Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • petro

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Opel Vectra C 2004, motor y20dth, 101cp, 74 kw, 311000 km.
De regula merg cu 2000-2500 rot/min si schimb viteza la peste 2500 rotatii. In bord nu am nici un martor aprins si totusi ,cand motorul era incalzit la 90 grade , in mers am accelerat usor pana la 3300 rotatii ......surpriza: a iesit un fum negru de nu se mai vedea nimic in urma. La interval de o zi am repetat manevra pana la 4000 rot./min si nu a mai scos fum. Care este problema: mers subturat sau motorina proasta( evo diesel)?
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Amandoua.
Nu-i nevoie ,cred, sa mai afirmam ca,carburantii din Romnia au o calitate indoielnica.
La un diesel e bine din cand in cand sa treci de 3500 si sa o ti asa cativa kilometrii buni.
Gandestete ca turbina intra la 2200-2300.Daca tu schimbi la 2500 gandestete ce se intampla.La 2300 intra turbina fericita si la 2500 tu schimbi viteza si scade turatia la 2000.Pei turbina nici nu a apucat sa se invarta calumea ca tu ai si oprit-o.
  • mirel_ch

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
nu cumva pierde presiune din galeria de admisie? sigur ai spart sau crapat un furtun de la admisie sau radiatorul de racire aer(intercooler) e fisurat. eu am un 2200(y22dtr) si cat as baga piciorul in ea, nu da fum nimic, nici la pornire. acum un an am avut aceiasi problema ca a ta si am avut un furtun de la admisie crapat
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la a mea, cu z19dt scoate fum negru doar cand o tin subturata (adica la parcat, cand imi e lene sa apas pe acceleratie si o tin doar din ambreiaj) sau rareori la accelerari foarte bruste pornind de la turatii mici pana sa intre turbina...
eu schimb cel mai des pe la 3000 de rotatii...
ce e drept am consum mai mare decat altii cu acelasi motor si schimba pe la 2200-2400...

alimentez de la lukoil moldova...
cand am alimentat odata de la OMV romania (vara asta) am avut si consum mai mare decat de obicei si motorul mergea aiurea...
si parca scotea si fum insa nu pot zice sigur deoarece am consumat-o repede si am pus de la Moldova iar...

motorul se comporta la fel ca inainte?
are vlaga in el?
  • petro

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, motorul are vlaga in el si intradevar dupa emisia de fum negru este mai sprinter. In mers normal nu scoate fumsi nici la stationare la relati. De furtune nu cred ca sunt fisurate pentru ca le-am verificat. O sa merg mai turat.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
probabil ai avut vreun gunoi sau cine stie ce de prin motorina sa fi blocat ori EGR-ul ori ceva infundat prin admisie si in felul asta a tras mai putin aer in admisie, fapt ce a avut ca rezultat incapacitatea motorinei de a se arde complet, si rezultatul a fost fum negru...


incearca sa cureti EGR-ul si clapeta de acceleratie si galeria de admisie...
  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
La motorul Z16XE , am observat ca imi consuma cel mai putin pe autostrada in treapta a 5-a la 110km/h si 3000 rpm .

M-am gandit ca , in orice treapta ar trebui sa consume cel mai putin la 3000rpm , adica are cel mai bun randament .

Dauneaza motorului daca merg prin oras in treapta 3 si 4 la 3000rpm ?

Sau poate ma insel si imi spune cineva care sunt cele mai bune plaje de turatii pt fiecare treapta pt un consum optim la Vectra C - 4 usi - Z16xe
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
z16xe din cultura mea generala e benzina
la motoarele pe benzina nu cred ca are ce sa se strice daca mergi cu ea mai turata
plus de asta motoarele pe benzina pot functiona fara probleme la turatii mai mari

acum daca de exemplu distributia (imi inchipui ca e pe curea, nu ma pricep) nu e schimbata la timp risti sa rupi cureaua si sa zapacesti motorul
in conditii normale (schimbat totul la timp) nu cred ca o sa ai probleme
eu la z19dt (diesel common rail) la consum sta mai bine daca e tinut intre 2500 si 3500 de rotatii
zic asta dupa indicatiile BC care la masina mea sunt foarte aproape de realitate...
  • flebusca

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
bag motorina de rompetrol alto... am motorul z19dth merg normal undeva la 2500 si schimb la 3300 aprox... masina merge si se simte cum ar zice unii "FORTZA"
  • iuly_ang

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
jd3rul a scris:La motorul Z16XE , am observat ca imi consuma cel mai putin pe autostrada in treapta a 5-a la 110km/h si 3000 rpm .

M-am gandit ca , in orice treapta ar trebui sa consume cel mai putin la 3000rpm , adica are cel mai bun randament .

Dauneaza motorului daca merg prin oras in treapta 3 si 4 la 3000rpm ?

Sau poate ma insel si imi spune cineva care sunt cele mai bune plaje de turatii pt fiecare treapta pt un consum optim la Vectra C - 4 usi - Z16xe

eu am acelasi motor si tot in 3000 de ture in medie o tin cu toate ca , cuplul maxim este la 3600 de turatii
  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
pai intrebam pentru ca pana acum cand mergeam distante mai lungi o tineam la 2000 - max 2500 rpm .
Asta pana cand am facut un drum constanta-bucuresti si ... la 3000rpm / 110km/h mi-a consumat mai putin ( cu inca 2 pers in masina ) decat la 2000rpm / 80km/h ( singur in masina ) .

Si pana la urma 3000rpm nu mi se pare deloc mult avand in vedere la cat intra liniuta rosie .

@iuly_ang - Pai eu cred ca 3000 este optim pt motor . Adica are cel mai bun randament zic eu .
Tie ce iti spune BC-ul ? In oras la fel mergi ( adica 3000rpm in oricare treapta , pe distante mai lungi ) ?
  • iuly_ang

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
cum adica ce imi spune BC-ul?
  • catalin.

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2009

  • Mesaj Privat
fab. 2008, 1.9 cdti 120 cp. Eu schimb cam intre 2500-3200 si masina merge f bine.... cu mentiunea ca in Bucuresti am consum mediu pe BC aprox. 12 l/100km.
  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Adica ce consum iti indica BC-ul cand mergi cu motorul la 3000rpm prin oras/afara ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
adica consum instantaneu?
ala e fix pix...
la o accelerare brusca in treapta 1 (demaraj sportiv sa-i zic asa) eu vad si 40 l /100 km instantaneu
in treapta a 3-a daca accelerez la fel imi apare comsum de 10-15 litri...

cel mai bine e sa faci cum am facut eu, un fisier excel in care sa notezi numarul de km de acum, litrii de motorina comsumati (indicati de BC)
apoi peste o oarecare perioada (sa zicem dupa ce parcurgi cateva sute de km) iti notezi din nou numarul de km si litrii consumati
faci o formula simpla pe a 3-a coloana de obtii distanta parcursa, inca una care obtii litrii consumati si pe acestea 2 le imparti si vezi exact ce consum ai...
  • catalin.

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2009

  • Mesaj Privat
am consum mediu 12 l/100 km. instant urca si pana la 35-38 l/100 km in plina acceleratie - dar asta nu e important.
daca schimb mai repede si merg mai linistit am consum mediu in Bucuresti cam 9,5 l/100 km.
  • florinbucsa

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
petro a scris:Opel Vectra C 2004, motor y20dth, 101cp, 74 kw, 311000 km.
De regula merg cu 2000-2500 rot/min si schimb viteza la peste 2500 rotatii. In bord nu am nici un martor aprins si totusi ,cand motorul era incalzit la 90 grade , in mers am accelerat usor pana la 3300 rotatii ......surpriza: a iesit un fum negru de nu se mai vedea nimic in urma. La interval de o zi am repetat manevra pana la 4000 rot./min si nu a mai scos fum. Care este problema: mers subturat sau motorina proasta( evo diesel)?

parerea mea e ca mergi cam subturat cu masina si ai depuneri mari de calamina,iar atunci cand ai turat-o mai mult ai avut o presiune mai mare in motor si a scos calamina pe evacuare.eu am un mers sportiv cu astra h-ul meu(vede 4000rpm mereu)si pot sa spun ca nu imi scoate deloc fum la accelerari(am observat ca imi scoate putin fum cand plec din ambreiaj cu ea,fara sa o accelerez),in rest nu scoate deloc.
off-topic:am scos clapeta de acceleratie pentru prima data acum un an de zile(masina am cumparat-o in 2008 sh)ca sa o curat,pentru ca auzisem colegii pe aici ca se imbacseste si surpriza:era absolut curata clapeta mea.deci,semn ca cei care au clapeta imbactisa au un mers subturat.
iar daca nu ti-a mai scos fum urmatoarea zi,inseamna ca ai eliminat calamina de prima data si nu a mai avut ce sa scoata a doua oara.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR