Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Astra H 2004 74 KW Z17DTH

De vreo 2 ani am pe masina o alarma cu pornire motor Viper HD 5902.Alarma are optional montat si un modul de comunicatii CAN-BUS pentru a comunica cu calculatorul masinii.
Pana acum nu am avut probleme.Procedura de pornire din telecomanda a masinii e astfel,dupa comanda de pornire,sistemul Viper pune contactul masinii cateva secunde apoi porneste motorul.In acest timp usile raman incuiate pana dau comanda de deblocare a usilor.Cand intru in masina trebuie sa pun contactul si sa apas o pedala pentru a prelua masina altfel daca nu bag cheia ,orice pedala apas motorul e oprit de catre sistem pentru a nu fi furata.

Aseara am pornit motorul din casa iar cand am coborat la masina ,din greseala in loc sa deblochez usile am oprit motoru (era deja pornit !)l.Am dat sa porneasca iar dar am si descuiat imediat usile si am intrat in masina inainte ca sistemul Viper sa apuce sa porneasca motorul (abia pusese contactul)

De aici totul a luat-o razna.Cand pun contactul se aprind martorii si dispare masinuta cu cheie,dar cand dau sa pornesc se stinge bordul,si se aude un click.Daca las contactul pornit si apas orice pedala se stinge tot bordul si GID-ul scade in intensitate.
Cateodata cand bag numai cheia in contact se stinge tot si daca dau sa pornesc de aprinde bordul scurt de 2 ori si se aude parca un releu.
Se intampla sa pun contactul ,martorii sa se aprinda dar nu se mai stinge nici masinuta cu cheie si semnul ABS.
Totul e random.Se intampla sa apara pe GID si litera F acolo unde zice RANGE-ul.
E ca si cum ar fin in scurt ceva.Daca incerca de cateva ori parca nici baterie nu mai are ca nu mai incuie usile la armare.

Am incercat sa scot borna la baterie,nimic !
Am adus alta baterie noua,am decuplat bateria de pe masina si am legat bateria noua prin cabluri de pornire la cablurile masinii,nimic.(desi bateria mea Varta nu mi-a facut probleme in perioada rece ,pornea la sfert,dovada ca masina a pornit din telecomanda inainte sa se deregleze)

Am codurile urmatoare :
ECN 062102
ECN 007071
ECN 050074 (IL AVEAM DE MULT TIMP)
ECN 213971 (IL AVEAM DE MULT TIMP)
ECN 050056
ECN 056003
ECN 181572


Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
daca simtomele pe care le descrii nu au o repetitie exacta si spui ca se deruleaza "random"aleator si nu mereu la fel ar putea fi o problema in comunicarea can ,pentru ca spuneai la un moment dat ca alarma este cuplata si la sistemul can al masini ,incearca cu ajutorul documentatiei alarmei sa-i faci o resetare,sau sa anulezi provizoriu(sa strapezi releele alarmei cel de contact si cel de demaror)
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
maine sun la reprezentanta Viper si o sa le cer sa ma trimita la un colaborator in Bacau sa dezlege alarma de pe masina.

Chestia e ca la 10 min dupa ce s-a intamplat incidentul.Am incercat iar sa o pornesc si a pornit.Dar imediat cu motorul pornit s-a sting casetofonul ,apoi ceasurile.Am oprit eu motorul imediat.De atunci nu a mai vrut.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ok. asteptam vesti de la tine.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Pisboy
Ai verificat CIM-ul ?
Stii ca H-urile au fost rechemate pt. fixarea CIM-ului, nu ?
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu am avut nici ce-a mai mica simptoma cu CIM-UL.Totul a luat-o razna din momentul in care am intrerupt procedura de pornire motor.
Azi m-au sunat de la departamentul suport al firmei care comercializeaza sistemele VIper.Foarte de treaba omu.Din prima m-a intrebat ce fel de modul CAN am instalat pe masina.A ramas dupa servici sa merg la masina si sa fac un filmulet cu ce e pe sub bord ca apoi el sa ma ghideze cat de cat.Daca nu ,a zis ca ramane sa trimita un colaborator la masina acasa la mine.
A zis ca isi cam da seama ce ar fi.Cred ca banuieste modului CAN ca a luat-o razna.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Cei de la Viper m-au pus sa deconectez mufele la modulul CAN.Nimic.

Faza e ca mi-a consumat acumulatorul ! intre timp.ceva a ramas ca si consumator.
Am pus alt acumulator si cand dau contact mi se stinge la fel bordul si cateodata cand dau la automat se aude un clat la electromotor sau cateodata nu se aude nic !
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Super de treaba omu de la suport Viper ,azi m-a sunat in timpul zilei ca sa ii zic daca am incercat cu baterie noua si ca deja vorbise cu colaboratorul din BC pentru a ma asista.

Vestea buna e ca in seara asta am cam scos toate mufele de la modulul de alarma si de la modulul CAN al acesteia si am montat o baterie noua.Masina a pornit bine din prima.
Problema e ca in meniurile ascunse imi arata cu motorul pornit o tensiune de 11.6 V iar daca opresc motorul imi arata 12.2-3 V cat are bateria.Martorul motor (nu masinuta cu cheie !) este aprins (se vede in poza la Vitezometru)
Ori mi s-a busit ceva la alternator ,ori am un consumator ascuns (care mi-a si consumat acumulatorul meu)

Am codurile astea de eroare :
ECN 112501 - P1125 APP Sys
ECN 060603 - P0606 PCM Processor Fault ! ?
ECN 210870 - P2108 Throttle Actuator Ctrl Mod Perf
ECN 161097 - P1610 Loss of PZM Serial Data
ECN 05007F (aici am inteles ca e ceva normal)
ECN 056003 - P0560 Sys Voltage Error
ECN 181572 - ASTA NU E IN CATALOGUL DE CODURI !?!?!?!?

