- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am mai postat acest text in alt topic dar din pacate nu a raspuns nimeni:(. Vectra B Z16XE. Problema este ca ventilatorul se porneste undeva la 98 grade (temperatura motorului ajunge cateodata la 100 grade) si decupleaza undeva la 96 grade. Aceasta problema am remarcat-o vara aceasta, in celelalte sezoane se pornea la temperaturi de peste 93 grade si niciodata temperatura motorului nu urca mai mult de atat. Cel mai ciudat lucru este ca inainte chiar daca motorul era cald (93 grade) daca luam contactul ventilatorul ramanea pornit pana temp ajungea la 90 grade iar acum chiar daca motorul are 100 grade si iau contactul termocupla se opreste instantaneu. Astept sfaturi va multumesc!
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 76 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Inainte de orice presupunere trebuie sa tii cont ca temperatura indicata de ECT este valabila pt. lichidul din motor, in timp ce termocupla se afla pe radiator. Ar trebui verificat cu diagnoza care este temperatura reala la care porneste ventilatorul pt. ca indicatorul din bord poate fi decalibrat. Daca intr-adevar porneste asa tarziu sunt posibile cateva cauze:
-radiator partial infundat
-termostat "lenes" (deschide la temperaturi de peste 92 grade)
-pompa de apa pe moarte
In ultimul rand, in cel mai rau caz s-ar putea sa fie probleme cu garnitura de chiulasa (sa apara "puncte calde") dar atunci ar fi si alte fenomene.
-radiator partial infundat
-termostat "lenes" (deschide la temperaturi de peste 92 grade)
-pompa de apa pe moarte
In ultimul rand, in cel mai rau caz s-ar putea sa fie probleme cu garnitura de chiulasa (sa apara "puncte calde") dar atunci ar fi si alte fenomene.
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Asa facea si la mine.
Pornea ventilatorul numai in treapta 3 cand trecea de 100 grade.Facea acul ala de ziceai ca-i indicator de viteza.
Stateam la semafor si apa statea putin deasupra la 90 apoi bagam 1-a si se ridica la 100 apoi a 2`a si se ducea acu pe rosu moment in care pornea ventilatorul direct in treapta a 3`a si scadea la 90 moment in care opream iarasi la un semafor "sincronizat" cu cel de dinainte.Si tot asa.
Am facut aerisirea si acum merge normal.
Inca mai stau cu ochiul pe ac si urechea sa aud daca pleaca ventilatorul.
Pornea ventilatorul numai in treapta 3 cand trecea de 100 grade.Facea acul ala de ziceai ca-i indicator de viteza.
Stateam la semafor si apa statea putin deasupra la 90 apoi bagam 1-a si se ridica la 100 apoi a 2`a si se ducea acu pe rosu moment in care pornea ventilatorul direct in treapta a 3`a si scadea la 90 moment in care opream iarasi la un semafor "sincronizat" cu cel de dinainte.Si tot asa.
Am facut aerisirea si acum merge normal.
Inca mai stau cu ochiul pe ac si urechea sa aud daca pleaca ventilatorul.
B79KHR- Suspendat
- 148 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
La fel m-i se intampla si mie creste apa ca la balamuc.... i-am curatat instalatia i-am facut cred ca 10 aerisiri i-am cumparat alt termostat pe care scria:92-107(banuiesc ca la 92 de grade deschide?) termocuplele functioneaza garnitura de la chiuloasa OK!..... din ce m-am mai documentat si eu am inteles ca ar fi rezistenta de pe ventilator. In majoritatea cazurilor se ardea siguranta si din treapta 1 sarea in treapta 3 deci nu mai functiona pe treapta 2 mentionez ca masina este vectra B x16xel
Opelosu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
si eu sunt cu problema asta cand merg in afara orasului sta la 90 grade nu se clinteste dar treaba se schimba cand intru in oras de cateva ori sa schimb numai intre treptele 1,2 si 3 si gata urca acul la 100+ de zici ca cei aia de multe ori mi-a ajuns si la a doua linie rosie si nu stiu la voi da cand vad ca urca asa mult dau muzica incet si incarc sa aud ventilatorul ala da parca nu se aude nimic nici nu stiu daca porneste sau cand porneste(cred ca ba porneste ba nu dupa cum are chef) si la faza asta mie frica ca se poate arde garnitura de chiuloasa la temperaturi asa mari si dau in altele nu stiu ce sa fac ca poate fi de la o gramada de probleme( dupa cum s-a enumerat mai sus) daca as si sigur ce are m-as duce s-o fac da asa daca merg cu ea in service la ce sarlatani sunt aia cred ca o scot de acolo si cu radiotor nou si cu termostat nou si cu pompa de apa noua cu tot tacamul schimbat si cand imi spune cat costa o sa lesin
B79KHR- Suspendat
- 148 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
rodeo
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
Si eu ma confrunt cu aceasta situatie;
Am fost azi la un service auto si mi-au spus ca de vina e acea rezistenta(nu stiu inca daca e rezistenta) de pe radiatorul de apa; Ei au zis ca nu se vinde doar rezistenta separat ci impreuna cu ventilatorul; pret pt amandoaua 650 ron
Am gasit la dezmembrari doar rezistenta la 40 ron si intentionez sa o cumpar; Daca se rezolva problema, revin sa va intiintez si pe voi
Am fost azi la un service auto si mi-au spus ca de vina e acea rezistenta(nu stiu inca daca e rezistenta) de pe radiatorul de apa; Ei au zis ca nu se vinde doar rezistenta separat ci impreuna cu ventilatorul; pret pt amandoaua 650 ron
Am gasit la dezmembrari doar rezistenta la 40 ron si intentionez sa o cumpar; Daca se rezolva problema, revin sa va intiintez si pe voi
B79KHR- Suspendat
- 148 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
rodeo
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
Eu am avut probleme cu temperatura motorului : imi pornea ventilatorul de pe radiatorul cu antigel doar la 98 de grade iar temperatura crestea brusc la 110 grade si abea apoi scadea treptat undeva sub 98 de grade(acuma stiu ca e bine sa porneasca asa...); practic era singura varianta functionala si care imi racea motorul in vitezele a 2-a si a 3-a, ca in viteza a 4-a nu mi se incingea motorul.
Prin inlocuirea releului de pe ventilatorul aerului conditionat, mi s-a rezolvat problema:
La temperatura de 89 de grade imi porneste ventilatorul de pe aerul conditionat si imi scade temperatura motorului la 86 de grade si tot asa...ceea ce inainte nu se intampla;
Acuma si daca opresc motorul cand e la 89 de grade, imi mege in continuare ventilatorul de pe aerul conditionat...inainte nu mergea
Deci la mine e buna acea rezistenta de pe ventilatorul de antigel(dadeam degeaba 40 ron pe acea rezistenta....)
Atasez o poza cu localizarea releului cu pricina (l-am desfacut si avea contactele de argint duse, innegrite) :
Prin inlocuirea releului de pe ventilatorul aerului conditionat, mi s-a rezolvat problema:
La temperatura de 89 de grade imi porneste ventilatorul de pe aerul conditionat si imi scade temperatura motorului la 86 de grade si tot asa...ceea ce inainte nu se intampla;
Acuma si daca opresc motorul cand e la 89 de grade, imi mege in continuare ventilatorul de pe aerul conditionat...inainte nu mergea
Deci la mine e buna acea rezistenta de pe ventilatorul de antigel(dadeam degeaba 40 ron pe acea rezistenta....)
Atasez o poza cu localizarea releului cu pricina (l-am desfacut si avea contactele de argint duse, innegrite) :
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
salut
si eu am vectra b, z16xe si as dori sa stiu la cat deschide termostatul in mod normal pe acest tip de motor...la mine deschide imediat ce trece de liniuta de 80 grade iar pe la 90-92 grade pleaca ventilatorul.Cand circul in oras motorul sta la 90 de grade, dar cand ies in afara atunci acul coboara undeva la 82 grade...e normal asa? sau e termostatul obosit si deschide mai repede...
si eu am vectra b, z16xe si as dori sa stiu la cat deschide termostatul in mod normal pe acest tip de motor...la mine deschide imediat ce trece de liniuta de 80 grade iar pe la 90-92 grade pleaca ventilatorul.Cand circul in oras motorul sta la 90 de grade, dar cand ies in afara atunci acul coboara undeva la 82 grade...e normal asa? sau e termostatul obosit si deschide mai repede...
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
mafalda
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2007
- Mesaj Privat
Motorul meu Z18XE, climatronic ... aceeasi problema. Motorul functiona la 98-100 grade.
Verifica temperatura radiatorului (in ambele parti, partea cu termocupla si partea cu ventilatorul) ... asa am patit eu ... pe partea cu termocupla radiatorul avea temperatura de 103 grade iar in partea cu ventilatorul avea ~35 grade (puteam tine mana pe el fara probleme) ... din cauza ca termostatul era blocat pe semideschis si antigelul fierbinte nu ajungea in tot radiatorul. Vreau sa spun ca inainte am verificat: releele erau ok, ambele viteze ale ventilatoarelor (cel mare si cel de clima) functionau ok, pompa de apa noua, densitatea antigelului ok. Deci in cazul meu mai ramaneau doar variantele: radiator infundat sau termostat. Am schimbat termostatul (cel vechi deschidea la 92 grade dar nu complet). Acum nu trece temperatura de 90 grade orice as face, chiar daca afara sunt 40 grade, chiar daca stau la semafor ... mers in coloana, climatronic pornit, etc. Dupa schimbarea termostatului radiatorul se incalzeste uniform pe la ~90 grade in ambele parti si racirea motorului este ok ... a scazut si consumul fata de inainte.
Verifica temperatura radiatorului (in ambele parti, partea cu termocupla si partea cu ventilatorul) ... asa am patit eu ... pe partea cu termocupla radiatorul avea temperatura de 103 grade iar in partea cu ventilatorul avea ~35 grade (puteam tine mana pe el fara probleme) ... din cauza ca termostatul era blocat pe semideschis si antigelul fierbinte nu ajungea in tot radiatorul. Vreau sa spun ca inainte am verificat: releele erau ok, ambele viteze ale ventilatoarelor (cel mare si cel de clima) functionau ok, pompa de apa noua, densitatea antigelului ok. Deci in cazul meu mai ramaneau doar variantele: radiator infundat sau termostat. Am schimbat termostatul (cel vechi deschidea la 92 grade dar nu complet). Acum nu trece temperatura de 90 grade orice as face, chiar daca afara sunt 40 grade, chiar daca stau la semafor ... mers in coloana, climatronic pornit, etc. Dupa schimbarea termostatului radiatorul se incalzeste uniform pe la ~90 grade in ambele parti si racirea motorului este ok ... a scazut si consumul fata de inainte.
- florin1974
- **
- 68 mesaje
- din 29 Mar 2011
- Astra 2002 Z16XE
- Neamt
florin1974
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Spuneti-mi si mie va rog, in special cei care au z16xe, AC si ECM, daca e normal sa "plece" amandoua ventilatoarele (cel de pe apa si cel de pe AC) in acelasi timp? Mentionez ca la mine "pleaca" la 98 grade (temp masurata cu OP-COM) in bord arata 93 de grade. Si daca pornesc separat aprox la ce temperatura. Multumesc si bafta la toti. Imi cer scuze acum am vazut ca am postat in alata parte.
Spuneti-mi si mie va rog, in special cei care au z16xe, AC si ECM, daca e normal sa "plece" amandoua ventilatoarele (cel de pe apa si cel de pe AC) in acelasi timp? Mentionez ca la mine "pleaca" la 98 grade (temp masurata cu OP-COM) in bord arata 93 de grade. Si daca pornesc separat aprox la ce temperatura. Multumesc si bafta la toti. Imi cer scuze acum am vazut ca am postat in alata parte.
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am o vectra b din 97 si am probleme cu racirea motorului doar cand dau drumu la AC. Anume: dau drumu la AC pleaca ambele ventilatore oky dar dupa un timp ventilarotu din spatele radiatorului de antigel se opreste si nu mai porneste decat in treapta 2 sau 3(nu stiu exact cate trepte are) cand ajunge tempereatura undeva la 100 grade. Cand se opreste ventilatoru de la antigel cel din fata de la AC isi mareste turatia si nu-mi mai baga nici rece bine. Mentionez ca i-am schimbat toate releele din ambele cutiute de langa baterie, sondela de presiune de la ac, termocupla de sus(albastra), sigurante totul oky.
Va rog frumos un raspuns sau macar o presupunere ca nu stiu ce sa-i mai fac si mor si de cald in ea. Am uitat sa spun freon in instalatie am suficient(cu asta ma ocup:D).
Va rog frumos un raspuns sau macar o presupunere ca nu stiu ce sa-i mai fac si mor si de cald in ea. Am uitat sa spun freon in instalatie am suficient(cu asta ma ocup:D).
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
testo a scris:Am o vectra b din 97 si am probleme cu racirea motorului doar cand dau drumu la AC. Anume: dau drumu la AC pleaca ambele ventilatore oky dar dupa un timp ventilarotu din spatele radiatorului de antigel se opreste si nu mai porneste decat in treapta 2 sau 3(nu stiu exact cate trepte are) cand ajunge tempereatura undeva la 100 grade. Cand se opreste ventilatoru de la antigel cel din fata de la AC isi mareste turatia si nu-mi mai baga nici rece bine. Mentionez ca i-am schimbat toate releele din ambele cutiute de langa baterie, sondela de presiune de la ac, termocupla de sus(albastra), sigurante totul oky.
Va rog frumos un raspuns sau macar o presupunere ca nu stiu ce sa-i mai fac si mor si de cald in ea. Am uitat sa spun freon in instalatie am suficient(cu asta ma ocup:D).
Va rog frumos un raspuns sau macar o presupunere ca nu stiu ce sa-i mai fac si mor si de cald in ea. Am uitat sa spun freon in instalatie am suficient(cu asta ma ocup:D).
Ai rezistenta arsa pe ventilatorul de apa. Nu iti merge pe treapta 2.