gg26
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- maramu
- **
- 304 mesaje
- din 15 Nov 2006
- Vectra 2003 Y22DTR
- Targu Mures
maramu
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Targu Mures
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
sasu
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
DrBoom
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2009
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
In Iasi se face in Podul de Fier, iesire spre Sculeni 500metri, pe stanga.
Dupa cum zicea si Sorin, e frectie la picior de lemn. Ba chiar mai mult, am citit ca cica ar intari cauciucul in timp.
Exemplul cu azotul folosit in anvelopele de avioane e total deplasat. Anvelopele de avion parcurg numai cateva zeci de km in toata perioada de utilizare si trebuie sa reziste la sarcini uriase. Adica exact invers ca la masini.
Dupa cum zicea si Sorin, e frectie la picior de lemn. Ba chiar mai mult, am citit ca cica ar intari cauciucul in timp.
Exemplul cu azotul folosit in anvelopele de avioane e total deplasat. Anvelopele de avion parcurg numai cateva zeci de km in toata perioada de utilizare si trebuie sa reziste la sarcini uriase. Adica exact invers ca la masini.
sasu
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- madalyn2009
- **
- 320 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Astra 2008 Z17DTL
- Braila
madalyn2009
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- paulLeMans
- **
- 359 mesaje
- din 15 Oct 2007
- Astra 2002 Z20LEH
- Mures
paulLeMans
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2002 Z20LEH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2007
- Mesaj Privat
E bine si nu e bine...
E bine ca si idee, dar rau in practica aplicata de "tehnicianul" de la vulcanizare.
Anvelopa, sistemul de montaj, valvele si senzorii nu fac ca roata unei masini sa fie 100% etansa.
Cica compozitia anvelopei(cauciucul) nu creaza nici pe departe un mediu de etansare cu exteriorul pentru ca are o porozitate ce permite in timp moleculelor de oxigen, mai mici decat cele de azot, sa migreze inspre exterior, datorita diferentelor de presiune. Teoretic, dupa un timp (lung presupun) in anvelopa ramane numai azot.
Daca te gandesti dintr-un alt unghi la vulcanizarile unde mergem noi(oricare, nu conteaza) ne putem da seama ca "tehnicienii" de acolo sunt de fapt niste sub-mediocrii care in toata viata lor au umflat roti cu "aier la 2.2 bari". Acuma...compresorul ala, ce duduie undeva in preajma, strange aer din atmosfera si-l depoziteaza pana ajungem noi la ei. Filtru la iesire, nu, pe tub pana la manometru iarasi nu, manometrul (!) vai de capu' lui. Vaporii de apa din aer ajung la noi in cauciucuri in cantitati diferite de la roata la roata. Apa! N-are ce cauta in roti. Alt comportament la diferente de temperatura, se comprima diferit se vaporizeaza, condenseaza si oxideaza, degradeaza si rugineste si....numai rele.
Azotul e uscat. Asta e primul atu pe care-l are, moleculele mai mari, stabilitate chimica si economie de combustibil.
Cand va cere omu' bani pe azot, trebuie sa platiti de fapt munca lui de umflare-dezumflare cu acest gaz pana se asigura ca a eliminat cea mai mare parte(99%) de oxigen din roata. Timp in care el ar fi terminat deja masina si inca un client, pe putin.
Cu cauciucuri vechi, jante lovite, valve despre care nu stim in ce an au fost montate NU merita.
O obligatie pentru cei cu senzori de presiune a rotilor la bordul masinii.
Alte lucruri bune despre azot: mentine cauciucul si jantele tinere mai mult timp, presiunea se mentine in timp mai indelungat.
Un service si o umflare calumea: manevrabilitate si franare mai buna, minimizeaza flexarea peretelui lateral, consum de combustibil mai mic.
(!)Cumparati-va manometrul vostru(nu-i trantit, tinut in ploaie si in frig si e 40lei).Cele de la statiile de carburant sunt defecte toate si nu numai ca nu arata presiunea corect, ele nu arata bine nici de la o roata la alta.
De cheia dinamometrica lipsa...
E bine ca si idee, dar rau in practica aplicata de "tehnicianul" de la vulcanizare.
Anvelopa, sistemul de montaj, valvele si senzorii nu fac ca roata unei masini sa fie 100% etansa.
Cica compozitia anvelopei(cauciucul) nu creaza nici pe departe un mediu de etansare cu exteriorul pentru ca are o porozitate ce permite in timp moleculelor de oxigen, mai mici decat cele de azot, sa migreze inspre exterior, datorita diferentelor de presiune. Teoretic, dupa un timp (lung presupun) in anvelopa ramane numai azot.
Daca te gandesti dintr-un alt unghi la vulcanizarile unde mergem noi(oricare, nu conteaza) ne putem da seama ca "tehnicienii" de acolo sunt de fapt niste sub-mediocrii care in toata viata lor au umflat roti cu "aier la 2.2 bari". Acuma...compresorul ala, ce duduie undeva in preajma, strange aer din atmosfera si-l depoziteaza pana ajungem noi la ei. Filtru la iesire, nu, pe tub pana la manometru iarasi nu, manometrul (!) vai de capu' lui. Vaporii de apa din aer ajung la noi in cauciucuri in cantitati diferite de la roata la roata. Apa! N-are ce cauta in roti. Alt comportament la diferente de temperatura, se comprima diferit se vaporizeaza, condenseaza si oxideaza, degradeaza si rugineste si....numai rele.
Azotul e uscat. Asta e primul atu pe care-l are, moleculele mai mari, stabilitate chimica si economie de combustibil.
Cand va cere omu' bani pe azot, trebuie sa platiti de fapt munca lui de umflare-dezumflare cu acest gaz pana se asigura ca a eliminat cea mai mare parte(99%) de oxigen din roata. Timp in care el ar fi terminat deja masina si inca un client, pe putin.
Cu cauciucuri vechi, jante lovite, valve despre care nu stim in ce an au fost montate NU merita.
O obligatie pentru cei cu senzori de presiune a rotilor la bordul masinii.
Alte lucruri bune despre azot: mentine cauciucul si jantele tinere mai mult timp, presiunea se mentine in timp mai indelungat.
Un service si o umflare calumea: manevrabilitate si franare mai buna, minimizeaza flexarea peretelui lateral, consum de combustibil mai mic.
(!)Cumparati-va manometrul vostru(nu-i trantit, tinut in ploaie si in frig si e 40lei).Cele de la statiile de carburant sunt defecte toate si nu numai ca nu arata presiunea corect, ele nu arata bine nici de la o roata la alta.
De cheia dinamometrica lipsa...
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Diferenta dintre mersul cu rotile umplute cu azot si cele umplute cu aer este atat de mare incat unii soferi pot sa faca diferenta mergand cateva sute de metrii cu masina. Am realizat asta acum aproximativ o luna cand, fiind cu un amic la un service de roti, o doamna, angajata a unei firme de distributie medicamente, a schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara la masina de serviciu (skoda fabia). Dupa ce i s-au montat anvelopele, doamna a plecat iar dupa 2-3 minute, timp in care a putut parcurge distanta pana la un giratoriu din apropiere si sa se intoarca, a reaparut la atelier si i-a intrebat pe angajati de ce nu i-au umflat rotile cu azot. Muncitorul si-a cerut scuze ca a gresit datorita aglomeratiei, a scos ventilele, a adus un furtun conectat undeva in interiorul atelierului, a umflat rotile si a montat capacelele verzi iar doamna a plecat multumita. Cum noi am mai pierdut 1-2 ore ca sa isi rezolve amicul un prezon rupt in butuc, am avut posibilitatea sa vad de unde primea furtunul magic gazul atat de ravnit: fix din conducta din care primeau si cele 2-3 furtune din fata atelierului si care erau folosite atat la umflat cat si la pernele de ridicat. Chiar si fara acea descoperire, faptul ca rotile nu au fost golite de aerul din interior, a facut inutila umplerea cu azot.
- stiuca
- **
- 104 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 487 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 487
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Acum cateva luni, am cumparat 2 anvelope noi si am decis sa fac si eu presiunea cu azot in loc de aer. Singurele diferente pe care le-am constatat din postura de sofer sunt ca gropile si denivelarile se simt mai puternic acum de cand am azot in roti si o parca masina supravireaza mai mult decat de obicei ( n-am impins-o spre limite deocamdata, dar e impresia pe care mi-am creat-o la o viteza normala de croaziera ).
Am un prieten de familie care e patronul unei vulcanizari, unde merg eu de obicei cu masina si din experienta lui mi-a spus urmatoarele:
Avantajele azotului:
- anvelopele imbatranesc si crapa sau se coc mai greu ( in opinia mea daca faci 20-30k km / an anvelopele nu apuca sa imbatraneasca si trebuie sa le schimbi din cauza uzurii ).
- anvelopa nu se mai deformeaza asa de mult la socuri, reducand riscul sa-ti indoi sau spargi jantele ( confirm si eu ca mi se pare mai rigida acum pe denivelari masina ).
- presiune constanta deoarece azotul nu se dilata sau contracta ( nu stiu, inca nu mi-am verificat presiunea de cand am pus azot)
- mentine o temperatura mai scazuta a anvelopei decat aerul.
Dezavantajele azotului:
- nu poti reface presiunea decat tot cu azot
- costurile mult mai mari 5 ron / roata am platit eu, insa am inteles ca de obicei se percepe un tarif mai mare ( am avut pila )
- se modifica sensibil directia si tinuta masinii in curbe ( asta cred eu din ce am simtit conducand-o )
- cred ca rigiditatea la gropi, denivelari datorata azotului din anvelope afecteaza mai mult articulatiile masinii decat in cazul aerului.
Concluzie:
Pe mine nu m-a convins azotul ca merita investitia si ca ar aduce mai multe economii decat cheltuieli ulterioare.
De economie de conbustibil nici nu incape discutie, ba chiar am consumul o idee, mai mare pt. ca "prietenul" cu pricina mi-a facut presiunea cu azot 2.1 atm fata si 2.1 atm spate, desi eu am insistat ca doresc 2.2 fata si 2.4 spate ceea ce se si incadra in limitele si indicatiile fabricantului masinii, respectiv un Opel Astra H ).
Bafta!
Acum cateva luni, am cumparat 2 anvelope noi si am decis sa fac si eu presiunea cu azot in loc de aer. Singurele diferente pe care le-am constatat din postura de sofer sunt ca gropile si denivelarile se simt mai puternic acum de cand am azot in roti si o parca masina supravireaza mai mult decat de obicei ( n-am impins-o spre limite deocamdata, dar e impresia pe care mi-am creat-o la o viteza normala de croaziera ).
Am un prieten de familie care e patronul unei vulcanizari, unde merg eu de obicei cu masina si din experienta lui mi-a spus urmatoarele:
Avantajele azotului:
- anvelopele imbatranesc si crapa sau se coc mai greu ( in opinia mea daca faci 20-30k km / an anvelopele nu apuca sa imbatraneasca si trebuie sa le schimbi din cauza uzurii ).
- anvelopa nu se mai deformeaza asa de mult la socuri, reducand riscul sa-ti indoi sau spargi jantele ( confirm si eu ca mi se pare mai rigida acum pe denivelari masina ).
- presiune constanta deoarece azotul nu se dilata sau contracta ( nu stiu, inca nu mi-am verificat presiunea de cand am pus azot)
- mentine o temperatura mai scazuta a anvelopei decat aerul.
Dezavantajele azotului:
- nu poti reface presiunea decat tot cu azot
- costurile mult mai mari 5 ron / roata am platit eu, insa am inteles ca de obicei se percepe un tarif mai mare ( am avut pila )
- se modifica sensibil directia si tinuta masinii in curbe ( asta cred eu din ce am simtit conducand-o )
- cred ca rigiditatea la gropi, denivelari datorata azotului din anvelope afecteaza mai mult articulatiile masinii decat in cazul aerului.
Concluzie:
Pe mine nu m-a convins azotul ca merita investitia si ca ar aduce mai multe economii decat cheltuieli ulterioare.
De economie de conbustibil nici nu incape discutie, ba chiar am consumul o idee, mai mare pt. ca "prietenul" cu pricina mi-a facut presiunea cu azot 2.1 atm fata si 2.1 atm spate, desi eu am insistat ca doresc 2.2 fata si 2.4 spate ceea ce se si incadra in limitele si indicatiile fabricantului masinii, respectiv un Opel Astra H ).
Bafta!
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
stiuca a scris:Mai intai,va rog sa va informati din ce gaze se compune aerul pe care il respiri.Daca nu stiati 75% este AZOT,asa ca va rog sa terminati cu prostiile astea.Daca punea freon :)poate erau anvelopele mai reci
din pacate, una din marile proprietati ale freonului pentru care este folosit in masinile de caldura este faptul ca el fierbe pe la vreo 37-40 grade celsius la presiune atmosferica (nu mai tin minte exact, am avut experiment la facultate cu el). In instalatia de climatiza el este sub presiune, si prin conpresarea si destinderea lui el se raceste (si absoarbe caldura) si fierbe (elimina caldura). astfel ia caldura dintr-o parte si o duce in alta...
cat despre azot in roti, nici pe mine nu ma prea face sa cred ca exista atat de multe avantaje. cum a zis toata lumea pe aici, azotul e parte din aerul pe care-l respiram intr-o cantitate importanta. Atat timp cat ei nu scot aerul din roti complet (imposibil) si sa puna azot pur acolo, tot vei avea aer in roata, insa daca azotul e pur, vei avea o concentratie de 10-15% mai putin aer (aici ma refer la H20 si CO2 si restul impuritatilor). mi s-ar parea mult mai frumos sa faca ummplerea rotilor cu aer uscat (umiditate foarte scazuta) caci atunci nu ar mai exista apa care sa se dilate/contracte in functie de temperatura, si cred ca ar putea face asta prin punerea in roti a granulelor pentru geamuri termopan (multi cred ca in geamurile alea este vid, insa de fapt ele sunt cu aer uscat prin niste granule desicante, ce absorb umezeala, iar in felul asta geamul nu mai abureste si nici nu se mai face transferul de caldura la fel de repede). insa nu stiu ce dezavantaje au aceste granule desicante, si risti sa corodeze cauciucul sau janta.