Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • mock_2005

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Probleme cu un senzor la servo directie...imi trage rau stanga....volanul nu mai citeste punctul zero cred....ma poate ajuta cineva cu un sfat pe partea electronica?sau sa ma indrume undeva va rog multtttttttttt


Chiar nu se observa un tipar in aceasta zona, nu ati observat deloc ca in paginiile de aici, se incepe in acest mod ' Corsa C - titlul si apoi o descriere ',sincer este asa de invizibila asezarea in pagina.
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor, CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

Skip ads

  • mock_2005

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
astept mesajele voastre cu sugestii....sunt online
  • departe

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
frate..daca iti trage stanga..nu e neaparat partea electronica..ai facut testul "agrafa"?ceva..
  • mock_2005

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ce test agrafa?

i-am facut azi o constatare la un prieten si nu tine de partea mecanica problemamea....totul este din calculatorul de servo....dar el nu se pricepe la electronik


Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos





Ultima modificare făcută de mock_2005 la Joi 30 Dec, 2010 1:16 pm
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ai grija la regulament, faci dese incalcari ,daca te-am in lista de chat asta nu inseamna ca am sa tolerez aceste nereguli, grija mare,la urmatoarea abatare stai 3 zile in vacanta.

Cum se citesc coduri eroare fara tester:
1 se apasa frana si acceleratia pana la fund
2 se pune contactul pe pozitia II
3 in bord va incepe sa clipeasca masina cu cheita,incepem sa numaram clip-urile


EXEMPLU

**********pauza*pauza*pauza*****

Cod P0115 :
unde 0 este reprezentat de 10 clip-uri
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 5 este reprezentat de 5 clip-uri


Daca ai o pauza mai mare incepe al doilea cod stocat si tot asa....

Detalii AICI .
  • haubau

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am o Corsa C din 2002, I-am dat caseta de directie jos sa ii schimb bucsa de teflon, am scos si pinionul de atac si cremaliera cu totul sa le curat si sa le ung, dar cand le-am pus la loc nu le-am mai pus exact in aceeasi pozitie si ca urmare cand aveam rotile drepte volanul statea inclinat cam la 90 grade. Am desfacut volanul sa il pun drept, l-am pus drept dar acum imi trage stanga. E de ma motorasul de la servo care stie de alta pozitie de 0 fata de cea noua si imi trage de volan stanga sa il aduca la 0. Stie cineva cum pot reseta pozita de 0 la el?
  • departe

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ca idee..treburile complexe nu se fac in fata blocului cu o cheie franceza si un ciocan...
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ca idee ar trebui desfacut totul din nou si pus asa cum a fost la inceput . Sad

PS : Poti face unele lucruri in " fata blocului " dar trbuie sa ai scule si sa stii foarte bine ce ai de facut .
  • haubau

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ca idee.. La service imi cereau 24 mil sa imi schimbe caseta.. Asa am facut-o eu cu 300 de mii.. Daca nu aveam ce face cu banii poate le dadeam atat.. Si pe langa asta m-am saturat de meseriasii de la service care te pun sa schimbi dupa ureche asa.

Din cauza bucsei aleaia acum 2 ani mi-a schimbat un meserias toata mecanica fata, de la pivoti, bucsi la bascule, bielete antirul, capete de bara si bielete de directie, iar cand i-am zis ca tot troncane ridica din umeri.

Deci daca imi puteti spune cum as putea sa resetez pozitia de 0 a motorasului v-as fi recunoscator, daca nu, v-as ruga sa va abtineti de la comentarii "Ca idee..treburile complexe nu se fac in fata blocului cu o cheie franceza si un ciocan... " ca nu cred ca dati voi caseta jos cu un ciocan si o cheie franceza in fata blocului. Daca vroiam raspunsuri de genul nu mai postam aici, am postat aici pentru ca am o problema, am crezut ca s-a mai lovit cineva de ea si m-ar putea ajuta cu o solutie.

victor_gl - si daca o dau jos nu mai stiu cum era pusa, problema e ca am scos si pinionul care vine pe cremaliera. Oricum cred ca e imposibil sa nu se poata reseta pozitia de 0..
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Incearca aici.
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Inainte de a scoate cremaliera si pinionul din caseta trebuia sa-ti faci niste semne sa stii cum sa le pui anapoi .
Fa in primul rand un bracaj si abia dupa ancearca recalibrarea senzorului .
Musai cu rotile fata suspendate .

