![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
EGR-ul se afla intre carapacea de plastic apartinand corp-clapetei si capacul de aluminiu de peste culbutori. Este prins cu 2 suruburi torx T45.
Pozitia de lucru este foarte comoda si accesibila.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
De mentionat ca in cazul motorului X12SZ nu se pierde deloc antigel prin demontarea EGR-ului. Acesta are sub el o garnitura de aluminiu. De preferat a se inlocui, dar daca nu este indoita, sau deteriorata, se mai poate utiliza.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pe spatele EGR-ului se gaseste un canal prin care intra gazele in el si o supapa care se deschide si le permite accesul in admisie. Supapa respectiva se colmateaza. In cazul meu nu era blocata (dar nici mult nu mai avea). Se verifica sa nu aiba joc. In cazul ca e blocata, se decolmateaza in decarburol. Pe ea se vede o amprenta de torx T25...se introduce torxul respectiv si se roteste alternant stanga-dreapta, se culiseaza, pana se deblocheaza.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Eu personal am lasat EGR-ul vreo 3 ore in carburol pentru a indeparta calamina de pe el, si periodic miscam supapa pana a inceput sa mearga usor, fara sa agate deloc.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Functionalitatea EGR-ului se verifica alimentand-ul prin pin-ul 5 si facand masa pe pinul 1 (cu recomandarea a se lega in serie un bec de pozitie, pentru a prelua acesta surplusul de tensiune). Este descrisa metoda foarte explicit in topicul referitor la curatarea EGR-ului de la Agila.
Teoretic ar mai fi niste masuratori de facut, cu ajutorul unui multimetru, descirse foarte bine in topicul mai sus mentionat. Eu nu le-am facut deoarece nu posed un astfel de aparat si nu am avut de unde procura imediat. Dupa curatare se monteaza egr-ul pe masina, dar nu inainte de a se curata de calaminta toata suprafata pe care reazema.
N.B. - Nu incercati sa-l obturati, cu saibe oarbe sau alte lucruri de genul acesta. Eu am incercat cu o saiba dintr-o doza de bere si masina mergea mai rau decat cu el murdar.
Acestea fiind spuse, rog moderatorii sa stearga din nou topicul, ca probabil nu mai au spatiu pe hard-disk 😊)
edit by StefanTolos 😉
21-Nov-12 12:47:34 AM