Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pentru ca am vazut destule discutii (de ex. aici si aici .... ) legate de defecte ale instalatiei electrice de incarcare a automobilului, am sa descriu (propun) in continuare etapele realizarii unui test eficient , pentru a putea primi pe forum raspunsuri cat mai exacte si utile. Deci, pe scurt - imi propun ca impreuna sa gasim un test cat mai simplu care sa ne spuna cat mai multe despre starea instalatiei electrice a masinii. Astept in aceasta privinta sugestiile si criticile voastre, doar daca sunt cu scop UTIL.
Testul se poate realiza cu ajutorul unui voltmetru.
Cand spun instalatie electrica de incarcare a unui automobil, ma refer la:
    - baterie de acumulatori;
    - alternator;
    - releu regulator de tensiune (popular zis = releul de incarcare);
Etapele testului sunt urmatoarele:
    A - tensiunea bateriei, dupa ce masina a stationat cateva ore, cel mai bine o zi = ?
    B - tensiunea la ralanti fara consumatori = ?
    C - tensiunea la ralanti cu consumatori (faza mare + aeroterma pe ultima treapta) = ?
    D - tensiunea cu motorul turat la 2-3000 rpm (rotatii pe minut), fara consumatori = ?
    E - tensiunea cu motorul turat la 2-3000 rpm cu consumatori (cei de la punctul C) = ?
Avand aceste valori date, se poate foarte usor face o idee, despre natura defectului instalatiei respective.
Obs utile:
    1 - este bine ca cel care are o problema de natura electrica sa posteze astfel: A = valoarea tensiunii pentru acest caz, (de ex: B = 12,5V...), in felul asta fluidizam forumul si nu facem pe cei care vor sa ne ajute sa intrebe de zeci de ori acelasi lucru (eventual ii dam link aici);
    2 - este bine sa se specifice daca pe masina se afla o baterie conforma cu indicatiile cerute de producator, sau sa amintim ce curent are bateria;
    3 - este de preferat ca tensiunea sa fie masurata la bornele bateriei nu in alta parte;
    4 - pentru punctele D si E din test va alegeti voi o turatie intre 2000 si 3000 de ture, important este sa incercati sa mentineti aceasta turatie identica, pe perioada masuratorii la amble teste.

Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,446
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am o obiectie!
tensiunea SA NU SE masoare numai la baterie,ci la +alternator si masa alternator,respectiv masa motor,masa caroserie,si in final borna - a bateriei.Veti vedea ca intre borna de plus a alternatorului si masa motor respectiv borna de -,apare o diferenta din cauza oxidarii cablului in zona sertizata de la baterie.
Recomand refacerea sertizarii la ambele cabluri(+si-), cu un cleste special.
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:....Veti vedea ca intre borna de plus a alternatorului si masa motor respectiv borna de -,apare o diferenta din cauza oxidarii cablului in zona sertizata de la baterie.

1 - obiectia se accepta Razz ,
2 - cu mentiunea ca: intre bornele similare apare o diferenta de tensiune din cauza oxidarii, adica:
    a) intre borna de + de la baterie si cea de + la alternator;
    b) intre borna de - de la baterie si cea - de pe alternator;
Recomandarea facuta de tine este buna.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pai completeaza in primul post, punctul F, - ca tensiune separata sau diferenta de tensiuni.
- vreau sa fac si eu testul. Very Happy
Ar fi bine si o precizare unde anume se pune testerul pentru (+) de la alternator.
Poate ar fi bine si niste plaje de valori "normale" /acceptate/corecte ca sa nu mai intrebe toti, ci sa se uite intii.
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
pascaru_val a scris:Pai completeaza in primul post, punctul F,...
Nu am dreptul sa modific o postare decat in termen de 60 minute, deci nu pot face asta (desi nu consider necesar), oricum eu as adauga urmatoarea,
Obs: Daca tensiunea masurata la bornele alternatorului si cea masurata la bornele bateriei difera in plaje mari - in aceleasi conditii de sarcina; atunci inseamna ca avem contacte imperfecte datorate oxidarii (sau legaturi slabe) si se recomanda refacerea legaturilor electrice la cablurile de la alternator respectiv baterie (prin resertizare sau inlocuirea papucilor cu altii noi).
In ceea ce priveste valoarea maxima a tensiunii de incarcare aceasta difera in f. de tipul bateriei. Cateva discutii asemanatoare vad si aici.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am rezolvat o problema mai veche si anume incarcarea si nu voi spune decat ca VERIFICATI SI SCHIMBATI CABLUL DE CURENT DINTRE releu alternator-electromotor-borna de plus a bateriei, fiindca acesta la mine, datorita multor demarari ale electromotorului prelungite (defectiune la motor incat eram nevoit sa tin la demaror cateva secunde) acest fir la nivelul electromotorului era ca si "impuscat". Acum am valori de 14 V la nivel de baterie fata de 13/12,9. Este ceva legat de rezistivitatea conductorului electric, e care am ignorat-o total Smile Scrie despre atat in TIS cat si in manualul autovehiculului dvs.
  • ador13

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu martorul baterie. De doua zile ba se aprinde, ba se stinge,
Ieri dimineata s-a aprins martorul dar am verificat voltajele abia seara la plecarea de la serviciu, (martorul era stins) si aratau cam asa:

A - tensiunea bateriei, dupa ce masina a stationat cateva ore - 14.5 V
B - tensiunea la ralanti fara consumatori = 14.4-14.5 V, oscilanta
C - tensiunea la ralanti cu consumatori (faza mare + aeroterma pe ultima treapta) = 13.9-14.2V, oscileaza, nu sta constanta

Azi dimineata cand s-a aprins din nou martorul in bord am intrat repede in meniu sa verific tensiunea si era peste 14V, parca 14,2
Din moment ce nu se aprinde mereu martorul, as banui ca releul sau puntea de diode nu au nimic, stiu ca H-urile diesel au un bug pe partea asta, dar la benzinare nu am vazut pe nimeni sa aiba probleme.

Nu stiu ce sa cred, voltajul este peste 14 tot timpul, de ce imi apare eroarea?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"A - tensiunea bateriei, dupa ce masina a stationat cateva ore - 14.5 V " -cu scuze,dar eu nu pot crede informatia data."Nu stiu ce sa cred, voltajul este peste 14 tot timpul, de ce imi apare eroarea? " Martorul respectiv,nu informeaza despre o eroare,ci despre un defect aleatoriu.O masurare eficace,e aceea facuta in timp ce martorul e aprins,functie de care se vor lua masurile necesare.
  • ador13

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ador13 a scris:
A - tensiunea bateriei, dupa ce masina a stationat cateva ore - 14.5 V
B - tensiunea la ralanti fara consumatori = 14.4-14.5 V, oscilanta
C - tensiunea la ralanti cu consumatori (faza mare + aeroterma pe ultima treapta) = 13.9-14.2V, oscileaza, nu sta constanta

Ai dreptate, trebuie sa corectez punctul A, cred ca acel 14.5 era tot cu motorul pornit.
Azi dimineata am verificat din nou, tensiunea bateriei cu motorul oprit (punctul A) era de 11.7.

Este normal, este bateria de vina?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bateria este slaba sau pe duca. Trebuie sa ai cel putin 12 V in stationare dupa cateva ore...
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ador13 a scris:... A - tensiunea bateriei, dupa ce masina a stationat cateva ore - 11,7 V ...

In acest caz:
- bateria arata ca si cum este descarcata (ai vreun consumator care "papa" curent in stationare),
- daca nu, asa cum a spus colegul mikyboy, bateria e "pe duca".
  • emilvef

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
A mea la doua zile de stat are 11,9V dar porneste si la o saptamana de stat... deci nu e pe duca...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai facut masuratoarea cu contact pus,e explicabil,altfel e vrajeala...
  • emilvef

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Nu e vrajeala si masuratoarea a fost cu bateria pe masina fara contact pus si cu un consum pana in 20mA
E vb. de un Exide premium de 77A 750EN pusa pe o Skoda 1,9 tdi de un an jumate,pe care am vrut sa o schimb pe garantie tocmai din aceasta cauza... Pe tester nu dadea defecta si nu am reusit sa o schimb.Si da porneste dupa o sapt. si cu 11,7V mai mult nu a scazut dar nici nu a stat mai mult nepornita..
Binenteles dupa ce opresc motorul dupa un drum am peste 12V daca e lung drumul si peste 12,6V la 2 zile de stationare scade la 11,9V
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sub 12v,nici nu se mai iau in consideratie valorile,descarcarea fiind 100%(Risc total...!?)

Risc major-cazul tau,este sub...

Risc

Alerta

Admis

Grad de incarcare (%)

25-cazul tau,este sub...

50

75

100

Tensiune in gol (V)

12-cazul tau,este sub...(11,7v)

12,3

12,55

12,8

Densitate electrolit (g/cm³)

1,16-cazul tau,este sub...

1,20

1,24

1,28

O baterie cu o asemenea densitate,la temperaturile existente noaptea in Romania,ingheata sigur...
  • emilvef

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Bateria e fara intretinere deci nu am masurat densitatea acidului Cert e ca la 2 zile ajunge la limita de 12.0v Pe tester cu ea incarcata arata 80% healty si nu vreau sa o schimbe...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"emilvef
*

60 mesaje
din 01 Jun 2014
Locatie: Hunedoara
Corsa 1.3 CDTI pornire grea la cald (Post #1911368) Postat in Ieri - 05:19 pm
Ca sa revin tot eu ,situatia a disparut dupa ce am schimbat bateria cu una noua...cea veche avea 13 ani! "... Vad ca deja ai ilocuit bateria,deci discutia e inutila...
  • emilvef

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Nu e inutila! e alta masina!
  • emilvef

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
emilvef a scris:Nu e vrajeala si masuratoarea a fost cu bateria pe masina fara contact pus si cu un consum pana in 20mA
E vb. de un Exide premium de 77A 750EN pusa pe o Skoda 1,9 tdi de un an jumate,pe care am vrut sa o schimb pe garantie tocmai din aceasta cauza... Pe tester nu dadea defecta si nu am reusit sa o schimb.Si da porneste dupa o sapt. si cu 11,7V mai mult nu a scazut dar nici nu a stat mai mult nepornita..
Binenteles dupa ce opresc motorul dupa un drum am peste 12V daca e lung drumul si peste 12,6V la 2 zile de stationare scade la 11,9V
uite!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
emilvef a scris:Bateria e fara intretinere deci nu am masurat densitatea acidului Cert e ca la 2 zile ajunge la limita de 12.0v Pe tester cu ea incarcata arata 80% healty si nu vreau sa o schimbe...
La 12v,nu se poate sa ai 80% stare de incarcare,in conditiile in care la 12,55v,ai 75%... fizica si chimia sunt stiinte exacte,nu pot fi pacalite...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Chestionar

Ce calificativ a-ti acorda in mare, d.p.d.v. profesional, electricienilor pe care i-ati intalnit pana acum in service-urile auto (de la noi) ? Ma refer strict la cei din service-uri sau ateliere electrice autorizate legal. Multumesc de raspunsul acordat.
1 - foarte bine pregatiti 3%
2 - bine pregatiti 17%
3 - mediu pregatiti ("asa si asa") 50%
4 - slab pregatiti 17%
5 - nepregatiti ("la furat") 10%
28 voturi

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR