auxois350
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1994 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Multumita moderatorilor acestui forum, care m-au ajutat prin stergerea posturilor in care solicitam informatii referitoare la curatarea EGR-ului pentru acest model, am reusit sa duc operatiunea la bun sfarsit cu succes. Dupa cum ziceam intr-un post anterior, totul a inceput prin aprinderea martorului "check engine", initial motorul mergand normal, ulterior a inceput sa nu mai stea in ralanti. Am facut testul cu agrafa (a aparut cod eroare 47 - Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a. M-am apucat sa demontez EGR-u.
EGR-ul se afla intre carapacea de plastic apartinand corp-clapetei si capacul de aluminiu de peste culbutori. Este prins cu 2 suruburi torx T45.
Pozitia de lucru este foarte comoda si accesibila.
De mentionat ca in cazul motorului X12SZ nu se pierde deloc antigel prin demontarea EGR-ului. Acesta are sub el o garnitura de aluminiu. De preferat a se inlocui, dar daca nu este indoita, sau deteriorata, se mai poate utiliza.
Pe spatele EGR-ului se gaseste un canal prin care intra gazele in el si o supapa care se deschide si le permite accesul in admisie. Supapa respectiva se colmateaza. In cazul meu nu era blocata (dar nici mult nu mai avea). Se verifica sa nu aiba joc. In cazul ca e blocata, se decolmateaza in decarburol. Pe ea se vede o amprenta de torx T25...se introduce torxul respectiv si se roteste alternant stanga-dreapta, se culiseaza, pana se deblocheaza.
Eu personal am lasat EGR-ul vreo 3 ore in carburol pentru a indeparta calamina de pe el, si periodic miscam supapa pana a inceput sa mearga usor, fara sa agate deloc.
Functionalitatea EGR-ului se verifica alimentand-ul prin pin-ul 5 si facand masa pe pinul 1 (cu recomandarea a se lega in serie un bec de pozitie, pentru a prelua acesta surplusul de tensiune). Este descrisa metoda foarte explicit in topicul referitor la curatarea EGR-ului de la Agila.
Teoretic ar mai fi niste masuratori de facut, cu ajutorul unui multimetru, descirse foarte bine in topicul mai sus mentionat. Eu nu le-am facut deoarece nu posed un astfel de aparat si nu am avut de unde procura imediat. Dupa curatare se monteaza egr-ul pe masina, dar nu inainte de a se curata de calaminta toata suprafata pe care reazema.
N.B. - Nu incercati sa-l obturati, cu saibe oarbe sau alte lucruri de genul acesta. Eu am incercat cu o saiba dintr-o doza de bere si masina mergea mai rau decat cu el murdar.
Acestea fiind spuse, rog moderatorii sa stearga din nou topicul, ca probabil nu mai au spatiu pe hard-disk )
edit by StefanTolos
21-Nov-12 12:47:34 AM
EGR-ul se afla intre carapacea de plastic apartinand corp-clapetei si capacul de aluminiu de peste culbutori. Este prins cu 2 suruburi torx T45.
Pozitia de lucru este foarte comoda si accesibila.
De mentionat ca in cazul motorului X12SZ nu se pierde deloc antigel prin demontarea EGR-ului. Acesta are sub el o garnitura de aluminiu. De preferat a se inlocui, dar daca nu este indoita, sau deteriorata, se mai poate utiliza.
Pe spatele EGR-ului se gaseste un canal prin care intra gazele in el si o supapa care se deschide si le permite accesul in admisie. Supapa respectiva se colmateaza. In cazul meu nu era blocata (dar nici mult nu mai avea). Se verifica sa nu aiba joc. In cazul ca e blocata, se decolmateaza in decarburol. Pe ea se vede o amprenta de torx T25...se introduce torxul respectiv si se roteste alternant stanga-dreapta, se culiseaza, pana se deblocheaza.
Eu personal am lasat EGR-ul vreo 3 ore in carburol pentru a indeparta calamina de pe el, si periodic miscam supapa pana a inceput sa mearga usor, fara sa agate deloc.
Functionalitatea EGR-ului se verifica alimentand-ul prin pin-ul 5 si facand masa pe pinul 1 (cu recomandarea a se lega in serie un bec de pozitie, pentru a prelua acesta surplusul de tensiune). Este descrisa metoda foarte explicit in topicul referitor la curatarea EGR-ului de la Agila.
Teoretic ar mai fi niste masuratori de facut, cu ajutorul unui multimetru, descirse foarte bine in topicul mai sus mentionat. Eu nu le-am facut deoarece nu posed un astfel de aparat si nu am avut de unde procura imediat. Dupa curatare se monteaza egr-ul pe masina, dar nu inainte de a se curata de calaminta toata suprafata pe care reazema.
N.B. - Nu incercati sa-l obturati, cu saibe oarbe sau alte lucruri de genul acesta. Eu am incercat cu o saiba dintr-o doza de bere si masina mergea mai rau decat cu el murdar.
Acestea fiind spuse, rog moderatorii sa stearga din nou topicul, ca probabil nu mai au spatiu pe hard-disk )
edit by StefanTolos
21-Nov-12 12:47:34 AM
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- rudisoft
- **
- 336 mesaje
- din 15 Oct 2010
- Corsa 1997 X12SZ
- Alta tara
rudisoft
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 1997 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2010
- Mesaj Privat
Îmi pare rãu pentru experiențele neplãcute dar mã bucur cã în ciuda lor ți-ai luat din timpul tãu ca sã pregãtești acel tutorial pentru a ajuta și alți colegi!
Felicitãri pentru tutorial și pentru munca depusã, sunt foarte apreciate!
În caz cã folosește cuiva, am pus și eu câteva poze cu EGR, garnituri din timpul curãțãrii Throttle Body în topicul de prezentare
Felicitãri pentru tutorial și pentru munca depusã, sunt foarte apreciate!
În caz cã folosește cuiva, am pus și eu câteva poze cu EGR, garnituri din timpul curãțãrii Throttle Body în topicul de prezentare
Ciuapp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salutare! O sa curat si eu astazi EGR si revin cu detalii si poze.
Am o Corsa C 1.0 2002 si cam de o luna, la pornire cam tremura la 1000 rpm si consuma ca la balamuc. Dupa ce scade sub 1000 rpm nu mai tremura, dar tot are intarziere in acceleratie. O sa curat si throttle, o sa verific bujiile. Ce ar mai trebui facut?
Am o Corsa C 1.0 2002 si cam de o luna, la pornire cam tremura la 1000 rpm si consuma ca la balamuc. Dupa ce scade sub 1000 rpm nu mai tremura, dar tot are intarziere in acceleratie. O sa curat si throttle, o sa verific bujiile. Ce ar mai trebui facut?
- DMarian111
- *
- 1 mesaje
- din 15 Mar 2019
DMarian111
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2019
- Mesaj Privat