Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • micutu_flo

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2006

  • Mesaj Privat
salut, am o astra classic II, si recent am observat ca din cele 2 butoane de pe volan cu care claxonezi cel din stanga functioneaza intermitent, adica masina claxoneaza doar dupa apasari repetate , 4, 5, 6, repet doar cel din stanga.
Stiti cumva ce as putea face sau care ar fi problema?
Sau singura solutie fiind vizita la service (masina e in garantie)
Va multumesc mult.
Skip ads

  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
marchizule, din pacate, vizita la service e singura solutie..sperand ca prin cluj serviceurile opel sunt chiar ok spre deosebire de baietti "buni" din capitala.
ai airbag si nu e ca la cazane gen vectraul meu unde cu o surubelnita in stea si una clasica desfaci tot bordul...(personal prefer old school, deja 1001 de airbaguri, circuite si senzori care functioneaza cand vrea muschiul lor, ma scot din minti..gen faza cu dracia de contact de sub scaunul pasagerului care duce la dezactivarea airbagului involuntar). Shocked
  • micutu_flo

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2006

  • Mesaj Privat
mersi Very Happy
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
La astra airbagu se desface din doua sau trei suruburi ce sunt prinse prin spatele volanului. Daca umblii cu grija nu patesti nimic si dand jos airbagu ajungi direct la butoanele de claxon.
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Capacul de la volan cum se desface? Sau fi mai explicit. Te refereai cumva la capacul de la volan unde e situat airbagul?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
b28cxh a scris:..gen faza cu dracia de contact de sub scaunul pasagerului care duce la dezactivarea airbagului involuntar). Shocked


putin off-topic: "dracia aia" se numeste Ocupant Classification si este destul de folositoare. senzorul respectiv verifica daca scaunul pasagerului este ocupat si in ce pozitie se afla el. uite 2 cazuri cand te poti bucura ca ai sensorul ala:

1) ai un impact frontal (sa zicem destul de usor cat sa nu fie dauna totala la masina si sa merite reparatia masinii) Senzorul respectiv sesizeaza ca pe locul din dreapta nu este nimeni si prin urmare dezactiveaza airbag-ul (de fapt nu-l dezactiveaza ci doar nu il detoneaza) -> ptr tine inseamna o economie de cel putin cateva sute de euro cat ar insemna inlocuirea airbag-ului pasager.

2) ai un impact frontal asemanator cu cel de mai sus. pe scaunul din dreapta se afla prietena/nevasta/cineva. in momentul impactului persoana respectiva se afla aplecata in fata (sa zicem ca are de cautat ceva in torpedou). Ce ai alege: sa nu se detoneze airbag-ul iar persoana respectiva sa scape doar cu nasul spart sau contuzii de genul asta? sau ca airbag-ul pasagerului sa i se detoneze la 5 cm de fatza? da-mi voie sa raspund eu in locul tau...ai alege prima varianta...fiindca in a2a pasagerul s-ar alege cu o fractura a gatului ceea ce ar conduce in cel mai fericit caz la o paralizie, iar in cel mai probabil caz ar genera moartea.

intr-adevar, in ziua de azi sunt foarte multi senzori si computere intr-o masina, dar nu toti sunt doar gaselnite de marketing...majoritatea sunt chiar foarte folositori...acuma depinde intr-adevar si de cat de bine functioneaza si cum isi fac treaba...dar asta nu e vina producatorului de masini (nu Opel face senzorii si intreg sistemul respectiv), producatorul doar asambleaza in masina lui sistemul respectiv cumparat de la alti furnizori (in cazul meu, Siemens VDO Timisoara creeaza astfel de sisteme, care ulterior sunt montate pe diverse masini)

sper ca nu v-am plictisit.
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nu ne-ai plictisit dimpotriva apreciez opinia ta. nu contest utilitatea senzorilor - atunci cand functioneaza ok, desigur - doar, si cu asta termin cu offtopicul , as vrea sa nu mai dea rateuri in sensul asta..la un prieten cu astra g i s-a dezactivat airbagul de vreo 3 ori din cauza acelui sistem care da rateuri pe la opel...asta a insemnat drumuri pe la service pt resetare soft etc..ceea ce nu e prea placut cand tocmai te bucuri ca ti-ai luat masina noua de 12mii euro si ca nu e logan Shocked
...ca tot veni vorba de airbag..apropo..unde sunt montati senzorii la astra g..ma refer cei externi care ar trebui sa detecteze impactul? chiar sunt curios, pt ca nu am reusit sa fac rost de un manual reparatie astra g (oare o exista? Rolling Eyes )
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
sincer nu pot sa-ti spun exact pozitia ACU-ul si a senzorilor la Astra G (am lucrat acum 4 ani ptr opel, dar proiectul se numea GM Epsilon asa ca nu stiu exact ptr ce masina era Very Happy ), pot doar sa o banuiesc. O configuratie completa ptr "safety system" include:
- 1 ACU ...asta se fixeaza in 95 % din cazuri in tunel (tabla aia de sub schimbator/frana de mana. ACU-ul contine partea de logica(computerul propriu zis) si 2 senzori de acceleratie ptr X (directia de deplasare a masinii) si Y (impact lateral)
- senzori de acceleratie pe bara fata (Early Crash Sensor) folositi ptr a detecta cat mai devreme impactul frontal. Astia trebuie sa fie sub masca de plastic din fata.
- senzori de acceleratie pe bara spate (Back Crash Sensor) ptr a depista daca esti lovit din spate (asta se foloseste doar la masinile cu tetiere active)
- senzori de presiune montati in usi(SIS=Side Impact Satellite), ptr a sesiza impactul lateral. Principiul de functionare este simplu. in usa exista un anumit volum de aer. la impact lateral acest volum este "deformat" de unde rezulta o variatie a presiunii din usa.
- senzori de acceleratie montati in stalpii dintre usi (SIS=Side Impact Satellite). acestia sunt o alta varianta de detectie a impactului lateral

