- micutu_flo
- OP
- 18 mesaje
- din 10 Apr 2006
- Cluj-Napoca
micutu_flo
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2006
- Mesaj Privat
Stiti cumva ce as putea face sau care ar fi problema?
Sau singura solutie fiind vizita la service (masina e in garantie)
Va multumesc mult.
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
ai airbag si nu e ca la cazane gen vectraul meu unde cu o surubelnita in stea si una clasica desfaci tot bordul...(personal prefer old school, deja 1001 de airbaguri, circuite si senzori care functioneaza cand vrea muschiul lor, ma scot din minti..gen faza cu dracia de contact de sub scaunul pasagerului care duce la dezactivarea airbagului involuntar). 😶
- micutu_flo
- OP
- 18 mesaje
- din 10 Apr 2006
- Cluj-Napoca
micutu_flo
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,437 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
putin off-topic: "dracia aia" se numeste Ocupant Classification si este destul de folositoare. senzorul respectiv verifica daca scaunul pasagerului este ocupat si in ce pozitie se afla el. uite 2 cazuri cand te poti bucura ca ai sensorul ala:
1) ai un impact frontal (sa zicem destul de usor cat sa nu fie dauna totala la masina si sa merite reparatia masinii) Senzorul respectiv sesizeaza ca pe locul din dreapta nu este nimeni si prin urmare dezactiveaza airbag-ul (de fapt nu-l dezactiveaza ci doar nu il detoneaza) -> ptr tine inseamna o economie de cel putin cateva sute de euro cat ar insemna inlocuirea airbag-ului pasager.
2) ai un impact frontal asemanator cu cel de mai sus. pe scaunul din dreapta se afla prietena/nevasta/cineva. in momentul impactului persoana respectiva se afla aplecata in fata (sa zicem ca are de cautat ceva in torpedou). Ce ai alege: sa nu se detoneze airbag-ul iar persoana respectiva sa scape doar cu nasul spart sau contuzii de genul asta? sau ca airbag-ul pasagerului sa i se detoneze la 5 cm de fatza? da-mi voie sa raspund eu in locul tau...ai alege prima varianta...fiindca in a2a pasagerul s-ar alege cu o fractura a gatului ceea ce ar conduce in cel mai fericit caz la o paralizie, iar in cel mai probabil caz ar genera moartea.
intr-adevar, in ziua de azi sunt foarte multi senzori si computere intr-o masina, dar nu toti sunt doar gaselnite de marketing...majoritatea sunt chiar foarte folositori...acuma depinde intr-adevar si de cat de bine functioneaza si cum isi fac treaba...dar asta nu e vina producatorului de masini (nu Opel face senzorii si intreg sistemul respectiv), producatorul doar asambleaza in masina lui sistemul respectiv cumparat de la alti furnizori (in cazul meu, Siemens VDO Timisoara creeaza astfel de sisteme, care ulterior sunt montate pe diverse masini)
sper ca nu v-am plictisit.
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
...ca tot veni vorba de airbag..apropo..unde sunt montati senzorii la astra g..ma refer cei externi care ar trebui sa detecteze impactul? chiar sunt curios, pt ca nu am reusit sa fac rost de un manual reparatie astra g (oare o exista? 🙄 )
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 1 ACU ...asta se fixeaza in 95 % din cazuri in tunel (tabla aia de sub schimbator/frana de mana. ACU-ul contine partea de logica(computerul propriu zis) si 2 senzori de acceleratie ptr X (directia de deplasare a masinii) si Y (impact lateral)
- senzori de acceleratie pe bara fata (Early Crash Sensor) folositi ptr a detecta cat mai devreme impactul frontal. Astia trebuie sa fie sub masca de plastic din fata.
- senzori de acceleratie pe bara spate (Back Crash Sensor) ptr a depista daca esti lovit din spate (asta se foloseste doar la masinile cu tetiere active)
- senzori de presiune montati in usi(SIS=Side Impact Satellite), ptr a sesiza impactul lateral. Principiul de functionare este simplu. in usa exista un anumit volum de aer. la impact lateral acest volum este "deformat" de unde rezulta o variatie a presiunii din usa.
- senzori de acceleratie montati in stalpii dintre usi (SIS=Side Impact Satellite). acestia sunt o alta varianta de detectie a impactului lateral
uite poza cum arata SIS:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- ptr masinile echipate cu airbag-uri cortina, in ACU se mai introduce pe langa cei 2 senzori X/Y de acceleratie, si un senzor numit Roll-Rate Sensor sau RollOver Sensor. asta are "darul" de a sesiza cand masina se rostogoleste.
- mai exista sensorii de Ocupant Classification care le-am descris functionarea intr-un post anterior. Si la acestia sunt mai multe solutii tehnice , dar nu cred ca e cazul sa detaliez. In principiu la Astra este vorba doar de un contact. La modele de top exista posibilitatea sa se depisteze nu doar prezenta unei persoane pe scaun, ci si pozitia in care sta, inaltimea pe care o are, greutatea, etc. In functie de toti parametri astia ACU-ul stabileste modul in care detoneaza airbag-ul
tot ansamblul asta de senzori funtioneaza impreuna cu ACU-ul, insa doar ACU-l decide singur momentul detonarii airbag-urilor, care airbag-ul sa se detoneze si care nu, tot ACU-ul comanda si centurile pretensionate.
Pe Astra Classic , fiind o configuratie mai simpla, si din motive financiare bineinteles, se foloseste probabil doar ACU+ECS+SIS+centuri pretensionate. Iti spun sigur ca nu e cazul sa compari sistemul de pe Astra cu cel de pe Logan. Pe Logan este doar ACU+SIS 😃... am primit o cerere de oferta de la Renaul ptr configuratia respectiva......urmau sa o monteze pe Logan 😃
in principiu cauta sub tunel ca sa gasesti ACU-ul, pe bara fata (sub faruri undeva) sensorii de impact frontal, in usi sau pe stalpii laterali mijloc ptr senzorii de impact lateral.
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
se poate ca senzorii de impact frontal sau lateral sa nu existe pe masina....am avut proiecte in care era folosita configuratia aceasta. mentionez ca nu stiu 100% sigur configuratia pe Astra. daca exista senzori de impact frontal atunci trebuie sa fie pozitionati pe bara undeva in fata, dupa cum am mentionat mai sus.
ptr Leontet: daca ai desfacut tunelul si ai vazut ACU-ul, pune to rog o poza cu el. daca e facut de Siemens atunci pot sa aflu exact configuratia existenta. imi trebuie doar sa am o poza buna a etichetei, sa vad seria produsului (ar trebui sa existe un numar de forma 5WK4 xxxx , unde cei 4 de x depind de la proiect la proiect)
cred ca ar trebui sa-mi schimb avatarul 😳
nu voi mai continua discutia despre airbag-uri/s.a. in topic-ul acesta....daca mai sunt colegi forumisti interesati de detalii de acestea propun sa deschidem un topic nou.
rog adminii sa mute post-urile despre airbag-uri intr-un nou topic, daca considera ca e necesar.
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
uite aici: https://www.clubopel.com/vie...php?p=88542#88542
ca sa nu stricam topicul colegului nostru...sa inteleg totusi ca este vitala performanta ACU-ului...banuiesc ca are integrat un chip care are ca instructiuni refresh-uirea constanta a informatiilor primite de la senzori (gen variatia volumui de aer din usa x etc..) sau functioneaza pe principiul de contact (in cazul senzorilor montati in bare/sub masca fata etc).
Cu alte cuvinte, o lipsa de comunicatie intre unul din senzori si ACU, chiar si pt o fractiune de secunda (in cazul unui impact) poate duce la consecinte grave. 🙄 stiu ca nu e nimic nou in ceea ce spun si poate gresesc, dar ma gandesc la situatia in care un mecanic istet care habar nu are de airbaguri etc din neatentie poate afecta circuitele care conecteaza ACU de senzorii din masca/fata? exista posibilitatea asta? trebuie lucrat altfel in cazul unei schimbari de masca/bara, de exemplu?
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Fratica am impresia ca tovarasii 😃(in sensul bun) colegii nostri nu te-au prea lamurit!
In consecinta : capacul volanului se demonteaza prin desurubarea celor 2 suruburi de pe spatele volanului(sorry dar nu stiu acum de cat sunt ,insa clar sunt gen imbus insa ca o stea;torx parca)dupa care incet departezi capacul de "baza" volanului ca sa nu smulgi cablul de la airbag.Mare atentie! Mufa airbag-ului o scotzi doar cu contactul luat daca nu vrei sa faci o vizita la tester pt resetare ECU.Mufa are ca un fel de capacel care tre scos apoi tragi de mufa si iese f usor.Contactul nu il pui pana nu montezi la loc mufa in airbag!Dupa toate astea scotzi contactul cel glumetz si il verifici/cureti/montezi la loc, apoi in ordine inversa totul la loc !Gata! Sper ca nu te-am zapacit cu detaliile! Asta e singurul meu defect si anume ca dau prea multe detalii ! A...Mai am un singur defect:Sunt barbat bine! 😊
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
neuradu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Salaj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
am demontat capac volan si am lipit pe dos un petec pt pana de bicicleta cu picatura
a mers pt ca s-a topit cauciucul (a ramas si pe degete si unghii)
trebuie privit f f atent ca sa se observe unde a fost lipit
la vecinu" nu a iesit asa bine pt ca nu a facut-o la timp si cauciucul a devenit spongios
atentie la demontare , mufa de la airbag are o siguranta de plastic in centru , dar dupa ce se scoate aceasta mufa iese f usor
- dreamsss46
- *
- 1 mesaje
- din 16 Jan 2009
- Corsa 2002
- Sibiu
dreamsss46
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2009
- Mesaj Privat
- 17_adi
- **
- 194 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- deleted-63903
- *
- 12 mesaje
- din 08 Jun 2011
deleted-63903
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salut,
La tine cred ca s-a stricat spira de la volan. Asa am patit si eu. Trebuie sa cumperi spira volan (vezi sa specifici pentru volan cu airbag si comenzi pe volan - asta daca ai aceste optiuni) si apoi sa demontezi capacul, dupa cum spune colegul mai sus.
Dupa demontarea capacului, scoti volanul si demontezi si carcasa consolei (unde e contactul) si acolo vei vedea spira.
ATENTIE : inainte sa te apuci de treaba, deconectezi ambele borne ale bateriei si astepti 15 minute, si apoi te apuci de treaba. Cheia nu trebuie sa fie in contact. Daca ai player original opel, o sa iti trebuiasca si codul de securitate.
Sper sa iti fie de ajutor !