- fnf bogdan fnf
- OP
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare ,
Deoarece este a treia data cand ii demontez/montez alternatorul lu` taicamiu` am decis sa fac si cateva poze si sa detaliez un pic aceasta operatiune .
Inainte sa incep precizez ca aceasta operatiune se poate face si pe deasupra motorului prin demontarea filtrului de aer si pe sub masina , asta pentru cine beneficiaza de o rampa ! pentru mine este mai usoara ce pe sub masina . Indiferent de cum alegeti sa il demontati , alternatorul se va scoate doar pe deasupra , pe dedesubt nu are loc !
Se va inlatura borna de la baterie + !
Pentru demontare am folosit doua truse de chei , una normala cu tubulare hexagonale si inca una cu tubulare torx , pe langa acestea o surubelnita in cruce .
Cum am procedat cu masina pe rampa demontare pe sub masina :
Se desface capacul de la scutul motor , sun surubele cu cap cruce , tot pe sub masina se demonteaza capacul de la scut din partea dreapta a masinii dinspre roata , acesta are 3 surubele cu cap torx .
Dupa demontare veti putea avea acces la rola intinzatoare de la cureaua de accesorii , aceasta curea se va inlatura prin decomprimarea intinzatorului cu un clichet cu tubulara de 17 ( daca imi aduc aminte bine ) , se trege in sensul acelor de ceasornic ca si cum ati vrea sa strangeti acel surub de la rola : este rola mica neagra !
Dupa scoaterea curelei de pe rola alternatorului , se vva desface unul dintre cele doua suruburi cu , care este prins alternatorul , cel dinspre scutul motor :
Am terminat cu partea de jos , acum mergem la partea de sus :
Se va scoate aceasta mufa , este cea care duce la filtru de motorina pentru a usura demontarea acestuia !
Suportul filtrului de motorina este prins in trei puncte cu piulite :
Dupa demontare se scot cele doua mufe de pe filtru de motorina si se inlatura acesta FARA A SE DEMONTA CONDUCTELE PENTRU MOTORINA !
Alternatorul mai este prins intr-un surub pe partea de sus , acesta se poae vedea dupa inlaturarea filtrului de motorina :
Dupa demontare se trage cu mana de alternator pe partea de sus cu miscari sus/jos pentru a il scoate din furca ! Dupa indepartare , acesta are prins in partea din spate doua fire care unul se desfcae cu cheie de 13 iar cel mic cu cheie de 8 .
Alternatorul se scoate pe parteade sus
Cam asta a fost dar dacamai aveti nelamuriri astept intrebari
Deoarece este a treia data cand ii demontez/montez alternatorul lu` taicamiu` am decis sa fac si cateva poze si sa detaliez un pic aceasta operatiune .
Inainte sa incep precizez ca aceasta operatiune se poate face si pe deasupra motorului prin demontarea filtrului de aer si pe sub masina , asta pentru cine beneficiaza de o rampa ! pentru mine este mai usoara ce pe sub masina . Indiferent de cum alegeti sa il demontati , alternatorul se va scoate doar pe deasupra , pe dedesubt nu are loc !
Se va inlatura borna de la baterie + !
Pentru demontare am folosit doua truse de chei , una normala cu tubulare hexagonale si inca una cu tubulare torx , pe langa acestea o surubelnita in cruce .
Cum am procedat cu masina pe rampa demontare pe sub masina :
Se desface capacul de la scutul motor , sun surubele cu cap cruce , tot pe sub masina se demonteaza capacul de la scut din partea dreapta a masinii dinspre roata , acesta are 3 surubele cu cap torx .
Dupa demontare veti putea avea acces la rola intinzatoare de la cureaua de accesorii , aceasta curea se va inlatura prin decomprimarea intinzatorului cu un clichet cu tubulara de 17 ( daca imi aduc aminte bine ) , se trege in sensul acelor de ceasornic ca si cum ati vrea sa strangeti acel surub de la rola : este rola mica neagra !
Dupa scoaterea curelei de pe rola alternatorului , se vva desface unul dintre cele doua suruburi cu , care este prins alternatorul , cel dinspre scutul motor :
Am terminat cu partea de jos , acum mergem la partea de sus :
Se va scoate aceasta mufa , este cea care duce la filtru de motorina pentru a usura demontarea acestuia !
Suportul filtrului de motorina este prins in trei puncte cu piulite :
Dupa demontare se scot cele doua mufe de pe filtru de motorina si se inlatura acesta FARA A SE DEMONTA CONDUCTELE PENTRU MOTORINA !
Alternatorul mai este prins intr-un surub pe partea de sus , acesta se poae vedea dupa inlaturarea filtrului de motorina :
Dupa demontare se trage cu mana de alternator pe partea de sus cu miscari sus/jos pentru a il scoate din furca ! Dupa indepartare , acesta are prins in partea din spate doua fire care unul se desfcae cu cheie de 13 iar cel mic cu cheie de 8 .
Alternatorul se scoate pe parteade sus
Cam asta a fost dar dacamai aveti nelamuriri astept intrebari
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- crysty83
- **
- 121 mesaje
- din 15 Apr 2011
- Vectra 2005 Z19dt
- Buzau
crysty83
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2011
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- crysty83
- **
- 121 mesaje
- din 15 Apr 2011
- Vectra 2005 Z19dt
- Buzau
crysty83
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat