malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- stima tuturor, mi s a rupt cureaua de distributie la un Opel Astra F 1994 1.4
- am desfacut motorul iar acum am nevoie de sfaturile voastre in legatura cu ce s a defectat , ce trebuie sa schimb si ce trebuie sa cumpar .. iar in final cum sa montez totul la loc.
- sunt sigur ca se gasesc printre voi membrii ClubOpel care sa mi spune exact cum sa montez motorul la loc; multi ar spune sa duc masina la un mecanic, dar putini poate se gandesc ca acest topic poate fi un indrumar pt cei in probleme asemanatoare.
- o sa deschid doua mari subiecte de discutie iar oricine are ceva de spus, sa dezvolte problema in subiectul ideal
1.DISTRIBUTIA
2.CHIULASA
VA MULTUMESC PT TIMPUL SI SERIOZITATEA ACORDATA
- am desfacut motorul iar acum am nevoie de sfaturile voastre in legatura cu ce s a defectat , ce trebuie sa schimb si ce trebuie sa cumpar .. iar in final cum sa montez totul la loc.
- sunt sigur ca se gasesc printre voi membrii ClubOpel care sa mi spune exact cum sa montez motorul la loc; multi ar spune sa duc masina la un mecanic, dar putini poate se gandesc ca acest topic poate fi un indrumar pt cei in probleme asemanatoare.
- o sa deschid doua mari subiecte de discutie iar oricine are ceva de spus, sa dezvolte problema in subiectul ideal
1.DISTRIBUTIA
2.CHIULASA
VA MULTUMESC PT TIMPUL SI SERIOZITATEA ACORDATA
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
NECESAR $
- ulei motor
- antigel
- filtru ulei
- curea distributie
- garnitura chiulasa
- pompa de apa (fiindca se include pe cureaua distributiei)
- garnitura colector evacuare (garnitura de tabla)
- colector admisie(garnitura de fermit)
- capac ax came(garnitura de pluta)
- supape (doar cele strambe) - ADMISIE ori EVACUARE
Ultima modificare făcută de malexis la Lun 14 Feb, 2011 12:05 am
- ulei motor
- antigel
- filtru ulei
- curea distributie
- garnitura chiulasa
- pompa de apa (fiindca se include pe cureaua distributiei)
- garnitura colector evacuare (garnitura de tabla)
- colector admisie(garnitura de fermit)
- capac ax came(garnitura de pluta)
- supape (doar cele strambe) - ADMISIE ori EVACUARE
Ultima modificare făcută de malexis la Lun 14 Feb, 2011 12:05 am
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
OPERATII
chiulasa:
- se spala bine cu motorina si cu pensula
- se curata FAORTE BINE suprafata unde vine garnitura de chiulasa; orice impuritate pericliteaza operatia de monatj.
IMP.suprafata se curata cu o lama de cutit si cu peria de sarma **nu cu hartie abraziva (smirghel) suprafata nu trebuie afectata (planeitatea trebuie protejata)
- se sufla cu compresorul ori cu pompa gaurile pt. ungere ulei a chiulasei, axei cu came, blocul motor(in lipsa filtrului de ulei)
- se curata subrafata blocului motor pt garnitura de chiulasa identic cum s a procedat la suprafata chiulasei.
- se frezeaza scaunele supapelor (LUCRARE IMP.)
- se rectifica supapele care nu au fost strambate (LUCRARE IMP.)
- se curata bujiile cu peria de sarma
chiulasa:
- se spala bine cu motorina si cu pensula
- se curata FAORTE BINE suprafata unde vine garnitura de chiulasa; orice impuritate pericliteaza operatia de monatj.
IMP.suprafata se curata cu o lama de cutit si cu peria de sarma **nu cu hartie abraziva (smirghel) suprafata nu trebuie afectata (planeitatea trebuie protejata)
- se sufla cu compresorul ori cu pompa gaurile pt. ungere ulei a chiulasei, axei cu came, blocul motor(in lipsa filtrului de ulei)
- se curata subrafata blocului motor pt garnitura de chiulasa identic cum s a procedat la suprafata chiulasei.
- se frezeaza scaunele supapelor (LUCRARE IMP.)
- se rectifica supapele care nu au fost strambate (LUCRARE IMP.)
- se curata bujiile cu peria de sarma
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
salutare
vinerea trecuta a cedat cureaua de distributie la un x17dtl din 96
kitul de distributie a fost schimbat de 6 luni complet cu piese noi recomandate de mecanic
problema dureroasa este ca s-a tocat din latimea curelei pana a cedat
momentan nu s-a desfacut motorul din lipsa de timp a mecanicului...urmeaza sa revin cu detalii
daca aveti ceva idei pt ce urmeaza
vinerea trecuta a cedat cureaua de distributie la un x17dtl din 96
kitul de distributie a fost schimbat de 6 luni complet cu piese noi recomandate de mecanic
problema dureroasa este ca s-a tocat din latimea curelei pana a cedat
momentan nu s-a desfacut motorul din lipsa de timp a mecanicului...urmeaza sa revin cu detalii
daca aveti ceva idei pt ce urmeaza
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am patit chestia asta de doua ori cu un Renault 9 1.6 diesel.
1. La semafor la intrarea in Otopeni, fiind cu masina la relanti in acel moment (850rpm). Motorul s-a oprit brusc si nu-l mai invartea electromotorul (supape deschise in cilindri care se opuneau cursei normale a acestora). Am schimbat intinzatorul de curea (cedase rulmentul din el de prea multi km acumulati) cu unul nou si i-am pus singur distributia sus. Fara pagube.
2. In Sibiu, pe o panta la 2.000rpm intr-a treia. S-a blocat in mers pompa de injectie Roto-Diesel (avea ea prea multi km, cand am cumparat-o second-hand nu o puteai invarti cu mana asa cum era normal (fiind o pompa de joasa presiune) dar nu mi-am facut griji si dupa 8.000km am patit-o) si s-au barberit dintii de pe cureaua de distributie. Pagube : cateva supape infipte in aluminiul chiuloasei, curea de distributie, pompa de injectiue second-hand de schimbat (BOSCH, obligatoriu de data respectiva). Au trebuit schimbate supapele, rectificate scaunele, schimbate garniturile de pe ele, schimbat axul cu came ca era ciobit acolo unde a lovit in supapa care a fost lovita de cilindru, schimbata pompa de injectie, injectoarele... ca trebuiau altele BOSCH (presiune mai mare la deschidere), conductele de motorina metalice ca aveau alta forma, refacuta distributia, etc. O gramada de alergatura, bani, nervi.
In cazul tau verifica liniaritatea pinioanelor (vibrochen, ax cu came, pompa injectie) sa fie in acelasi plan, cureaua nu are voie sa oscileze stanga-dreapta pe pinioane sau sa se frece de ceva. Cureaua de distributie pare ca ti-a frecat de ceva, caz in care trebuie mai intai eliminata cauza.
Ce turatie (aproximativa) ai avut cand a cedat cureaua ? Daca a fost mare (peste 2.000rpm), e cam varza chiuloasa (supape indoite, ax cu came ciobit) sau s-a fisurat vre-un cilindru. Sfatul meu ar fi sa-ti cumperi o alta chiuloasa second-hand, daca gasesti.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mie 27 Apr, 2011 12:38 pm, modificat de 2 ori în total
1. La semafor la intrarea in Otopeni, fiind cu masina la relanti in acel moment (850rpm). Motorul s-a oprit brusc si nu-l mai invartea electromotorul (supape deschise in cilindri care se opuneau cursei normale a acestora). Am schimbat intinzatorul de curea (cedase rulmentul din el de prea multi km acumulati) cu unul nou si i-am pus singur distributia sus. Fara pagube.
2. In Sibiu, pe o panta la 2.000rpm intr-a treia. S-a blocat in mers pompa de injectie Roto-Diesel (avea ea prea multi km, cand am cumparat-o second-hand nu o puteai invarti cu mana asa cum era normal (fiind o pompa de joasa presiune) dar nu mi-am facut griji si dupa 8.000km am patit-o) si s-au barberit dintii de pe cureaua de distributie. Pagube : cateva supape infipte in aluminiul chiuloasei, curea de distributie, pompa de injectiue second-hand de schimbat (BOSCH, obligatoriu de data respectiva). Au trebuit schimbate supapele, rectificate scaunele, schimbate garniturile de pe ele, schimbat axul cu came ca era ciobit acolo unde a lovit in supapa care a fost lovita de cilindru, schimbata pompa de injectie, injectoarele... ca trebuiau altele BOSCH (presiune mai mare la deschidere), conductele de motorina metalice ca aveau alta forma, refacuta distributia, etc. O gramada de alergatura, bani, nervi.
In cazul tau verifica liniaritatea pinioanelor (vibrochen, ax cu came, pompa injectie) sa fie in acelasi plan, cureaua nu are voie sa oscileze stanga-dreapta pe pinioane sau sa se frece de ceva. Cureaua de distributie pare ca ti-a frecat de ceva, caz in care trebuie mai intai eliminata cauza.
Ce turatie (aproximativa) ai avut cand a cedat cureaua ? Daca a fost mare (peste 2.000rpm), e cam varza chiuloasa (supape indoite, ax cu came ciobit) sau s-a fisurat vre-un cilindru. Sfatul meu ar fi sa-ti cumperi o alta chiuloasa second-hand, daca gasesti.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mie 27 Apr, 2011 12:38 pm, modificat de 2 ori în total
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am fost plecat pana la Tg. Mures. Pe drum, am intrat la un autoschrott la 90km distanta de Sibiu care avea doua Opel Astra cu motor GM in stare buna.
Baga si tu un telefon la ei pentru o chiuloasa, vezi cat costa si daca poti negocia, parerea mea e ca se poate (eu unul am putut) :
AUTOMOBILE DANIEL
0745/431192.
Baga si tu un telefon la ei pentru o chiuloasa, vezi cat costa si daca poti negocia, parerea mea e ca se poate (eu unul am putut) :
AUTOMOBILE DANIEL
0745/431192.
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- Fere Stefan
- *
- 1 mesaje
- din 01 Jul 2014
- Astra 1994
- Bucuresti
Fere Stefan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am aceeasi problema doar ca la mine nu sa rupt cureaua ( kit-ul de ditributie era schimbat de 2 luni ) sa rupt surubul de la rola fixa si s-a spart chiuloasa . Am gasit un motor de pe un opel Kadett , proprietarul sustine ca se potrivesc fiind tot de 1.7 dar acest motor nu are turbina . Intrebarea mea e urmatoare : se potrivesc cele doua chiuloase ? Unde pot sa gasesc o chiuloasa pentru 1.7 tdi la un pret acceptabil .
Am aceeasi problema doar ca la mine nu sa rupt cureaua ( kit-ul de ditributie era schimbat de 2 luni ) sa rupt surubul de la rola fixa si s-a spart chiuloasa . Am gasit un motor de pe un opel Kadett , proprietarul sustine ca se potrivesc fiind tot de 1.7 dar acest motor nu are turbina . Intrebarea mea e urmatoare : se potrivesc cele doua chiuloase ? Unde pot sa gasesc o chiuloasa pentru 1.7 tdi la un pret acceptabil .