Testul se poate realiza cu ajutorul unui voltmetru.
Cand spun instalatie electrica de incarcare a unui automobil, ma refer la:
- - baterie de acumulatori;
- alternator;
- releu regulator de tensiune (popular zis = releul de incarcare);
- A - tensiunea bateriei, dupa ce masina a stationat cateva ore, cel mai bine o zi = ?
B - tensiunea la ralanti fara consumatori = ?
C - tensiunea la ralanti cu consumatori (faza mare + aeroterma pe ultima treapta) = ?
D - tensiunea cu motorul turat la 2-3000 rpm (rotatii pe minut), fara consumatori = ?
E - tensiunea cu motorul turat la 2-3000 rpm cu consumatori (cei de la punctul C) = ?
Obs utile:
- 1 - este bine ca cel care are o problema de natura electrica sa posteze astfel: A = valoarea tensiunii pentru acest caz, (de ex: B = 12,5V...), in felul asta fluidizam forumul si nu facem pe cei care vor sa ne ajute sa intrebe de zeci de ori acelasi lucru (eventual ii dam link aici);
2 - este bine sa se specifice daca pe masina se afla o baterie conforma cu indicatiile cerute de producator, sau sa amintim ce curent are bateria;
3 - este de preferat ca tensiunea sa fie masurata la bornele bateriei nu in alta parte;
4 - pentru punctele D si E din test va alegeti voi o turatie intre 2000 si 3000 de ture, important este sa incercati sa mentineti aceasta turatie identica, pe perioada masuratorii la amble teste.