malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- am desfacut motorul iar acum am nevoie de sfaturile voastre in legatura cu ce s a defectat , ce trebuie sa schimb si ce trebuie sa cumpar .. iar in final cum sa montez totul la loc.
- sunt sigur ca se gasesc printre voi membrii ClubOpel care sa mi spune exact cum sa montez motorul la loc; multi ar spune sa duc masina la un mecanic, dar putini poate se gandesc ca acest topic poate fi un indrumar pt cei in probleme asemanatoare.
- o sa deschid doua mari subiecte de discutie iar oricine are ceva de spus, sa dezvolte problema in subiectul ideal
1.DISTRIBUTIA
2.CHIULASA
VA MULTUMESC PT TIMPUL SI SERIOZITATEA ACORDATA
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- ulei motor
- antigel
- filtru ulei
- curea distributie
- garnitura chiulasa
- pompa de apa (fiindca se include pe cureaua distributiei)
- garnitura colector evacuare (garnitura de tabla)
- colector admisie(garnitura de fermit)
- capac ax came(garnitura de pluta)
- supape (doar cele strambe) - ADMISIE ori EVACUARE
Ultima modificare făcută de malexis la Lun 14 Feb, 2011 1:05 am
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
chiulasa:
- se spala bine cu motorina si cu pensula
- se curata FAORTE BINE suprafata unde vine garnitura de chiulasa; orice impuritate pericliteaza operatia de monatj.
IMP.suprafata se curata cu o lama de cutit si cu peria de sarma **nu cu hartie abraziva (smirghel) suprafata nu trebuie afectata (planeitatea trebuie protejata)
- se sufla cu compresorul ori cu pompa gaurile pt. ungere ulei a chiulasei, axei cu came, blocul motor(in lipsa filtrului de ulei)
- se curata subrafata blocului motor pt garnitura de chiulasa identic cum s a procedat la suprafata chiulasei.
- se frezeaza scaunele supapelor (LUCRARE IMP.)
- se rectifica supapele care nu au fost strambate (LUCRARE IMP.)
- se curata bujiile cu peria de sarma
- 34KLA
- ******
- 4,121 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,121
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
vinerea trecuta 😢 a cedat cureaua de distributie la un x17dtl din 96
kitul de distributie a fost schimbat de 6 luni complet cu piese noi recomandate de mecanic
problema dureroasa este ca s-a tocat din latimea curelei pana a cedat
momentan nu s-a desfacut motorul din lipsa de timp a mecanicului...urmeaza sa revin cu detalii
daca aveti ceva idei pt ce urmeaza 😊
- ahappyuser
- *******
- 6,770 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,770
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
1. La semafor la intrarea in Otopeni, fiind cu masina la relanti in acel moment (850rpm). Motorul s-a oprit brusc si nu-l mai invartea electromotorul (supape deschise in cilindri care se opuneau cursei normale a acestora). Am schimbat intinzatorul de curea (cedase rulmentul din el de prea multi km acumulati) cu unul nou si i-am pus singur distributia sus. Fara pagube.
2. In Sibiu, pe o panta la 2.000rpm intr-a treia. S-a blocat in mers pompa de injectie Roto-Diesel (avea ea prea multi km, cand am cumparat-o second-hand nu o puteai invarti cu mana asa cum era normal (fiind o pompa de joasa presiune) dar nu mi-am facut griji si dupa 8.000km am patit-o) si s-au barberit dintii de pe cureaua de distributie. Pagube : cateva supape infipte in aluminiul chiuloasei, curea de distributie, pompa de injectiue second-hand de schimbat (BOSCH, obligatoriu de data respectiva). Au trebuit schimbate supapele, rectificate scaunele, schimbate garniturile de pe ele, schimbat axul cu came ca era ciobit acolo unde a lovit in supapa care a fost lovita de cilindru, schimbata pompa de injectie, injectoarele... ca trebuiau altele BOSCH (presiune mai mare la deschidere), conductele de motorina metalice ca aveau alta forma, refacuta distributia, etc. O gramada de alergatura, bani, nervi.
In cazul tau verifica liniaritatea pinioanelor (vibrochen, ax cu came, pompa injectie) sa fie in acelasi plan, cureaua nu are voie sa oscileze stanga-dreapta pe pinioane sau sa se frece de ceva. Cureaua de distributie pare ca ti-a frecat de ceva, caz in care trebuie mai intai eliminata cauza.
Ce turatie (aproximativa) ai avut cand a cedat cureaua ? Daca a fost mare (peste 2.000rpm), e cam varza chiuloasa (supape indoite, ax cu came ciobit) sau s-a fisurat vre-un cilindru. Sfatul meu ar fi sa-ti cumperi o alta chiuloasa second-hand, daca gasesti.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mie 27 Apr, 2011 1:38 pm, modificat de 2 ori în total
- 34KLA
- ******
- 4,121 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,121
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,770 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,770
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,121 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,121
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,770 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,770
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Baga si tu un telefon la ei pentru o chiuloasa, vezi cat costa si daca poti negocia, parerea mea e ca se poate (eu unul am putut) :
AUTOMOBILE DANIEL
0745/431192.
- 34KLA
- ******
- 4,121 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,121
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- Fere Stefan
- *
- 1 mesaje
- din 01 Jul 2014
- Astra 1994
- Bucuresti
Fere Stefan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
Am aceeasi problema doar ca la mine nu sa rupt cureaua ( kit-ul de ditributie era schimbat de 2 luni ) sa rupt surubul de la rola fixa si s-a spart chiuloasa . Am gasit un motor de pe un opel Kadett , proprietarul sustine ca se potrivesc fiind tot de 1.7 dar acest motor nu are turbina . Intrebarea mea e urmatoare : se potrivesc cele doua chiuloase ? Unde pot sa gasesc o chiuloasa pentru 1.7 tdi la un pret acceptabil .