leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
La masina mea (din semnatura), cu care nu am trecut inca peste nici o iarna, am constatat ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire are o latenta ce mi se pare exagerat de mare pt temperatura de afara: cca. 10 minute. Prin "latenta" inteleg intervalul de timp de cand am pornit motorul (rece) si pana cand acul indicator incepe sa se miste din pozitia de 0 absolut (sub prima liniuta a scalei). Nu cred ca este vorba de o decalibrare, pt ca dupa ce-si da drumul urca relativ repede (10-15 min) pana la 85-90grC, unde se mentine. Ma intreb daca nu cumva termostatul este blocat pe "deschis"...
Intrebare mea, deci: acest comportament este specific Astrelor pe motorina sau e ceva anormal la mine???
Multumiri anticipate pt raspunsuri!
Intrebare mea, deci: acest comportament este specific Astrelor pe motorina sau e ceva anormal la mine???
Multumiri anticipate pt raspunsuri!
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Multam fein de raspunsuri, m-am mai linistit. Ma intreb insa ce o sa fac la iarna, daca acum, vara, de acasa pana la serviciu (3,5km) indicatorul respectiv nici nu se clinteste din loc... Este drept, nu o turez peste 2000rpm pt ca am citit in cartea utilizatorului ca trebuie sa fiu bland cu motorul pana cand indicatorul de temperatura ajunge in dreptul liniutei a doua (cea situata la 1-2mm de prima). Asta cam inseamna ca sunt blestemat sa merg cu sub 2000rpm 90% din timp - mai toate drumurile mele au sub 3,5km!
O sa ma apuc sa masor rezistenta termistorului (din moment ce reactioneaza ca in lista din postul indicat mai sus de @chiciuc, inseamna ca senzorul e un banal termistor) chiar pe masina - nu ma intereseaza decat pana la 90grC, deci chiar daca tin vasul de expansiune deschis (ca sa masor temperatura lichidului de racire) nu o sa dea in fiert...
Inca o data, multumesc pt raspunsuri!
O sa ma apuc sa masor rezistenta termistorului (din moment ce reactioneaza ca in lista din postul indicat mai sus de @chiciuc, inseamna ca senzorul e un banal termistor) chiar pe masina - nu ma intereseaza decat pana la 90grC, deci chiar daca tin vasul de expansiune deschis (ca sa masor temperatura lichidului de racire) nu o sa dea in fiert...
Inca o data, multumesc pt raspunsuri!
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Da, chiar am de gand sa verific curba cu pricina! Si am de gand sa procedez cam asa: scot capacul vasului de expansiune (cu motorul rece), fixez cumva un termometru (asta-i buba acuma: nu gasesc unul care sa indice temperaturi pana la 100grC) asa incat sa intre in lichidul de racire, fixez ohmmetrul pe contactele senzorului, si apoi dau drumul la motor. Notez valorile rezistentei la temperaturile din lista si voila! - ar trebui sa am verificarea. Cum nu le prea am cu motoarele, ma intreb insa daca temperatura din vasul de expansiune este totuna cu cea masurata de senzor - am citit ceva despre "circuitul mic" (care pare-mi-se ca nu include vasul de expansiune) si "circuitul mare" - trebuie sa ma mai documentez, nu-mi place munca in zadar
Multumesc pentru raspuns (acum chiar m-am linistit de-a binelea - da' tot sunt curios sa vad ce iese la masuratoare: @chiciuc e de vina!!! )!!!
Multumesc pentru raspuns (acum chiar m-am linistit de-a binelea - da' tot sunt curios sa vad ce iese la masuratoare: @chiciuc e de vina!!! )!!!
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
leontet
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
@chiciuc: sincer, mi-e cam frica sa desfac multe chestii la o masinarie veche (chiar daca e ea nemteasca). Ma gandesc sa adopt tehnica ce imi permite sa obtin ceea ce vreau fara sa risc prea mult (sau deloc - cum cred ca e cazul in "versiunea" prezentata mai sus, daca este intr-adevar fezabila; deocamdata am citit in manualul de reparatii ca rezistenta senzorului poate fi masurata si in situ, deci nu e pericol sa "frig" ceva cu ohmmetrul)...
- moldovan_nicu74
- **
- 172 mesaje
- din 06 Mar 2008
- Astra 1992 C14NZ
- Alba
moldovan_nicu74
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o mica problema cu temperatura lichidului de racire.La mine indicatorul nu urca decat pana aproape de prima liniuta,adica putin mai sus de portiunea colorata cu albastru,chiar si dupa ce fac 70-100km.Motorul merge bine,porneste foarte bine.Sa fie vreo problema?Masina este un Opel Astra F motor 1,4C14NZ
- moldovan_nicu74
- **
- 172 mesaje
- din 06 Mar 2008
- Astra 1992 C14NZ
- Alba
moldovan_nicu74
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat