Deoarece este a treia data cand ii demontez/montez alternatorul lu` taicamiu` am decis sa fac si cateva poze si sa detaliez un pic aceasta operatiune .
Inainte sa incep precizez ca aceasta operatiune se poate face si pe deasupra motorului prin demontarea filtrului de aer si pe sub masina , asta pentru cine beneficiaza de o rampa ! pentru mine este mai usoara ce pe sub masina . Indiferent de cum alegeti sa il demontati , alternatorul se va scoate doar pe deasupra , pe dedesubt nu are loc !
Se va inlatura borna de la baterie + !
Pentru demontare am folosit doua truse de chei , una normala cu tubulare hexagonale si inca una cu tubulare torx , pe langa acestea o surubelnita in cruce .


Cum am procedat cu masina pe rampa demontare pe sub masina :
Se desface capacul de la scutul motor , sun surubele cu cap cruce , tot pe sub masina se demonteaza capacul de la scut din partea dreapta a masinii dinspre roata , acesta are 3 surubele cu cap torx .


Dupa demontare veti putea avea acces la rola intinzatoare de la cureaua de accesorii , aceasta curea se va inlatura prin decomprimarea intinzatorului cu un clichet cu tubulara de 17 ( daca imi aduc aminte bine ) , se trege in sensul acelor de ceasornic ca si cum ati vrea sa strangeti acel surub de la rola : este rola mica neagra !

Dupa scoaterea curelei de pe rola alternatorului , se vva desface unul dintre cele doua suruburi cu , care este prins alternatorul , cel dinspre scutul motor :


Am terminat cu partea de jos , acum mergem la partea de sus :
Se va scoate aceasta mufa , este cea care duce la filtru de motorina pentru a usura demontarea acestuia !

Suportul filtrului de motorina este prins in trei puncte cu piulite :


Dupa demontare se scot cele doua mufe de pe filtru de motorina si se inlatura acesta FARA A SE DEMONTA CONDUCTELE PENTRU MOTORINA !

Alternatorul mai este prins intr-un surub pe partea de sus , acesta se poae vedea dupa inlaturarea filtrului de motorina :



Dupa demontare se trage cu mana de alternator pe partea de sus cu miscari sus/jos pentru a il scoate din furca ! Dupa indepartare , acesta are prins in partea din spate doua fire care unul se desfcae cu cheie de 13 iar cel mic cu cheie de 8 .

Alternatorul se scoate pe parteade sus 😊

Cam asta a fost dar dacamai aveti nelamuriri astept intrebari 😃