- octav_bz
- OP
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
As vrea sa mi se raspunda la intrebarea de mai sus, mentionez ca a crescut simtitor consumul in oras de la 11-12% la 14-15%.In afara sunt multumit de consum....pare totul ok.Mentionez ca am verificat debitmetrul, sonda lambda, am schimbat filtrul de benzina, azi o sa schimb si filtrul de aer care acum este sport, cu unul Mann obisnuit.Nu imi da nici un cod de eroare...totul pare ok.Sa nu imi ziceti ca s-a racit vremea, chestia asta am observat-o de asta vara, am verificat de multe ori de la plin la plin!Ce sa mai verific?Multumesc.
Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- octav_bz
- OP
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Multumesc prieteni.Bujiile sunt curate,noi!Nu sunt negre,nici umede.La retur nu m-am gandit, o sa verific.Bine ar fi sa fie asta.A crescut si traficul in Buzau, insa e departe de ce e in Bucuresti.Am schimbat filtrul de aer si mi se pare mult mai nervoasa.Oricum de la 12 la 15% mi se pare un salt mare.Nu pierd combustibil siaprinderea e bine pusa la punct.
Ramane etc.-ul ala........
Ramane etc.-ul ala........
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- octav_bz
- OP
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
te-ai gandit ca te fura la statia de benzina?
poate ca in realitate nu ti-a crescut consumul...ci cand alimentezi pompa inregistreaza mai multi litri... imi dau si eu cu presupusul...
spui ca problema asta apare si vara, traficul e la fel, deci teoretic ar trebui sa ai acelasi consum...intrebarea este: de unde alimentezi? tot la aceeasi pompa sau la pompe diferite? poate la una dintre pompe furtul e mai mare, si tu il percepi ca un consum crescut...
poate ca in realitate nu ti-a crescut consumul...ci cand alimentezi pompa inregistreaza mai multi litri... imi dau si eu cu presupusul...
spui ca problema asta apare si vara, traficul e la fel, deci teoretic ar trebui sa ai acelasi consum...intrebarea este: de unde alimentezi? tot la aceeasi pompa sau la pompe diferite? poate la una dintre pompe furtul e mai mare, si tu il percepi ca un consum crescut...
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Din experienta mea :
Anul trecut in aprilie am cumparat un Cielo GLE 1998. Din aprilie pana in septembrie am avut un consum urban de max.9% si extraurban de 6,5%.
In septembrie am zis sa pregatesc masina pentru iarna si am schimbat bujii, fise bujii, filtre,ulei si curele ( distributie si aux ), de atunci consumul extraurban a crescut la 11%-14% . Am fost la tester si nu au gasit nimic in neregula ....masina mergea ca inainte adica perfect. Am zis ca de vina ar fi racirea vremii ( dar totusi 3-5 litri in plus ) si am asteptat primavara, dar nici dupa incalzirea vremii consumul nu a vrut sa scada .....am rezolvat problema prin inlocuirea masinii.
Astra z16xe si Vectra z16xe vad ca nu sar de 10% urban si 6,5 % extraurban ( pe Transfagarasan si Rucar-Bran )
Anul trecut in aprilie am cumparat un Cielo GLE 1998. Din aprilie pana in septembrie am avut un consum urban de max.9% si extraurban de 6,5%.
In septembrie am zis sa pregatesc masina pentru iarna si am schimbat bujii, fise bujii, filtre,ulei si curele ( distributie si aux ), de atunci consumul extraurban a crescut la 11%-14% . Am fost la tester si nu au gasit nimic in neregula ....masina mergea ca inainte adica perfect. Am zis ca de vina ar fi racirea vremii ( dar totusi 3-5 litri in plus ) si am asteptat primavara, dar nici dupa incalzirea vremii consumul nu a vrut sa scada .....am rezolvat problema prin inlocuirea masinii.
Astra z16xe si Vectra z16xe vad ca nu sar de 10% urban si 6,5 % extraurban ( pe Transfagarasan si Rucar-Bran )
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
nici C18NZ-ul meu de 14ani si vreo 180mii km nu sare de 10% in oras, daca nu trec prin Baneasa, unde, cand ma duc la job, imi vine sa innebunesc la intrarea pe DN1.
dar teoria conspiratiei cu pompa de benzina tind sa o adopt si eu..adica am patit la un mol (cel de la morarilor - Bucuresti ,..ex shell) cum javra aia de pompa inregistra lei si litri, desigur, mai exact aproape 1litru, fara sa curga nimic asta in momentul cand am luat furtunul din pompa..cand i-am intrebat pe benzinari...mai ca se jurau pe viata lor ca e imposibil...i-as fi crezut daca nu turnam benzina intr-un recipient transparent..cu clapeta apasata, pompa imi dadea aer si imi lua bani..de-abia dupa vreo 10secunde a venit benzina si desigur un bidon de 5litri a fost taxat cu vreo 6.15litri (luam pt drujba unui vecin - ca altfel nu aveam ocazia sa vad LIVE treaba asta).
te rog, nu mai cita mesajul anterior. multumesc, maiandrei
dar teoria conspiratiei cu pompa de benzina tind sa o adopt si eu..adica am patit la un mol (cel de la morarilor - Bucuresti ,..ex shell) cum javra aia de pompa inregistra lei si litri, desigur, mai exact aproape 1litru, fara sa curga nimic asta in momentul cand am luat furtunul din pompa..cand i-am intrebat pe benzinari...mai ca se jurau pe viata lor ca e imposibil...i-as fi crezut daca nu turnam benzina intr-un recipient transparent..cu clapeta apasata, pompa imi dadea aer si imi lua bani..de-abia dupa vreo 10secunde a venit benzina si desigur un bidon de 5litri a fost taxat cu vreo 6.15litri (luam pt drujba unui vecin - ca altfel nu aveam ocazia sa vad LIVE treaba asta).
te rog, nu mai cita mesajul anterior. multumesc, maiandrei
- robertt_rct
- **
- 323 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am vazut scris pe undeva catalizator.
El nu are treaba. In schimb sonda de oxigen (lamda) are. Cit timp nu este defecta nu se aprinde martor. Dar fiind murdara nivelul sesizat nu este cel real. Cu una murdara ECU va baga mai multa benzina. Se curata numai cu flacara. Poti sa vezi daca este ea prin demontare si/sau la tester ITP prin noxe, HC mare.
Alta cauza ar fi valva EGR, blocata pe inchis. Se curata numai chimic.
Incearca astea si daca nu ... iti mai spun si alte cauze.
El nu are treaba. In schimb sonda de oxigen (lamda) are. Cit timp nu este defecta nu se aprinde martor. Dar fiind murdara nivelul sesizat nu este cel real. Cu una murdara ECU va baga mai multa benzina. Se curata numai cu flacara. Poti sa vezi daca este ea prin demontare si/sau la tester ITP prin noxe, HC mare.
Alta cauza ar fi valva EGR, blocata pe inchis. Se curata numai chimic.
Incearca astea si daca nu ... iti mai spun si alte cauze.
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
Nu va faceti griji de consum, la o Vectra C20NE e normal sa ia 13-15L/100 la oras. In afara te incadrezi undeva la 6-8L/100 km , depinde cum o calci. am avut o vectra C20NE din 1995 si imi consuma la oras intre 12-14L/100km. Toate consumurile si de mers afara si de oras le-am facut de la plin la plin.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
si eu consider normal...dar depinde cum o folosesti
- o calci,ma refer la sprint ....
- incalzesti motorul inainte sa pornesti (si de cate ori)
- de cate ori pornesti si opresti intr-o zi
- traficul
Si la mine mananca intre 10-13L, depinde pe unde ma duc si de cate ori incalzesc motorul(oprit/pornit).. (la mine o incalnire inseamna sa-mi cada turatia de la 1250 la sub 1000 ... 9xx nu stiu precis cam 10 min, in garaj (sub casa), in oras mai mult timp imi trebuie sa o incalzesc)
ultima treapta a socului de decupleaza pe la 80grade(iarna rar imi ajunge la aceasta temperatura,in oras..f mult opresc pornesc ).
are 4 trepte:
- 0 grade
- 20 grade
- 40 grade
- 80 grade
socul pana ii cuplat, sonda lamda nu functioneaza (deoarece si daca ar funtiona sonda lambda, nu ar face nimic daca clapeta de sok nu permite mai mult aer).
depinde de calitatea benzinei (arderea).
Si sunt mai multe la care vad ca teai uitat.
- benzina ii rece....arderea se face mai greu.(ardere incompleta)
- aerul ii rece(aicea poate influenta f mult consumul daca nu ai cuplata admisia de aer cald de pe galeria de evacuare,sau nu finctioneaza supapa ce regleaza admisia aer: cald/rece)
- o calci,ma refer la sprint ....
- incalzesti motorul inainte sa pornesti (si de cate ori)
- de cate ori pornesti si opresti intr-o zi
- traficul
Si la mine mananca intre 10-13L, depinde pe unde ma duc si de cate ori incalzesc motorul(oprit/pornit).. (la mine o incalnire inseamna sa-mi cada turatia de la 1250 la sub 1000 ... 9xx nu stiu precis cam 10 min, in garaj (sub casa), in oras mai mult timp imi trebuie sa o incalzesc)
ultima treapta a socului de decupleaza pe la 80grade(iarna rar imi ajunge la aceasta temperatura,in oras..f mult opresc pornesc ).
are 4 trepte:
- 0 grade
- 20 grade
- 40 grade
- 80 grade
socul pana ii cuplat, sonda lamda nu functioneaza (deoarece si daca ar funtiona sonda lambda, nu ar face nimic daca clapeta de sok nu permite mai mult aer).
depinde de calitatea benzinei (arderea).
Si sunt mai multe la care vad ca teai uitat.
- benzina ii rece....arderea se face mai greu.(ardere incompleta)
- aerul ii rece(aicea poate influenta f mult consumul daca nu ai cuplata admisia de aer cald de pe galeria de evacuare,sau nu finctioneaza supapa ce regleaza admisia aer: cald/rece)
- octav_bz
- OP
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
DA,cred ca asta e consumul normal.Nu prea o las sa se incalzeasca, plec imediat si parcurg distante scurte, max 3 km.Aprinderea e buna, oricat de frig ar fi pleaca la prima cheie, fara ambreiaj calcat.Cred ca asta-i consumul ptr motorul asta innoras.Intr-adevar in afara e intre 6-8, depinde cat alergi.
- razvanx
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jun 2006
- Corsa 2015 a12xer
- Bucuresti
razvanx
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2006
- Mesaj Privat
inafara de problemele tehnice si soferul are o amprenta in ceea ce priveste consumul in oras, un sofer grabit si nervos consuma cu pana la 30% mai mult comustibili decat unul calm si linistit- demaraj(turatii ridicate), graba de a prinde verdele, si daca nu l-ai prins - frana brusca unde si acolo se consuma ceva fata de o incetinire usoara a masinii pana la semafor, etc etc