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,987
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Martorul iti ramane aprins din cauza erorii de la clapeta de acceleratie ( P1125 ).
Toate aceste erori ti-au aparut din cauza ca ai umblat la mufa CAN si masina nu a pornit.
Incearca sa stergi toate erorile memorate si vezi daca reapar.
Nu cred ca ai vreun consumator ascuns...toate problemele au aparut de la "comunicatia" dintre alarma si masina.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Incarcare alternator= NONE
Probabil ai pornit masina dimineata, incarcare nu mai aveai...a consumat din baterie, cat a mai mers a mai consumat din baterie, si cand ai vrut sa o pornesti a 2 oara nu ai mai avut curent in ea. Cu bateria slabita masina e "bezmetica" cu beculetele in bord.

Desfa alternatorul si da comanda de punte diode.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
O problema aseamanatoare am avut si eu pe un matiz, montata o alarma asemanatoare cu pornire motor din telecomanda. Dar la mine s-a rezolvat mult mai simplu. Am scos siguranta ( cele 2 sigurante defapt) de la alimentarea alarmei si gata...totul a revenit la normal. La mine modulul de alarma "creerul" era prajit..

Bafta!
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am scris in primul post ceea ce s-a intamplat.

Edwind daca nu ar nici o problema de ce imi arata in meniurile ascunse o tensiune de 11.6 la bornele bateriei in conditiile in care bateria e nou nouta adusa de la magazinul la care lucrez.
Cand opresc motorul arata 12.2-3. In vremurile bune acolo arata 13.8 la relanti si crestea pana la 14.3 cand acceleram. Acum nu se modifica nimic cand accelerezz.
Maine ma duc se verific alternatorul in service.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,987
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu in locul tau as masura cu un multimetru tensiunea la bornele bateriei. Nu prea cred ca alternatorul s-a defectat pur si simplu asa din senin ( inainte de oprirea motorului iti incarca normal )...dar totul e posibil Rolling Eyes
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am ajuns azi in service cu ea ,mergand doar pe baterie.Mentionez ca in cele 10 minute pana la service ,respectiv 3 km deja bateria noua nu mai avea ochiul magic verde ! (Tudor Exite Germania 74AH noua).

Acolo s-a constatat ca nu imi incarca alternatorul si cel mai probabil e ceva in scurt,pentru ca pe multimetru si pe diagnoza arata 10.5V cu motorul pornit.

Abia m-a sunat electricianul si mi-a zis ca 2 diode de pe punte sunt duse si sunt in scurt,iar cel mai probabil ar fi bine sa iau si releul de incarcare ca e posibil sa fie dus si ala din cauza scurtului.Ramane sa trimit piesele acum.Diseara voi vedea daca mai e si altceva.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sa puna diodele si sa testeze. N-are rost sa dai o caruta de bani pe releu degeaba.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Pai am gasit releu la 130 lei si punte de diode la 140.
La alt furnizor am gasit platou cu totu la 180.
Am luat platou cu totu si am terminat povestea.

Pana la urma asta a fost. 2 diode busite si in scurt. Mi-au reinviat si bateria mea pe robot. Acum totul e ok. Am observat o schimbare in sensul ca aveam din OP-com activat sa se aprinda farurile la pornire dar cu posibilitatea de a anula functia prin rasucirea rapida a rotii de la blocul de lumini. Acum vad ca nu mai pot dezactiva. Se aprind de fiecare data.

Ramane sa activez iar functia.
Tin sa le multumesc celor care mi-au raspuns si m-au mai linistit. Sincer am crezut ca Can-ul alarmei a "scapat" voltaj aiurea si mi-a prajit calc.

Acu ramane sa merg la baietii de la F***** care importa Viper sa imi recupleze alarma.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sper sa nu ne intalnim in curand din nou pe topicul asta. Diodele astea sunt foarte pacatoase. Mai sunt cativa baieti care au pus ieftinituri si nu i-au tinut prea mult. Sa speram ca la tine nu va fi cazul
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Se pare ca chiar buba a venit de la alarma.Am incercat sa conectez mufele la alarma la loc,dar cand ii pun si siguranta ,imi scurtcircuiteaza masina.Imi stinge tot bordul.Rmane numai plafoniera aprinsa.

Cum scot siguranta cum e totu normal.Cred ca de la alarma mi-a pocnit puntea de diode.

Am vb cu baietii de la alrma si deja m-au pus in legatura cu colaboratorul din BC pentru a merge la el si sa imi schimbe modulele daca e cazul.Chiar au trimis dinainte un modul de CAN la BC inainte sa apuc sa repar masina.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:Se pare ca chiar buba a venit de la alarma.Am incercat sa conectez mufele la alarma la loc,dar cand ii pun si siguranta ,imi scurtcircuiteaza masina.Imi stinge tot bordul.Rmane numai plafoniera aprinsa.

Cum scot siguranta cum e totu normal.Cred ca de la alarma mi-a pocnit puntea de diode.

Am vb cu baietii de la alrma si deja m-au pus in legatura cu colaboratorul din BC pentru a merge la el si sa imi schimbe modulele daca e cazul.Chiar au trimis dinainte un modul de CAN la BC inainte sa apuc sa repar masina.


Eu ti-am spus de la inceput, ca am scos sigurantele de la alarma ca sa numai mearga si totul a revenit la normal....

bafta!
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Da,dar la mine in schimb nu a fost vb ca trebuia resetata, chiar s-a stricat si mi-a pus in scurt partea electrica busindu-mi puntea de diode.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR