- petre astra roket
- OP
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
blind- Suspendat
- 107 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Bucuresti
blind- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
Cata coerenta...in fine. Sub mastile de plastic de pe praguri sunt niste gauri (deschizi usa...hop plasticu'). Il scoti, identifici gaurile de scurgere de la praguri pe care le astupi cu ceva apoi torni ulei. Te plimbi pe strazi cu pante mari cu masina, apoi o iei pe un drum de tara, ca uleiul sa ajunga prin toate locurile posibile. Dupa aceea scoti doputile improvizate si lasi restul de ulei sa se scurga.
Ar fi ideal sa amesteci vaselina cu ulei iar toata combinatia sa o incalzesti la 60-70 grade iar masina sa o ai putin in panta (curu' mai jos decat botu') ca sa se prelinga uleiul pana in partea din spate.
Ar fi ideal sa amesteci vaselina cu ulei iar toata combinatia sa o incalzesti la 60-70 grade iar masina sa o ai putin in panta (curu' mai jos decat botu') ca sa se prelinga uleiul pana in partea din spate.
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
- gxg_tm
- ****
- 1,175 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Agila 2002 ARY
- Bucuresti
gxg_tm
- Mesaje scrise: 1,175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2002 ARY
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
in praguri printre altele se strange praf si apa ce rezulta un noroi care iti ataca tabla (noroiul impiedica scurgerea apei si mentine umezeala) ,tabla care la masinile mai vechi nu era galvanizata si nici tratata cine stie ce impotriva ruginii asa ca omul ca sa aibe masina in stare buna face un amestec de ulei+vaselina (ca sa fie mai vascos sa se prinda si sa tina mai mult ) si turna in praguri , este un procedeu foarte benefic antirugina
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am priceput. Faza cu galvanizarea nu era la moda.
Am intrebat, pentru ca mi se parea o metoda temporara de rezolvare a problemei ruginei. Si va spun si de ce: uleiul plus vaselina, amestecate cu praf si noroi sau ce mai intra, pot astupa gaurile de scurgere a apei (daca exista asemenea orificii) si apa ramanand blocata, provoaca o si mai puternica ruginire a tablei.
Asta sa fie riscul meseriei?
Am intrebat, pentru ca mi se parea o metoda temporara de rezolvare a problemei ruginei. Si va spun si de ce: uleiul plus vaselina, amestecate cu praf si noroi sau ce mai intra, pot astupa gaurile de scurgere a apei (daca exista asemenea orificii) si apa ramanand blocata, provoaca o si mai puternica ruginire a tablei.
Asta sa fie riscul meseriei?
blind- Suspendat
- 107 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Bucuresti
blind- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sorry, am intrebat in topicul lui petre astra rocket informatii suplimentare.
Continui cu un off cãtre blind: ai un stil...
1. Nu spal niciodata vasele, vesela o arunc la gunoi dupa utilizare.
2. Daca si numai daca spal o farfurie, o spal cu detergent ca sa nu intre apa prin porii portelanului...
3. Din postul tau, inteleg si voi informa si eu mai departe faptul ca unsoarea si praful amestecate si depozitate pe tabla sunt benefice.
Continui cu un off cãtre blind: ai un stil...
1. Nu spal niciodata vasele, vesela o arunc la gunoi dupa utilizare.
2. Daca si numai daca spal o farfurie, o spal cu detergent ca sa nu intre apa prin porii portelanului...
3. Din postul tau, inteleg si voi informa si eu mai departe faptul ca unsoarea si praful amestecate si depozitate pe tabla sunt benefice.
blind- Suspendat
- 107 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Bucuresti
blind- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Sa vin si eu cu un contraargument la metoda cu ulei in praguri?
In mod sigur, acel ulei o sa aiba o vreme efecte benefice impotriva ruginii.
La fel de sigur pot sa spun ca acea masina nu o sa mai fie curata niciodata. In plus, de la jumatatea usilor in jos, o sa fie mereu unsuroasa. Din acest motiv, eu nu o sa pun niciodata ulei in praguri. Prefer sa schimb pragurile cu totul.
Cunosc aceasta metoda de prin anii '80 cand o folosea o gramada de lume la batranele Dacii.
In mod sigur, acel ulei o sa aiba o vreme efecte benefice impotriva ruginii.
La fel de sigur pot sa spun ca acea masina nu o sa mai fie curata niciodata. In plus, de la jumatatea usilor in jos, o sa fie mereu unsuroasa. Din acest motiv, eu nu o sa pun niciodata ulei in praguri. Prefer sa schimb pragurile cu totul.
Cunosc aceasta metoda de prin anii '80 cand o folosea o gramada de lume la batranele Dacii.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Trecind peste inconvenientele de ordin practic, estetic descrise de Libra uleiul in praguri poate sa accelereze oxidarea ! De ce ? Simplu pentru ca uleiul devine acid odata ce a fost folosit in motor si datorita detergentilor mai mult sau mai putin agresivi .
Daca tot vreti sa faceti o treaba buna de ce nu va uitati la lumea civilizata unde se foloseste ceara, care dupa ce este pulverizata din spray, existent pe piata-special pentru acest scop, se solidifica. Aceasta nu ataca in nici un fel metalul sau vopseaua, nu pateaza pantalonii, nu atrage/tine praful !
Daca tot vreti sa faceti o treaba buna de ce nu va uitati la lumea civilizata unde se foloseste ceara, care dupa ce este pulverizata din spray, existent pe piata-special pentru acest scop, se solidifica. Aceasta nu ataca in nici un fel metalul sau vopseaua, nu pateaza pantalonii, nu atrage/tine praful !
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
@iso ce ai spus tu este interesant si nu stiam ca exista metoda si substanat (intrucat nu m-a interesat niciodata problema).mu
totusi, pentru largirea cunostintelor unor muritori, din partea tuturor (muritorilor), lansez o rugaminte catre tine de a ne spune niste nume ale acestor produse, eventual niste link-uri pentru lenesi.
multumim.
totusi, pentru largirea cunostintelor unor muritori, din partea tuturor (muritorilor), lansez o rugaminte catre tine de a ne spune niste nume ale acestor produse, eventual niste link-uri pentru lenesi.
multumim.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
corect iso! exista o ceara speciala anticoroziva care se aplica cu pistolul. Asta am folosit-o pe vremuri eu pe o Dacie noua ca si protectie anticoroziva si a dat rezultate f.f. bune in timp. De fapt avea si Dacia de noua, pe la incheieturi, dar desigur data in batjocura.
Pentru masiniile generatii mai vechi ar fi binevenita o astfel de masura de conservare si e total inutila la generatiile mai noi zincate.
Firma care vinde produsul e aici:
http://www.sprint2001.ro/
Pentru masiniile generatii mai vechi ar fi binevenita o astfel de masura de conservare si e total inutila la generatiile mai noi zincate.
Firma care vinde produsul e aici:
http://www.sprint2001.ro/
- petre astra roket
- OP
- 110 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Bucuresti
petre astra roket
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 16i 74kw 101cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
blind- Suspendat
- 107 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Bucuresti
blind- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1971 1,7S in acte, 2.0 (rek E) momentan, in curs de schimbare
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
Amice...nu vezi bine? Ti-am explicat exact ce si pe unde trebuie sa umblii...e SUB primul tau post!
Am si eu o curiozitate: Cum puneti ceara in praguri? Repet, IN praguri, nu la partea inferioara.
@iso chiar atat de zgarcit sa fii incat sa pastrezi uleiul uzat si sa il pui in praguri? Chiar nu iti permiti sa iei 2 litri de ulei romanesc nou si sa il pui in praguri?
Am si eu o curiozitate: Cum puneti ceara in praguri? Repet, IN praguri, nu la partea inferioara.
@iso chiar atat de zgarcit sa fii incat sa pastrezi uleiul uzat si sa il pui in praguri? Chiar nu iti permiti sa iei 2 litri de ulei romanesc nou si sa il pui in praguri?
- adi_iacob
- **
- 156 mesaje
- din 28 Jun 2008
- Astra 2008 Z16XER
- Buzau
adi_iacob
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
Bag seama ca ceva lume pe aici are sechele profunde de la vechea berlina, care avea tabla asa cum stim, adica protectie zero la rugina. Exceptand faptul ca vreti sa va transformati masina in una de muzeu, sa se plimbe si nepotii cu ea (daca or avea curajul...) orice procedeu aplicat pe o tabla care a inceput deja sa corodeze nu face altceva decat sa mascheze putregaiul de dedesupt. Deci, masina noua=tabla zincata rezistenta la coroziune=procedeu inutil. Masina veche=deja ciupita de rugina=frectie la picior de lemn, mai bine inlocuiti, abia apoi atunci s-ar justifica procedeul. Dupa asta vine intrebarea: cate decenii intentionati sa tineti o masina.... no need to answer...
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
... ce sa fac, pina si hirtia igienica o folosesc de doua ori ... blind vad ca esti strain de sensul cuvintelor, sau poate nu te concentrezi suficient sa poti intelege ce am scris .
Daciotii asa procedau, refoloseau uleiul uzat din motor si'l puneau in praguri, personal nu am folosit aceasta "metoda" si nici n'am s'o folosesc vreodata din motivele deja enumerate mai sus, al caror sens ti'a scapat . Oricum n'am dece sa'i pun ceara in praguri la Astra G pentru ca pragurile sint din plastic si mai mult decit atit caroseria este galvanizata . Astra G este ceruita suplimentar din fabrica pe zonele expuse riscului de a rugini .
Cum pui ceara in praguri ? Mult mai usor decit ai reusi sa pui ulei in praguri, vorbim totusi despre o solutie profesionala. Pe gaurile deja existente pulverizezi ceara lichida cu spray'ul in care este imbuteliata sau cu pistolul pulverizator in cazul in care este la tub. Simplu, nu ?
Petre cauta manualul de reparatii al Astra F existent pe net si sigur ai sa gasesti gauri in prag mascate de dopuri de plastic.
Daciotii asa procedau, refoloseau uleiul uzat din motor si'l puneau in praguri, personal nu am folosit aceasta "metoda" si nici n'am s'o folosesc vreodata din motivele deja enumerate mai sus, al caror sens ti'a scapat . Oricum n'am dece sa'i pun ceara in praguri la Astra G pentru ca pragurile sint din plastic si mai mult decit atit caroseria este galvanizata . Astra G este ceruita suplimentar din fabrica pe zonele expuse riscului de a rugini .
Cum pui ceara in praguri ? Mult mai usor decit ai reusi sa pui ulei in praguri, vorbim totusi despre o solutie profesionala. Pe gaurile deja existente pulverizezi ceara lichida cu spray'ul in care este imbuteliata sau cu pistolul pulverizator in cazul in care este la tub. Simplu, nu ?
Petre cauta manualul de reparatii al Astra F existent pe net si sigur ai sa gasesti gauri in prag mascate de dopuri de plastic.