- potorac ionut daniel
- OP
- 168 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
a montat cineva pe un astra g y20dth sau z17dtl un chip tuning extern? ca am un prieten care a montat pe un vectra b y 20dth si spune ca masina este o bomba acuma, de la 101 cp a ajuns la 116 cp iar masina trage de rupe fata de cum era inainte. intreb ca as vrea sa cumpar 2 module pt masinile mele, eventual daca mai sant amatori poate ne unim si sa le luam la un pret mai mic. am vazut pe site ca la z17dtl de la 80cp ajung la 100cp. avantajul din cate am vazut e ca poti sa-l montezi si sa-l demontezi oricand si fara batai de cap. in schimp la remap ecu trebuie sa scrii din nou ecu cu valorile vechi.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- potorac ionut daniel
- OP
- 168 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- darius 15
- ***
- 660 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 660
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
cangri a scris:Dar daca maresti puterea motor o sa maresti si capacitatea de franare?
Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca. Intre noi fie vorba, cam de cate ori ai curaj sa te incumeti sa atingi viteza maxima a unei masini?
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
djtaotao a scris:
Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca [...]?
cangri a scris:Dar daca maresti puterea motor o sa maresti si capacitatea de franare?
Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca [...]?
Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
In general turatia maxima in gol la o pompa de injectie este 5.100-5.300rpm insa in sarcina nu-ti trece de 4.400rpm la turbodiesel sau 4.800rpm la diesel, deci indiferent ca umbli la surubul pompei de injectie ca sa se tureze mai mult intervine totusi o limitare constructiva care vine de la guvernatorul pompei de injectie (parca asa se traduce) si care taie abrupt debitul inaintea atingerii turatiei maxime.
Ma refer aici la pompele de injectie prezente pe motoarele turbodiesel/diesel nonEURO, EURO2, EURO3.
La un remap nu-ti creste viteza maxima, nici distanta de franare. Pentru ca se modifica mapele de amestec aer/motorina injectata doar in plaja de turatii care este cel mai des folosita de un sofer obisnuit. La o crestere de debit pe toata plaja de turatii (cum este cazul meu), iti creste doar cu putin turatia maxima la care ai putere maxima (injectoarele iti raman mai mult timp deschise la marirea de debit si asta creste unpic turatia), dar si asta e insuficient sa-ti creasca distanta de franare.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Banuiesc ca mie imi scrii.
Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.
Filmuletul e clasic, nimic nou.
Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.
Filmuletul e clasic, nimic nou.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Sfatul legat de imbunatatirea performantelor de franare e cat se poate de logic, realist si binevenit.
Nu faci remapare pentru viteza maxima si nu faci upgrade de frane pentru franare de la viteza maxima.
Un singur exemplu: accelerarea intre 2 semafoare. Dupa remapare ajungi la o viteza mai mare... dupa care trebuie sa te opresti.
Nu incercati sa va legati de mine, nu fac liniute intre 2 semafoare. Doar de la 4 in sus
Imi editez mesajul pentru a nu continua off-topicul:
Cand extragi din context si mai si interpretezi, iese un rahat.
Eu ma refeream la accelerarea intre doua semafoare, mai pe intelesul publicului - pe o distanta DETERMINATA accelerezi de la zero la o viteza V1, apoi franezi iar pana la 0. Dupa remapare, V2 > V1. E nevoie sa fac vreo schema?
"Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap..." - NU in unitatea de timp sau de distanta!
"...acceleratia este 0 in momentul franarii" - ia mai deschide cartea de fizica din care "stim" si zi-ne ca totusi e negativa...
"exemplul cu semafoarele nu e realist" - faptul ca nu e legal nu-l face irealist
Ultima modificare făcută de maiandrei la Dum 12 Feb, 2012 12:48 am
Nu faci remapare pentru viteza maxima si nu faci upgrade de frane pentru franare de la viteza maxima.
Un singur exemplu: accelerarea intre 2 semafoare. Dupa remapare ajungi la o viteza mai mare... dupa care trebuie sa te opresti.
Nu incercati sa va legati de mine, nu fac liniute intre 2 semafoare. Doar de la 4 in sus
Imi editez mesajul pentru a nu continua off-topicul:
Cand extragi din context si mai si interpretezi, iese un rahat.
Eu ma refeream la accelerarea intre doua semafoare, mai pe intelesul publicului - pe o distanta DETERMINATA accelerezi de la zero la o viteza V1, apoi franezi iar pana la 0. Dupa remapare, V2 > V1. E nevoie sa fac vreo schema?
"Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap..." - NU in unitatea de timp sau de distanta!
"...acceleratia este 0 in momentul franarii" - ia mai deschide cartea de fizica din care "stim" si zi-ne ca totusi e negativa...
"exemplul cu semafoarele nu e realist" - faptul ca nu e legal nu-l face irealist
Ultima modificare făcută de maiandrei la Dum 12 Feb, 2012 12:48 am
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Dupa remapare ajungi la o viteza mai mare...
Interpretez putin si mai introduc putina teorie...
Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap si pentru asta nu recomanda nimeni imbunatatirea franarii. Diferenta dupa remap e ca acea viteza mare se obtine intr-o perioada mai mica de timp, adica ai acceleratie imbunatatita. De la fizica stim ca acceleratia este variatia vitezei intr-o perioada de timp. Si pentru ca nimeni nu accelereaza in timp ce franeaza rezulta ca acceleratia este 0 in momentul franarii, carevasazica ea, acceleratia, nu afecteaza "formula" franarii.
As putea sa-ti dau dreptate dar exemplul cu semafoarele nu e realist. Intre doua semafoare viteza maxima legala este mica si de obicei e aglomerat. La dracu iti mai faci remap daca vrei sa profiti de el mergand bara la bara.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Banuiesc ca mie imi scrii.
Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.
Filmuletul e clasic, nimic nou.
Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.
Filmuletul e clasic, nimic nou.
Partial gresit ... in unele cazuri are rost in altele nu.
Iti pot da o gramada de exemple de masini unde limitarea RPM este setata la 4200RPM pentru ultima treapta de viteza. La mai mult de atat nu ai putere maxima e adevarat dar te tine pe loc daca vrei sa mergi de exemplu peste 200km/h. Teoria cu franarea este adevarata desi nu se gandeste nimeni la ea.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Exemplul tau e pe un caz particular si nu ai dreptate : nu vorbim aici de masini la care a 5-a viteza este gandita de fabricantul automobilului pentru 'economy' si la care cu a 4-a si a 5-a ajungi la aceiasi viteza maxima (caz in care difera doar turatiile). Eu vorbesc de masini la care puterea/viteza maxime se obtin in treapta a 5-0 (care este gandita pentru 'power').
- potorac ionut daniel
- OP
- 168 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
deci m-am hotarat si o sa cumpar un chip tuning mai intai pt astra g care o am in garaj cu poze si o sa mai castige inca 20 de cai. pt distanta de franare probleme nu cred ca o sa fie deoarece eu inainte pe spate aveam frana pe tamburi in 4 prezoane iar acum am pe disc in 5 prezoane. am luat puntea de pe o astra g 1,8 benzina de 125 de cai si din cate am vazut sistemul de franare e la fel ca la motoarele y20dth deci nu cred ca sant probleme la sistemul de franare cand maresc puterea de la 80 la 100, respectiv de la 101 la 116 cai. iar legat de consum eu ma refer la mers normal pe autostrada, nu la liniute in oras
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat