Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
de ceva timp tot reglam timoneria, fiind ok o perioada scurta apoi revenind la ''normal'' (adica functionare defectuoasa)
cel mai urat se manifesta la gasirea treptei 1 si 2
astazi avand ceva timp liber, am aruncat un ochi, ceva mai atent
problema era acest bolt, care s-a distrus in timp si capatase un joc de voie




materiale necesare :
- un bolt nou ( este foarte bun unul de cielo -se potriveste la fix)
-un cleste din acela subtire (de sigurante) sau un patent cat mai subtire
- ideal, un spray de degresat fiindca e foarte multa mizerie, unsoare pe acolo, adunata in timp,
- inca un amic Smile (eu am fost singur si e cam nasol)
- 2, 3 tigari (astea nu prea sunt indicate dar calmeaza din nervi, aparent)

metoda de lucru :
- se introduce schimbatorul in viteza a 2-a
- se curata cat mai bine locul cu pricina cu un spray de degresat, intrucat toata acea mizerie depusa in timp va ingreuna scoaterea acelui bolt care probabil nu a fost schimbat prea des / niciodata.
- se prinde cu acel cleste cu capete subtiri acel bolt si se trage incet de el spre exterior
se poate prinde si cu un patent obisnuit dar mie unul mi s-a parut cam butucanos si greoi
Atentie : trageti incet de acel bolt spre voi, intrucat este posibil sa ii rupeti acele margini iesite inafara si sa va ingreunati destul de mult lucrul.
- se introduce noul bolt de cielo cu partea mai ascutita (locul de prindere al sigurantei) inspre jos, ulterior prinzandu-se acea siguranta de el. siguranta s-ar putea sa intre cam greoi daca nu curatati bine locul in prealabil
la mine vechiul bolt era un model din ala despicat, ca un fel de diblu dar din otel, care se introducea fortat si se umfla singur in acel locas.
am cumparat unul de cielo (3 lei) de la un magazin de piese auto, care insa arata ca un cui ceva mai gros cu o siguranta in capat si care s-a potrivit perfect in acea gaura / locas .

si ... cam asta este tot
la mine a mai fost necesara si reglarea timoneriei, intrucat era reglata cat de cat dupa vechiul bolt
aici ar fi necesar un amic
eu am fost singur si de aceea au fost necesare 2,3 tigari Smile
inca o poza , pt a va face o idee cat mai clara



stiu ca ar fi fost mai edificatoare niste poze reale dar fiind singur si plin de unsoare pe maini a fost greu sa fac poze.

spor
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
bravo. explicatiile sunt bune.
operatiunea e foarte simpla si te scapa de multi nervi. cum intra acum in viteze?
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Very Happy Very Happy Very Happy
alta viata
maneta sta fixa in viteza, nu mai are joc la punctul mort, nu se mai balangane schimbatorul ca mestecaul in oala cu mamaliga, ce sa mai .....
se merita investitia asta de 3 ron
bataie de cap mi-a dat doar reglarea timoneriei intrucat am fost singur
  • AstraF

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Cum se face reglajul timoneriei? Masina trebuie suspendata? Am cautat o gramada pe net si n-am gasit nimic pentru astra f.
Cu boltul respectiv am si eu probleme doar ca-s ceva mai grave: nu intra deloc in viteza 1 si 2 iar din marsarier reusesc sa bag 1 si 2 dar asta inseamna ca nu mai pot sa dau cu spatele.
La service s-au uitat niste baieti, au dat din umar si au zis ca nu ma costa nimic dar nu ma pot ajuta. Crying or Very sad

Multumesc anticipat.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
tu schimba boltul prima data.si dupa vezi de reglaj.la tine 90% e din bolt si restul din reglaj.
reglajul e simplu.pe tija care iese din masina ai un surub( hexagon de 13). il desfaci pe ala, cineva iti tine maneta fixa pe mijloc si dupa il strangi la loc. era si o metoda de blocare a manetei dar nu o mai stiu.
  • AstraF

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu e de la bolt. E o garnitura de care se prinde tija de control al schimbatorului.
E uzata intr-o parte iar cand e frig partea uzata e ceva mai moale si se deplaseaza, acum ca e cald se pare ca nu-s probleme.
Stie cineva de unde pot face rost de piese?
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
despre garnitura asta vorbesti cumva ?
daca despre ea este vorba, o gasesti la magazine de piese auto
este destul de scumpa pt o simpla garnitura : 30-40 ron
dar daca ai si boltul uzat , problema se va rezolva doar pe moment
in scurt timp se va uza iar acea garnitura
  • AstraF

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Nu e de la garnitura din interior, pe aceea am schimbat-o degeaba.
Este vorba de piesa 4 de aici care se monteaza unde apare 3 si de ea se leaga tija 13.
Doar ca nu merge schimbata doar o garnitura, trebuiesc schimbate toate, altfel o sa cedeze celelalte.
  • AstraF

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am comandat un kit de reparatie care contine toate partile de cauciuc si separat am cumparat bolturile si tija de la schimbator. ~170ron
Am incercat initial sa comand piesele de la AutoA dar n-am primit nici o estimare de pret, probabil din cauza nr mare de piese.

Acum ramane problema montajului, trebuie sa gasesc un service care sa fie dispus sa-mi dea jos timoneria, sa schimbe toate acele piese de cauciuc, sa o monteze si sa o regleze.
Puteti sa-mi recomandati un service in sectorul 6, de preferabil unul care sa fie deschis si sambata?


LE: in timp ce cautam piese am dat peste un tutorial pentru reglarea timoneriei AICI
Am inteles cu ocazia asta cum se blocheaza schimbatorul si ce-i cu gaura de la maneta schimbatorului. Very Happy
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
De ce ai comandat/cumparat toate acele piese ?
bine, este un lucru bun ceea ce ai facut tu, dar ai constatat ca erau toate defecte, ca sa zic asa ... ?
De obicei la ansamblul timonerie nu prea se strica mare lucru ... decat daca ai ''draci pe ea'' si o fortezi inutil
oricum, sa nu uiti sa iei si vaselina special pt acest ansamblu si sa fii atent la cei care ti-o monteaza sa si foloseasca aceasta vaselina .
Daca o sa pui vaselina normala, din comert, o sa scartaie la iarna de o sa ...
Sa ne spui si noua rezultatul final
  • AstraF

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Ha-ha...par multe piese dar sunt microscopice, parca ar fi piesele dintr-un ou kinder. Dupa ce m-am uitat cu lupa mi-am dat seama ca-mi lipsesc tocmai bucatile de cauciuc care-s distruse la mine. Evil or Very Mad
Vaselina "speciala" am cautat-o pe net dupa cod si-mi dadea ca ar fi vreo 30euro. Am luat un spray cu vaselina siliconica special pt piese de plastic si cauciuc.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
este buna si vaselina aia pe care ai luat-o
vezi ca gasesti si la cutie sau la tub, vaselina siliconica si nu este scumpa, pe undeva pe la 20-30 lei
eu ti-am dat doar un sfat, din propria experienta ...
  • AstraF

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
M-am inarmat cu piesele "Kinder" si le-am montat la un service.
Rezultatul: intra in toate vitezele dar muschii spatelui, umarului si ai bratului sunt solicitati la maxim. Cica din cauza pieselor noi, mai dureaza pana se lasa.
Bani aruncati de pomana 370Ron, experienta priceless.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR