- constructorul
- OP
- 16 mesaje
- din 26 Jul 2009
- Zafira 2005 y20dth
- Cluj
constructorul
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2005 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2009
- Mesaj Privat
Sal toti opelisti . Am o zafira din 2005 cu motor y20dth acum are 175000km ,de citit am tot citit despre uleiuri nu am ajuns la nici un rezultat de aceia va rog sa-mi dati si voi o solutie .Problema este urmatoarea :pe la turbo pierd ceva ulei care trece de intercoler si egr pierderea uleiului nu e mare dar produce urmatorul fenomen,in mers cconstant la 2000-2500 ture se accelereaza brusc desvolta o putere de prca ar avea 50 cai in plus daca am masina in fata trebuie sa frinez toul dureaza citeva secunde ,uleiul ajunge in motor unde arde ,daca merg turat intre2800-3000 fenomenul este foarte rar dar creste consumul dupa citeva drumuri de oras apare din nou dar nu e tot se aprinde martorul masinuta cu cheita dupa 2ani de cautari si schimbari de piese adica;debitmetru,egr,senzor aer admisie descoper ce se intimpla,uleiul unge senzorul de aer aflat inaintea egr si in acel moment se aprinde martorul motorul nu se mai tureza ,daca curat senzorul cu un spray degresant totul revine la normal.Acum dupa tota descrierea acesta vreau sa schimb uleiul ma gindesc la un ulei mai gros pote nu mai trece asa usor pe la turbo ,in cartea servis a masinii e trecut tipul de ulei folosit:ACEA-A3\B3,5W40dupa care 5w30inca 4 schimburi de acolo am cumparat-o eu si am continuat cu 5w30 ,3schimburi uleiul era pt opel GM ,ultimul schimb l-am facut cu CASTROL EDGE 5W30 consumul de ulei e acelas dar am 15000km cu castrol iar cu GM faceam 10000km, De Duralube ce ziceti?
rionelus
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa-ti recomand cu uleiul, insa eu zic mai degraba sa te ocupi de turbina, ori inlocuita ori macar reconditionata (daca se poate, unele turbine suporta reconditionare, altele nu). Explicatia: ax turbina uzat, uleiul trece pe la ax in admisie, e suflat cu putere impreuna cu aerul in motor, e ars cauzand cresterea de putere (adica "o ia pe ulei") si imbacseste si restul circuitului - debitmetru si alti senzori, egr, intercooler.
- marcel1234
- *
- 4 mesaje
- din 07 Feb 2011
- Zafira 1999 x20dtl17523091
- Constanta
marcel1234
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 1999 x20dtl17523091
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat
rionelus
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
Ar fi mai indicat 5w-40, mai ales daca nu-ti consuma ulei. Eu am Y22DTR pe astra 2003 cu 258.000 km si din asta ii pun pt ca nu consuma gram de ulei (mai degraba are pierderi pe la niste simeringuri), de ce sa-i pun ulei mai gros? Ideea e valabila pt orice motor: cand consuma peste 1-2l la 10.000 km atunci treci la ulei mai gros (10w-40), altfel pui 5 sau chiar 0w-40. Marca ramane la latitudinea ta, lamuriri mai multe in topicul despre uleiuri.
- marcel1234
- *
- 4 mesaje
- din 07 Feb 2011
- Zafira 1999 x20dtl17523091
- Constanta
marcel1234
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 1999 x20dtl17523091
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat