu mâna.
Am montat capacul si am introdus simeringurile noi cu o tubulara de 32 si cu un ciocan de cauciuc.
Cu acest prilej am verificat sa nu fie infundate canalele spre pinioanele defazoare (nu erau).
Capacul era prevazut cu doua garnituri de cauciuc, pe care eu le-am facut din cauciuc siliconic (nu pierde ulei).
Mi-a zis cineva ca simeringurile nu au iesit deoarece erau vechi si lipite in timp in ulei incins, dar cine poate sti?
raz40
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat