- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
ma framanta problema asta de cateva luni si abia de curand am ajuns sa identific cauza exacta.
deschid un nou post pt ca nu am gasit nimic concret pe subiectu asta; doar https://www.clubopel.com/vie...ight=vectra+bucse . dar nici acesta nu e destul de clar.
acum problema mea.
initial am crezut ca e vb de o roata dezechilibrata, poate un rulment ceva, dar oricum asa cum se simtea, era clar ca era ceva pe fata. am echilibrat rotile(setul de vara, P6000), am montat apoi setul de iarna, am schimbat rulmentii fata, rulmentii spate, discuri fata/spate. am echilibrat si setul de iarna (pirelli snowcontrol). am verificat bucsele bascula fata. nimic nimic. totul ca la inceput, doar eu mai nervos
am ajuns acum la concluzia ca de vina este suspensia spate multi-link, si in mod special bucsele (cele 4) si cele 2 mari din care se regleaza geometria. am gasit si niste confirmari pe cavweb, dar cei mai multi se plang de zgomot, si nu asa mult de vibratii.
intrebarea mea... nu e nimeni in aceasi situatie? sa auda un zgomot specific de rulment, pronuntat la 80km/h. cam atunci intra si masina in vibratii. la viteze mici, 25-40, pe liber si pe un drum impecabil, se simte cum masina valseaza usor ca si cum o roata ar fi ovalizata. nu e.
inca o intrebare. a schimbat cineva bucsele originale cu unele din polyurethan ? pe vectra sa oricare alt model
deschid un nou post pt ca nu am gasit nimic concret pe subiectu asta; doar https://www.clubopel.com/vie...ight=vectra+bucse . dar nici acesta nu e destul de clar.
acum problema mea.
initial am crezut ca e vb de o roata dezechilibrata, poate un rulment ceva, dar oricum asa cum se simtea, era clar ca era ceva pe fata. am echilibrat rotile(setul de vara, P6000), am montat apoi setul de iarna, am schimbat rulmentii fata, rulmentii spate, discuri fata/spate. am echilibrat si setul de iarna (pirelli snowcontrol). am verificat bucsele bascula fata. nimic nimic. totul ca la inceput, doar eu mai nervos
am ajuns acum la concluzia ca de vina este suspensia spate multi-link, si in mod special bucsele (cele 4) si cele 2 mari din care se regleaza geometria. am gasit si niste confirmari pe cavweb, dar cei mai multi se plang de zgomot, si nu asa mult de vibratii.
intrebarea mea... nu e nimeni in aceasi situatie? sa auda un zgomot specific de rulment, pronuntat la 80km/h. cam atunci intra si masina in vibratii. la viteze mici, 25-40, pe liber si pe un drum impecabil, se simte cum masina valseaza usor ca si cum o roata ar fi ovalizata. nu e.
inca o intrebare. a schimbat cineva bucsele originale cu unele din polyurethan ? pe vectra sa oricare alt model
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
same shit.. astept de la voi rezolvarea .. din ce mi-au spus baietii de la service skimbarea bucselor de la puntea spate 4 mici shi cele 2 mari amelioreaza bocanitul, in nici un caz sa dispara
o sa incep cu cele 4 mici
btw: mashina are 93 000 km facuti in romania de la zero shi totul este original(pe fatza nu este nevoie de nimic de skimbat deocamdata)
gume pirelli p6000 195/65/15(care imi par shi astea suspecte )
o sa incep cu cele 4 mici
btw: mashina are 93 000 km facuti in romania de la zero shi totul este original(pe fatza nu este nevoie de nimic de skimbat deocamdata)
gume pirelli p6000 195/65/15(care imi par shi astea suspecte )
- Mihai Popescu
- *
- 8 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Vectra 1997 x16xel
Mihai Popescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
am schimbat bucsele spate si am rezolvat problema. si cele 4 mici si cele 2 mari.
asta e varianta scurta. varianta mai completa cuprinde si schimbul rotilor si mai ales refacerea geometriei. de la bucsele uzate s'au facut rotile varza si asta explica ce ziceti si voi legat de roti. mai mult de atat, a fost nevoie sa schimb si rulmentii care incepusera sa arate semne de oboseala. inca nu am refacut geometria, asa ca o simt putin instabila, dar am pus alte roti si merge asa cum o tineam minte. mai schimb inca 2-3 treburi pe fata si ma duc la geometrie.
asta e varianta scurta. varianta mai completa cuprinde si schimbul rotilor si mai ales refacerea geometriei. de la bucsele uzate s'au facut rotile varza si asta explica ce ziceti si voi legat de roti. mai mult de atat, a fost nevoie sa schimb si rulmentii care incepusera sa arate semne de oboseala. inca nu am refacut geometria, asa ca o simt putin instabila, dar am pus alte roti si merge asa cum o tineam minte. mai schimb inca 2-3 treburi pe fata si ma duc la geometrie.
- marius_mml
- **
- 82 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Insignia 2014 A20DTH
- Cluj
marius_mml
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
manopera nu a costat nimic, decat munca si timpu meu. a durat cam 5 beri
oricum e nevoie de elevator si de o presa hidraulica.
poti improviza o scula sa extragi bucsele vechi, dar daca faci treaba asta doar o data, mai bine gasesti un loc cu scule serioase pe care le poti imprumuta.
stau la dispozitie cu mai multe detalii daca te intereseaza.
oricum e nevoie de elevator si de o presa hidraulica.
poti improviza o scula sa extragi bucsele vechi, dar daca faci treaba asta doar o data, mai bine gasesti un loc cu scule serioase pe care le poti imprumuta.
stau la dispozitie cu mai multe detalii daca te intereseaza.
- deleted-4518
- **
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
Hop si eu in discutie... Doresc sa schimb mai multe pe la suspensii (inclusiv toate telescoapele), iar pe spate in service mi-au spus sa schimb bucsele din imagine
Cineva imi recomanda sa cumpar bucsele facute de FEDI. Stiti ceva despre aceasta firma?
Dupa ce voi cumpara bucsele intentionez sa iau cotele si sa le fac din poliuretan. Daca rezultatul va fi pe masura va dau de stire.
si inca ceva... credeti ca este indicat sa mai schimb si alte bucse, si daca da care???
Multumiri.
Cineva imi recomanda sa cumpar bucsele facute de FEDI. Stiti ceva despre aceasta firma?
Dupa ce voi cumpara bucsele intentionez sa iau cotele si sa le fac din poliuretan. Daca rezultatul va fi pe masura va dau de stire.
si inca ceva... credeti ca este indicat sa mai schimb si alte bucse, si daca da care???
Multumiri.
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- deleted-4518
- **
- 182 mesaje
- din 15 Jan 2007
deleted-4518
- Mesaje scrise: 182
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
Scuze pentru intarziere.
Am schimbat telescoapele cu unele sachs touring pe gaz, aceleasi coduri ca echiparea originala. Pe fata s-au mai schimbat flansele cu rulment, bucsele alea mari de cauciuc de vin sub oala telescopului, aparatorile de praf si bieletele antiruliu. Pe spate s-au schimbat pe langa telescoape si acele 6 bucse (2 mari si 4 mici) ---am pus FEBI BILSTEIN. Dupa care am refacut geometria computeru zicea ca trebuie 70Kg pe locul din dreapta fata, 70 Kg pe locul din stanga fata si 30L benzina in rezervor... ma rog.. S-a facut geometria. Rezultatul... parca era alta masina, atat in curbe cat si pe drum denivelat. Partea nasoala... "Mecanicii" din serice-ul la care am facut toata treaba nu prea pareau sa stie mare lucru si am observat ca bucsele alea 2 mai solide care prind bratele de sasiu le-au strans dupa ureke, pe cand alea originale faceau un oarecare unghi cu orizontala... fapt pentru care la geometrie a iesit tot spatele cu rosu, noroc cu calculatorul care le-a aratat ce suruburi sa stranga, slabeasca si cat. Trecand peste asta, acum la oarece timp de la operatie observ ca masina vazuta din spate e descentrata rau (puntea spate), motiv pentru care planuiesc sa merg maine la un service mai serios pentru schimbarea pivotilor fata si refacerea geometriei si poate o sa scap de probleme.
Total cheltuieli: 1350 RON piesele, 250 RON manopera.
Am schimbat telescoapele cu unele sachs touring pe gaz, aceleasi coduri ca echiparea originala. Pe fata s-au mai schimbat flansele cu rulment, bucsele alea mari de cauciuc de vin sub oala telescopului, aparatorile de praf si bieletele antiruliu. Pe spate s-au schimbat pe langa telescoape si acele 6 bucse (2 mari si 4 mici) ---am pus FEBI BILSTEIN. Dupa care am refacut geometria computeru zicea ca trebuie 70Kg pe locul din dreapta fata, 70 Kg pe locul din stanga fata si 30L benzina in rezervor... ma rog.. S-a facut geometria. Rezultatul... parca era alta masina, atat in curbe cat si pe drum denivelat. Partea nasoala... "Mecanicii" din serice-ul la care am facut toata treaba nu prea pareau sa stie mare lucru si am observat ca bucsele alea 2 mai solide care prind bratele de sasiu le-au strans dupa ureke, pe cand alea originale faceau un oarecare unghi cu orizontala... fapt pentru care la geometrie a iesit tot spatele cu rosu, noroc cu calculatorul care le-a aratat ce suruburi sa stranga, slabeasca si cat. Trecand peste asta, acum la oarece timp de la operatie observ ca masina vazuta din spate e descentrata rau (puntea spate), motiv pentru care planuiesc sa merg maine la un service mai serios pentru schimbarea pivotilor fata si refacerea geometriei si poate o sa scap de probleme.
Total cheltuieli: 1350 RON piesele, 250 RON manopera.
- xpander
- **
- 358 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
xpander
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor !
In speranta ca o sa gasesc raspunsurile cautate ma adresez in special voua, posesorii de vectra b, dar si tuturor celorlalti care pot sa imi ofere informatiile cautate.
De ceva timp se aud niste troncanituri la denivelari si gropi .... cel mai tare se aud pe spate (partea dreapta parca).... dar se aud uneori mai incet si pe fata.
Intrebarea mea este ce ar trebui sa schimb in materie de bucse si alte piese ca sa dispara toate aceste mici troncanituri care pe mine ma derenjeaza f tare.
amortizoarele sunt ok .... nu fac deloc zgomot si isi fac treaba bine (parerea mea)
Cat ar costa aceasta operatiune de schimbare a bucselor ,etc ? (doar piesele,fara manopera, etc)
Multumesc anticipat si astept de la oricine sugestii si informatii !
Am dat eu cautare pt tine, mai sunt si alte topice interesante dar te las sa le descoperi singur.
Succes in rezolvarea problemelor!
maiandrei
In speranta ca o sa gasesc raspunsurile cautate ma adresez in special voua, posesorii de vectra b, dar si tuturor celorlalti care pot sa imi ofere informatiile cautate.
De ceva timp se aud niste troncanituri la denivelari si gropi .... cel mai tare se aud pe spate (partea dreapta parca).... dar se aud uneori mai incet si pe fata.
Intrebarea mea este ce ar trebui sa schimb in materie de bucse si alte piese ca sa dispara toate aceste mici troncanituri care pe mine ma derenjeaza f tare.
amortizoarele sunt ok .... nu fac deloc zgomot si isi fac treaba bine (parerea mea)
Cat ar costa aceasta operatiune de schimbare a bucselor ,etc ? (doar piesele,fara manopera, etc)
Multumesc anticipat si astept de la oricine sugestii si informatii !
Am dat eu cautare pt tine, mai sunt si alte topice interesante dar te las sa le descoperi singur.
Succes in rezolvarea problemelor!
maiandrei
Vick
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 c16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
knics
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu, pentru a identifica zona cu probleme cel mai usor e sa ridicati masina pe elevator, apoi trageti, ridicati, miscati in toate directiile rotile, inclusiv de la volan, dar asa barbateste, iar daca problema e de la trenul de rulare, cam imposibil sa nu vedeti sau auziti ca ceva nu e ok.