- cotocgeorge
- OP
- 70 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,063 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,063
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cotocgeorge
- OP
- 70 mesaje
- din 28 Nov 2008
- Vectra 2001 Z16XE
- Bistrita-Nasaud
cotocgeorge
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
-radiator partial infundat
-termostat "lenes" (deschide la temperaturi de peste 92 grade)
-pompa de apa pe moarte
In ultimul rand, in cel mai rau caz s-ar putea sa fie probleme cu garnitura de chiulasa (sa apara "puncte calde") dar atunci ar fi si alte fenomene.
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Pornea ventilatorul numai in treapta 3 cand trecea de 100 grade.Facea acul ala de ziceai ca-i indicator de viteza.
Stateam la semafor si apa statea putin deasupra la 90 apoi bagam 1-a si se ridica la 100 apoi a 2`a si se ducea acu pe rosu moment in care pornea ventilatorul direct in treapta a 3`a si scadea la 90 moment in care opream iarasi la un semafor "sincronizat" cu cel de dinainte.Si tot asa.
Am facut aerisirea si acum merge normal.
Inca mai stau cu ochiul pe ac si urechea sa aud daca pleaca ventilatorul.
B79KHR- Suspendat
- 120 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 120
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
Opelosu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
B79KHR- Suspendat
- 120 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 120
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
rodeo
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am fost azi la un service auto si mi-au spus ca de vina e acea rezistenta(nu stiu inca daca e rezistenta) de pe radiatorul de apa; Ei au zis ca nu se vinde doar rezistenta separat ci impreuna cu ventilatorul; pret pt amandoaua 650 ron
Am gasit la dezmembrari doar rezistenta la 40 ron si intentionez sa o cumpar; Daca se rezolva problema, revin sa va intiintez si pe voi
B79KHR- Suspendat
- 120 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 120
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
rodeo
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2009
- Mesaj Privat
Prin inlocuirea releului de pe ventilatorul aerului conditionat, mi s-a rezolvat problema:
La temperatura de 89 de grade imi porneste ventilatorul de pe aerul conditionat si imi scade temperatura motorului la 86 de grade si tot asa...ceea ce inainte nu se intampla;
Acuma si daca opresc motorul cand e la 89 de grade, imi mege in continuare ventilatorul de pe aerul conditionat...inainte nu mergea
Deci la mine e buna acea rezistenta de pe ventilatorul de antigel(dadeam degeaba 40 ron pe acea rezistenta....)
Atasez o poza cu localizarea releului cu pricina (l-am desfacut si avea contactele de argint duse, innegrite) :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
si eu am vectra b, z16xe si as dori sa stiu la cat deschide termostatul in mod normal pe acest tip de motor...la mine deschide imediat ce trece de liniuta de 80 grade iar pe la 90-92 grade pleaca ventilatorul.Cand circul in oras motorul sta la 90 de grade, dar cand ies in afara atunci acul coboara undeva la 82 grade...e normal asa? sau e termostatul obosit si deschide mai repede...
- florinianc
- ****
- 1,593 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
mafalda
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2007
- Mesaj Privat
Verifica temperatura radiatorului (in ambele parti, partea cu termocupla si partea cu ventilatorul) ... asa am patit eu ... pe partea cu termocupla radiatorul avea temperatura de 103 grade iar in partea cu ventilatorul avea ~35 grade (puteam tine mana pe el fara probleme) ... din cauza ca termostatul era blocat pe semideschis si antigelul fierbinte nu ajungea in tot radiatorul. Vreau sa spun ca inainte am verificat: releele erau ok, ambele viteze ale ventilatoarelor (cel mare si cel de clima) functionau ok, pompa de apa noua, densitatea antigelului ok. Deci in cazul meu mai ramaneau doar variantele: radiator infundat sau termostat. Am schimbat termostatul (cel vechi deschidea la 92 grade dar nu complet). Acum nu trece temperatura de 90 grade orice as face, chiar daca afara sunt 40 grade, chiar daca stau la semafor ... mers in coloana, climatronic pornit, etc. Dupa schimbarea termostatului radiatorul se incalzeste uniform pe la ~90 grade in ambele parti si racirea motorului este ok ... a scazut si consumul fata de inainte.
- florin1974
- **
- 68 mesaje
- din 29 Mar 2011
- Astra 2002 Z16XE
- Neamt
florin1974
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2011
- Mesaj Privat
Spuneti-mi si mie va rog, in special cei care au z16xe, AC si ECM, daca e normal sa "plece" amandoua ventilatoarele (cel de pe apa si cel de pe AC) in acelasi timp? Mentionez ca la mine "pleaca" la 98 grade (temp masurata cu OP-COM) in bord arata 93 de grade. Si daca pornesc separat aprox la ce temperatura. Multumesc si bafta la toti. Imi cer scuze acum am vazut ca am postat in alata parte.
- testo
- **
- 291 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Va rog frumos un raspuns sau macar o presupunere ca nu stiu ce sa-i mai fac si mor si de cald in ea. Am uitat sa spun freon in instalatie am suficient(cu asta ma ocup:D).
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,061 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,061
- Locatie: Ilfov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Va rog frumos un raspuns sau macar o presupunere ca nu stiu ce sa-i mai fac si mor si de cald in ea. Am uitat sa spun freon in instalatie am suficient(cu asta ma ocup:D).
Ai rezistenta arsa pe ventilatorul de apa. Nu iti merge pe treapta 2.