uite poza cum arata SIS:



- ptr masinile echipate cu airbag-uri cortina, in ACU se mai introduce pe langa cei 2 senzori X/Y de acceleratie, si un senzor numit Roll-Rate Sensor sau RollOver Sensor. asta are "darul" de a sesiza cand masina se rostogoleste.

- mai exista sensorii de Ocupant Classification care le-am descris functionarea intr-un post anterior. Si la acestia sunt mai multe solutii tehnice , dar nu cred ca e cazul sa detaliez. In principiu la Astra este vorba doar de un contact. La modele de top exista posibilitatea sa se depisteze nu doar prezenta unei persoane pe scaun, ci si pozitia in care sta, inaltimea pe care o are, greutatea, etc. In functie de toti parametri astia ACU-ul stabileste modul in care detoneaza airbag-ul

tot ansamblul asta de senzori funtioneaza impreuna cu ACU-ul, insa doar ACU-l decide singur momentul detonarii airbag-urilor, care airbag-ul sa se detoneze si care nu, tot ACU-ul comanda si centurile pretensionate.


Pe Astra Classic , fiind o configuratie mai simpla, si din motive financiare bineinteles, se foloseste probabil doar ACU+ECS+SIS+centuri pretensionate. Iti spun sigur ca nu e cazul sa compari sistemul de pe Astra cu cel de pe Logan. Pe Logan este doar ACU+SIS Very Happy... am primit o cerere de oferta de la Renaul ptr configuratia respectiva......urmau sa o monteze pe Logan Very Happy

in principiu cauta sub tunel ca sa gasesti ACU-ul, pe bara fata (sub faruri undeva) sensorii de impact frontal, in usi sau pe stalpii laterali mijloc ptr senzorii de impact lateral.
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ACU la Astra G este situat in proeminenta de plastic dintre scaunele din fata, imediat inapoia franei de mana si inaintea scrumierei din spate. Senzori de impact frontal se pare (nu sunt sigur) ca nu exista nici in bara din fata, nici in masca, ci chiar in corpul ACU-lui (probabil senzori de decelerare brusca, altfel nu imi pot explica cum ar putea functiona). Aceasta din urma informatie (localizarea senzorilor de impact frontal) am "pescuit-o" de pe forumul Vauxhal-istilor britanici, deci exista posibilitatea ca ea sa fie falsa.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
in ACU exista 2 senzori de acceleratie pe X/Y si un intrerupator mecanic... te umfla rasul cand il vezi si afli ce simplu functioneaza (o bila metalica si un arc)...in momentul unei decelerari bruste (exact cum a intuit lentet mai sus) bila metalica invinge forta de apasare a arcului si intrerupe un contact electric... in paralel senzorii returneaza valoarea acceleratie pe X/Y iar integratul prezent analizeaza datele si decide detonarea sau nedetonarea airbagurilor...asta e versiunea "light" a explicatie functionarii unui ACU.

se poate ca senzorii de impact frontal sau lateral sa nu existe pe masina....am avut proiecte in care era folosita configuratia aceasta. mentionez ca nu stiu 100% sigur configuratia pe Astra. daca exista senzori de impact frontal atunci trebuie sa fie pozitionati pe bara undeva in fata, dupa cum am mentionat mai sus.

ptr Leontet: daca ai desfacut tunelul si ai vazut ACU-ul, pune to rog o poza cu el. daca e facut de Siemens atunci pot sa aflu exact configuratia existenta. imi trebuie doar sa am o poza buna a etichetei, sa vad seria produsului (ar trebui sa existe un numar de forma 5WK4 xxxx , unde cei 4 de x depind de la proiect la proiect)


cred ca ar trebui sa-mi schimb avatarul Embarassed
nu voi mai continua discutia despre airbag-uri/s.a. in topic-ul acesta....daca mai sunt colegi forumisti interesati de detalii de acestea propun sa deschidem un topic nou.
rog adminii sa mute post-urile despre airbag-uri intr-un nou topic, daca considera ca e necesar.

  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
be careful what you wish:
uite aici: https://www.clubopel.com/vie...php?p=88542#88542

ca sa nu stricam topicul colegului nostru...sa inteleg totusi ca este vitala performanta ACU-ului...banuiesc ca are integrat un chip care are ca instructiuni refresh-uirea constanta a informatiilor primite de la senzori (gen variatia volumui de aer din usa x etc..) sau functioneaza pe principiul de contact (in cazul senzorilor montati in bare/sub masca fata etc).

Cu alte cuvinte, o lipsa de comunicatie intre unul din senzori si ACU, chiar si pt o fractiune de secunda (in cazul unui impact) poate duce la consecinte grave. Rolling Eyes stiu ca nu e nimic nou in ceea ce spun si poate gresesc, dar ma gandesc la situatia in care un mecanic istet care habar nu are de airbaguri etc din neatentie poate afecta circuitele care conecteaza ACU de senzorii din masca/fata? exista posibilitatea asta? trebuie lucrat altfel in cazul unei schimbari de masca/bara, de exemplu? Question Shocked
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pif a scris:Capacul de la volan cum se desface? Sau fi mai explicit. Te refereai cumva la capacul de la volan unde e situat airbagul?

Fratica am impresia ca tovarasii Very Happy(in sensul bun) colegii nostri nu te-au prea lamurit!
In consecinta : capacul volanului se demonteaza prin desurubarea celor 2 suruburi de pe spatele volanului(sorry dar nu stiu acum de cat sunt ,insa clar sunt gen imbus insa ca o stea;torx parca)dupa care incet departezi capacul de "baza" volanului ca sa nu smulgi cablul de la airbag.Mare atentie! Mufa airbag-ului o scotzi doar cu contactul luat daca nu vrei sa faci o vizita la tester pt resetare ECU.Mufa are ca un fel de capacel care tre scos apoi tragi de mufa si iese f usor.Contactul nu il pui pana nu montezi la loc mufa in airbag!Dupa toate astea scotzi contactul cel glumetz si il verifici/cureti/montezi la loc, apoi in ordine inversa totul la loc !Gata! Sper ca nu te-am zapacit cu detaliile! Asta e singurul meu defect si anume ca dau prea multe detalii ! A...Mai am un singur defect:Sunt barbat bine! Smile
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Sarut mana si merci pentru explicatii. Fix ca la clasa I ceea ce mi-a convenit de minune. De plictisit nu mai plictisit chiar mi-ai captat atentia deoarece sunt f. interesat fiindca nici la mine nu claxoneaza din partea dreapta a volanului si aveam de gand sa umblu pe acolo ca ma cam enerveaza sa vad in ce parte e volanul orientat sa pot claxona. Daca iti mai aduci aminte ceva chiar sunt interesat sa aflu.
  • neuradu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2007

  • Mesaj Privat
si mie mi-a crapat cauciucul de pe buton claxon stinga
am demontat capac volan si am lipit pe dos un petec pt pana de bicicleta cu picatura
a mers pt ca s-a topit cauciucul (a ramas si pe degete si unghii)
trebuie privit f f atent ca sa se observe unde a fost lipit
la vecinu" nu a iesit asa bine pt ca nu a facut-o la timp si cauciucul a devenit spongios
atentie la demontare , mufa de la airbag are o siguranta de plastic in centru , dar dupa ce se scoate aceasta mufa iese f usor
  • dreamsss46

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2009

  • Mesaj Privat
o intrebare: nu imi mai merge claxonu,,,am incercat sa inlocuiesc goarna da tot nu merge? pot sa imi fac un circuit separat de la goarna la butoanele de pe volan fara sa mai caut firele prin bord sa vad care ii ars? multumesc anticipat
  • 17_adi

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 Y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
salut..dar daca fac rost de buton de claxon..se poate inlocui doar acesta?
  • deleted-63903

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2011

  • Mesaj Privat
dreamsss46 a scris:o intrebare: nu imi mai merge claxonu,,,am incercat sa inlocuiesc goarna da tot nu merge? pot sa imi fac un circuit separat de la goarna la butoanele de pe volan fara sa mai caut firele prin bord sa vad care ii ars? multumesc anticipat


Salut,

La tine cred ca s-a stricat spira de la volan. Asa am patit si eu. Trebuie sa cumperi spira volan (vezi sa specifici pentru volan cu airbag si comenzi pe volan - asta daca ai aceste optiuni) si apoi sa demontezi capacul, dupa cum spune colegul mai sus.
Dupa demontarea capacului, scoti volanul si demontezi si carcasa consolei (unde e contactul) si acolo vei vedea spira.

ATENTIE : inainte sa te apuci de treaba, deconectezi ambele borne ale bateriei si astepti 15 minute, si apoi te apuci de treaba. Cheia nu trebuie sa fie in contact. Daca ai player original opel, o sa iti trebuiasca si codul de securitate.

Sper sa iti fie de ajutor !
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR