- lostrunner
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Apr 2011
- Agila 2002 Z12XE
- Galati
lostrunner
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
Problema e ca motorul se incalzeste si nu porneste ventilatorul,
Am probat ventilatorul, functioneaza, am schimbat/probat releu 2 care corespunde, functioneaza,
Am verificat circuitele intre ecu si releu ecu si senzor, nu sunt intrerupte,
Imi indica corect temperatura in bord,
Ma gandesc la ecu,,,bosh 1.5.5 parca; scump tare
Am tras 2 fire la releu ca sa ii dau - din baterie sa porneasca fan-ul ca ajungea peste 100* la rosu.
Am schimbat antigelul.
am vazut ca circula lichid pe recirculare cum am mai vazut in post-uri.......corect
Am fost la un service plin de baieti..care mai de care,,, nu siu ce sa ii faca,,au pus-o pe tester ca sa imi zica acelasi lucru 1481
Nu mai stiu ce sa fac..
Repet- am citit si probat tot ce stiam
Vreau sa stiu daca cineva vrea sa se uite la masina sa vada ce pot face, sa ma indrume, sau sa-mi zica un service unde sa rezolv.
Ma dispera ledul in bord, si faptul ca stau cu ochii pe ac sa pornesc ventilatorul spre 95-100*C.
Sunt din galati, si sunt dispus sa vin in alte orase daca e , fac si 200km sa ajung la cineva care stie ce are si ce se poate face sa rezov asta.
dau si tel daca cereti.
Ma gandeam sa instalez un senzor de temp si un releu care sa porneasca fan-ul automat sa nu mai stau eu cu ochii pe el dar tot e indicatorul in bord.
cool
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2011
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- lostrunner
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Apr 2011
- Agila 2002 Z12XE
- Galati
lostrunner
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
senzorul ect,,-- te referi la senzorul detemperatura plasat pe motor in stanga care are 2 fire pe care unul din ele vine 0.9v si pe celalalt nimic iar cand este conectata mufa face contact intre cele 2 pentru confirmarea contactului....
ala cum il probez...daca e cel cu 2 fire... incing masina si scot mufa sa vad daca-mi da continuitate cu caroseria sau voltaj 12+ cu + luat de pe baterie?
adica ala face contact cand atinge temp de ...nu stiu 95*,,,,,,,,,,asta nu am inteles,,,, ce face aia de fapt?
daca asa se probeaza, azi il probez sa vad ce zice....
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Aceasta este influienta acestui senzor in managementul racirii si deci trebuie atent monitorizat. Daca senzorul este bun, foarte posibil ca traseul de comunicare ECU - releu comanda ventilator sa fie intrerupt. Ultima varianta si cea mai nasoala ramane ECU defect la pinul de comanda pentru releu. Eu sper ca nu ajungi aicea.
Mai citeste si celelalte topicuri pe tema data, ca nu facem reparatii on line. Ti-am sugerat cam ce trebuie facut. Spor la treaba.
LE Senzorul trebuie sa aiba corpul de imersie perfect curat fara pelicula calcaroasa sau de alt gen.
LE2 Pentru codul P1481 sunt 3 situatii in TIS pentru circuitul senzorului:
- Fan Relay 1 circuit high [intrerupere (rezistenta marita) fata de masa]
- Fan Relay 1 circuit low [scurtcircuit (rezistenta micsorata) spre masa]
- Fan Relay 1 circuit open (circuit intrerupt, rezistenta infinita).
Cine a facut diagnoza putea sa vada care este si sa anticipeze un pic. Dar ma rog, nu comentez...
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Mai mult decat atata, sustii ca indicatia de temperatura este corecta.
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
As dori sa revii cu informatii precise despre termostat si ECT sensor, dupa cum am spus.
LE Sunt modele de Agila cu pragul de ventilator la 110*C. Sunt si aici multe de sapat, dar nu ma mai hazardez. VEZI DE CE SE SUPRAINCALZESTE MOTORUL!
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- lostrunner
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Apr 2011
- Agila 2002 Z12XE
- Galati
lostrunner
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
nu sun ca in mers lejer temperatura urca peste 90* problema e in oras , sau in coloana cand merg sub 40, sau la semafor, in cateva minute creste peste 90,, si apoi 100. acolo e problema mea.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
(nu e masina mea) am pus o poza sa explic cei 3 senzori (sau poate-s doi si un contact) in cele 3 puncte.
In 1 m-am uitat sa vad daca e corodata, nu are nimic, dar nu cred ca cu aia am treaba,
In 2 am masurat cele 2 fire albastru si maro (ca 2 fire are 2) pe albastru vine 0.9v+ si pe maro nimic(cred ca e de control) mufa pe cele doua lamele care-s unite nu da nici -, masa, nimic, insa daca scot mufa 2 nu mai indica temp in bord,
In trei care nu stiu daca e senzor sau doar cuntact are un fir negru si e mereu pe - adica masa cu motorul si caroseria indiferent daca e cald, rece motorul , masina pornita sau oprita, si cu mufa scoasa da eroarea 0136..
Eu cred ca doi e cea care tre sa o verific....cum mi-ati aratat mai sus dar nu cred ca e aia problema, e altceva......
de aceea am si solicitat daca ma poate ajuta cineva vin cu masina si platesc cat face, dar sa nu merg aiurea la serviceuri care pun mufa si zic ca DA e 1481 da nu stim ce are de nu porneste ventilatorul.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
LE Cu placere.
- lostrunner
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Apr 2011
- Agila 2002 Z12XE
- Galati
lostrunner
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
eu am intrebat tocmai asta....daca e cineva care e dispus itr-o sambata, duminica sa stea, cu o lada de bere sau ce ii place (eu prefer fara e-uri) sa incerce sa explice de ce face asta, vin la buzau merg acolo la un atelier, doar ca nu stiu la cine sa merg sa imi zica exact, ca am fost deja la mecanici....si electricieni...
am crezut ca aici gasesc ajutor.......
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
-ai cutia cu relee si sigurante in colt, releul nr 2 rand sus este de ventilator, il scoti si il schimbi cu 1 care este de claxon, claxonezi si vezi daca e defect
-verifici siguranta FB3, a treia de sus in jos inainte de relee
-scoti mufa de la senzor temperatura motor, parca 2 l-ai botezat, ventilatorul trebuie sa pornesca chiar daca nu ai decat contact pe pozitia II si motor oprit
-daca nu vrea masori pe soclu releu daca el primeste comanda de la ECU, una din lamelele mici
-daca nu are semnal (sa dea la masa) te duci pe fir pana la ECU si vezi continuitate / contact
-daca ECU nu pune la masa pentru releu pa si la revedere
Solutie daca este bolnav calculatorul, alt ECU sau un comparator (montaj) care primeste semnal de pe sonda temperatura si la 95-100grdC sa comande releu.
Daca nu ai inteles mai bine nu umbli.
- lostrunner
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Apr 2011
- Agila 2002 Z12XE
- Galati
lostrunner
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
alt ecu sau montaj,,, ecu nu stiu dak gasesc bosh 1.5.5 decat la preturi mari si nu stiu daca se merita sa caut sh,,
montaj tre sa caut ca senzorul de temperatura face contact gradat, nu in stilul on- off direct pe la 95.........
mai caut,
multumesc pentru atentia acordata si drumuri bune la toti.