- petro
- OP
- 103 mesaje
- din 06 Feb 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Iasi
petro
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
De regula merg cu 2000-2500 rot/min si schimb viteza la peste 2500 rotatii. In bord nu am nici un martor aprins si totusi ,cand motorul era incalzit la 90 grade , in mers am accelerat usor pana la 3300 rotatii ......surpriza: a iesit un fum negru de nu se mai vedea nimic in urma. La interval de o zi am repetat manevra pana la 4000 rot./min si nu a mai scos fum. Care este problema: mers subturat sau motorina proasta( evo diesel)?
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Nu-i nevoie ,cred, sa mai afirmam ca,carburantii din Romnia au o calitate indoielnica.
La un diesel e bine din cand in cand sa treci de 3500 si sa o ti asa cativa kilometrii buni.
Gandestete ca turbina intra la 2200-2300.Daca tu schimbi la 2500 gandestete ce se intampla.La 2300 intra turbina fericita si la 2500 tu schimbi viteza si scade turatia la 2000.Pei turbina nici nu a apucat sa se invarta calumea ca tu ai si oprit-o.
mirel_ch
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu schimb cel mai des pe la 3000 de rotatii...
ce e drept am consum mai mare decat altii cu acelasi motor si schimba pe la 2200-2400...
alimentez de la lukoil moldova...
cand am alimentat odata de la OMV romania (vara asta) am avut si consum mai mare decat de obicei si motorul mergea aiurea...
si parca scotea si fum insa nu pot zice sigur deoarece am consumat-o repede si am pus de la Moldova iar...
motorul se comporta la fel ca inainte?
are vlaga in el?
- petro
- OP
- 103 mesaje
- din 06 Feb 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Iasi
petro
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
incearca sa cureti EGR-ul si clapeta de acceleratie si galeria de admisie...
- jd3rul
- **
- 243 mesaje
- din 06 Dec 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
jd3rul
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2009
- Mesaj Privat
M-am gandit ca , in orice treapta ar trebui sa consume cel mai putin la 3000rpm , adica are cel mai bun randament .
Dauneaza motorului daca merg prin oras in treapta 3 si 4 la 3000rpm ?
Sau poate ma insel si imi spune cineva care sunt cele mai bune plaje de turatii pt fiecare treapta pt un consum optim la Vectra C - 4 usi - Z16xe
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
la motoarele pe benzina nu cred ca are ce sa se strice daca mergi cu ea mai turata
plus de asta motoarele pe benzina pot functiona fara probleme la turatii mai mari
acum daca de exemplu distributia (imi inchipui ca e pe curea, nu ma pricep) nu e schimbata la timp risti sa rupi cureaua si sa zapacesti motorul
in conditii normale (schimbat totul la timp) nu cred ca o sa ai probleme
eu la z19dt (diesel common rail) la consum sta mai bine daca e tinut intre 2500 si 3500 de rotatii
zic asta dupa indicatiile BC care la masina mea sunt foarte aproape de realitate...
flebusca
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2009
- Mesaj Privat
- iuly_ang
- **
- 119 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Vectra 2005 z16xe
- Constanta
iuly_ang
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
M-am gandit ca , in orice treapta ar trebui sa consume cel mai putin la 3000rpm , adica are cel mai bun randament .
Dauneaza motorului daca merg prin oras in treapta 3 si 4 la 3000rpm ?
Sau poate ma insel si imi spune cineva care sunt cele mai bune plaje de turatii pt fiecare treapta pt un consum optim la Vectra C - 4 usi - Z16xe
eu am acelasi motor si tot in 3000 de ture in medie o tin cu toate ca , cuplul maxim este la 3600 de turatii
- jd3rul
- **
- 243 mesaje
- din 06 Dec 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
jd3rul
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2009
- Mesaj Privat
Asta pana cand am facut un drum constanta-bucuresti si ... la 3000rpm / 110km/h mi-a consumat mai putin ( cu inca 2 pers in masina ) decat la 2000rpm / 80km/h ( singur in masina ) .
Si pana la urma 3000rpm nu mi se pare deloc mult avand in vedere la cat intra liniuta rosie .
@iuly_ang - Pai eu cred ca 3000 este optim pt motor . Adica are cel mai bun randament zic eu .
Tie ce iti spune BC-ul ? In oras la fel mergi ( adica 3000rpm in oricare treapta , pe distante mai lungi ) ?
- iuly_ang
- **
- 119 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Vectra 2005 z16xe
- Constanta
iuly_ang
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
catalin.
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2009
- Mesaj Privat
- jd3rul
- **
- 243 mesaje
- din 06 Dec 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
jd3rul
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ala e fix pix...
la o accelerare brusca in treapta 1 (demaraj sportiv sa-i zic asa) eu vad si 40 l /100 km instantaneu
in treapta a 3-a daca accelerez la fel imi apare comsum de 10-15 litri...
cel mai bine e sa faci cum am facut eu, un fisier excel in care sa notezi numarul de km de acum, litrii de motorina comsumati (indicati de BC)
apoi peste o oarecare perioada (sa zicem dupa ce parcurgi cateva sute de km) iti notezi din nou numarul de km si litrii consumati
faci o formula simpla pe a 3-a coloana de obtii distanta parcursa, inca una care obtii litrii consumati si pe acestea 2 le imparti si vezi exact ce consum ai...
catalin.
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2009
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 707 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
De regula merg cu 2000-2500 rot/min si schimb viteza la peste 2500 rotatii. In bord nu am nici un martor aprins si totusi ,cand motorul era incalzit la 90 grade , in mers am accelerat usor pana la 3300 rotatii ......surpriza: a iesit un fum negru de nu se mai vedea nimic in urma. La interval de o zi am repetat manevra pana la 4000 rot./min si nu a mai scos fum. Care este problema: mers subturat sau motorina proasta( evo diesel)?
parerea mea e ca mergi cam subturat cu masina si ai depuneri mari de calamina,iar atunci cand ai turat-o mai mult ai avut o presiune mai mare in motor si a scos calamina pe evacuare.eu am un mers sportiv cu astra h-ul meu(vede 4000rpm mereu)si pot sa spun ca nu imi scoate deloc fum la accelerari(am observat ca imi scoate putin fum cand plec din ambreiaj cu ea,fara sa o accelerez),in rest nu scoate deloc.
off-topic:am scos clapeta de acceleratie pentru prima data acum un an de zile(masina am cumparat-o in 2008 sh)ca sa o curat,pentru ca auzisem colegii pe aici ca se imbacseste si surpriza:era absolut curata clapeta mea.deci,semn ca cei care au clapeta imbactisa au un mers subturat.
iar daca nu ti-a mai scos fum urmatoarea zi,inseamna ca ai eliminat calamina de prima data si nu a mai avut ce sa scoata a doua oara.