Daca tot ai schimbat bucsa aia buclucasa da si tu mai multe detalii
Cum ai dat caseta jos , ce bucsa ai pus


Ultima modificare făcută de victor_gl la Vin 30 Sep, 2011 4:37 pm
  • haubau

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am ridicat-o de fata iar si am incercat sa iau si stanga si dreapta maxim. Acum nu mai trage dar cand iau viraj dreapta merge mai usor, cand iau stanga trebuie sa trag putin mai tare de volan. Ceva idei?

Cum am dat caseta jos si am schimbat bucsa.

Demontat in ordine:
- se blocheaza volanul intr-o pozitie in care sa aveti access la surubul de strangere al coloanei pe axul casetei de directie;
- date ambele roti jos;
- demontat capetele de bara cu tot cu bielete de directie;
- desfacut bieletele atirul pe ambele parti din amortizor.
- desfacut ambele suruburi care tin caseta de directie pe cadrul H (asa am inteles ca se numeste). E cadrul pe care se prinde bascula;;
- desfacut ambele suruburi din partea din spate a cadrului H;
- desfacut aparatorile de noroi din partea din fata a cadrului H;
- slabit suruburile din fata de la cadrul H pentru a ii permite sa se lase mai jos din partea din spate unde e caseta;
- desfacut racordul din interior de la volan pentru a lasa caseta libera;

Acum, pentru a da caseta jos:
- scos surubul de la caseta de pe partea stanga cum stai cu fata la masina;
- se ridica bara de torsiune din fata cu tot cu bielete in sus pentru a permite casetei sa iasa;
- unde vine axul pinionului de atac pe caseta (cel care intra inauntru si se cupleaza la volan), intre caseta si caroserie avem un distantier din plastic care are rol si de etansate. Eu n-am reusit sa scot surubul pana cand nu l-am dat si pe asta jos. E destul de greu de desfacut pentru ca are sigurante pe toata circumferinta, dar cu putina rabdare se da jos. Dupa ce il dati jos, il rotiti spre stanga sau dreapta, cum va vine mai bine pentru a putea scoate si celalalt surub de prindere al casetei.
- se scoate si celalat surub de prindere al casetei - daca tot nu iese, luati un levier si apasati pe cadrul H sa il lasati putin mai jos - atentie, nu prea tare ca loveste in esapament si sa nu rupeti racordul felxibil de la iesirea din catalizator. Daca tot nu reusiti, dati si esapamentul jos. La mine a mers fara sa il mai dau jos.
- se scoate distantierul din plastic;
- se trage caseta pe partea dreapta (cum stai cu fata la masina). Trebuie sucita putin pe acolo pana ii gasesti o pozitie in care sa o scoti dar pana la urma iese.

Dupa ce am dat caseta jos:
- unde avem axul pinionului de atac, in partea din spate avem un surub mare cu o contrapiulita. Se desface contrapiulita, se desface si surubul (surubul de fapt este un fel de carcasa pentru ca este gol la interior) si se scoate afara. Dupa ce am scos surubul, scoatem arcul care era in el si pastila care tine cremaliera presata pe pinionul de atac.
- la axul pinionului de atac avem un simering, se scoate cu grija, daca nu vreti sa il schimbati;
- dupa ce am scos simeringul, sub el avem o siguranta care tine rulmentul pinionului acolo, se scoate si acea siguranta (trebuie cleste pentru sigurante cu varfuri);
- dupa asta pinionul de atac cu tot cu ax trebuie sa iasa afara ( IMPORTANT - IN MOMENTUL ASTA, FACETI UN SEMN PE CREMALIERA SA STITI EXACT IN CE POZITIE A FOST SI TINETI MINTE SI IN CE POZITIE ESTE PINIONUL DE ATAC SA IL PUNETI LA FEL - EU N-AM FACUT ASTA Smile ). Daca nu il puteti scoate tragand de el puteti incerca cu o presa sau luati un lemn moale (brad de exemplu) tineti caseta cu axul in jos si loviti (usor sau putin mai tare, depinde de cat de usor iese) in caseta chiar langa ax. O sa inceapa sa iasa usor afara. Sa nu dati cu ciocanul sau altceva ca s-ar putea sa se sparga;
- dupa ce s-a scos si pinionul se poate scoate si cremaliera, pe orice parte;
- se pun toate componentele intr-un vas cu benzina si se spala bine pentru a se degresa si a indeparta vaselina si toate impuritatile;
- dupa ce s-au spalat bine, se ia carcasa casetei si in partea din stanga daca ne uitam inauntru avem bucsa buclucasa;

Scoaterea bucsei:
- in primul rand o sa vedem ca avem niste sigurante din plastic cu care ea se prinde in carcasa casetei si nu o lasa sa culiseze;
- cu o surubelnita se rup toate acele sigurante;
- dupa ce am rupt toate sigurantele luam o surubelnita mai mare, punem carcasa casetei in picioare, punem surubelnita pe marginea bucsei si incepem sa batem spre interior pe circumferinta pana aceasta incepe sa iasa in jos (spre gaura unde era pinionul de atac);
- dupa ce am scos bucsa, spalam iar bine carcasa cu benzina;

Bucsa noua:
- eu mi-am facut bucsa noua din poliamida la un nene cu strung. Se masoara cu sublerul diametrul cremalierei, se masoara si interiorul casetei, si cu cotele astea va duceti la un strungar sa va faca bucsa, eventual va puteti duce si cu carcasa casetei si cremaliera sa masoare el si sa o faca fixa; Eu mi-am facut bucsa cam de 2 cm latime;

Montajul bucsei:
- pentru a fi sigur ca tine, eu am mai pus si o bucsa de caseta de directie de dacie, nu mai stiu exact ce numar era ca o luasem mai demult (numarul 1 parca era);
- acum, am luat ambele bucse, prima am pus-o pe cea de dacie, deci am bagat bucsa de dacie in carcasa casetei, peste ea bucsa de poliamida, am luat o teava care sa fie putin mai subtire decat diametrul exterior al bucsei de poliamida si am inceput sa le bat pe partea stanga (nu pe partea unde avem pinionul de atac) in locul bucsei vechi. La mine a intrat din ce in ce mai greu, si pana la urma s-a oprit in marginea unde bucsa veche avea siguranta.
- pentru a fi sigur ca nu mai iese de acolo (nu stiu daca mai era necesar), am dat si o gaura in caseta, in dreptul bucsei de poliamida, i-am dat filet si am bagat un surub, de 6 parca era, pentru a fi sigur ca nu culiseaza stanga dreapta odata cu cremaliera (cand ii puneti surubul sa puneti si o contrapiulita pentru a fi siguri ca nu se desface). Daca faceti asa, sa aveti grija cand strangeti surubul sa nu iesiti cu el prin bucsa si sa atinga cremaliera.
- se baga cremaliera la loc si se verifica daca mai are joc. Aveti grija sa nu fie nici extraordinar de stransa ca o sa forteze motorasul casetei de directie.

Se baga vaselina la greu in carcasa, pe cremaliera, pe pinionul de atac, la rulment, etc.

Dupa toate astea se incepe montajul casetetei in ordinea inversa demontarii. Mare atentie cand puteti la loc pinionul de atac sa il puneti in aceeasi pozitie si cremaliera sa fie tot in acceasi pozitie. Sa fiti atenti si cand strangeti surubul de la pastila care tine cremaliera presata pe pinionul de atac. Nu trebuie strans exagerat de tare.

Dupa ce s-a montat caseta se monteaza la loc pe masina, si cam asta ar fi. Daca n-ati mai umblat cu o cheie sau nu prea le aveti cu mecanica nu v-as sfatui sa va apucati de operatiunea asta pentru ca e destul de complexa.

Sper sa nu fi sarit nimic si sa fi enumerat toti pasii. Imi pare rau ca n-am facut poze, abia dupa ce am postat aici si mi-a raspuns victor_gl m-am gandit la asta. Daca aveti intrebari, puteti posta aici sau imi trimiteti un privat si va las numarul de telefon.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
haubau: De ce ai schimbat bucsa? Ce necazuri iti crea?
  • 4di

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@Shiva: A schimbat bucsa pentru ca batea la miscari de volan stanga dreapta si la drumuri mai rele, si a mea bate dar imi e groaza sa dau jos caseta. Multe din corse au boala asta cu acea bucsa.
@haubau: https://www.clubopel.com/vie...426&start=180 aici in al doilea post am facut eu un mic "tutorial" cu calibrarea senzorului de directie. Ai si ceva link cu imagini unde e plasat senzorul si in mare cam tot ce ai nevoie gasesti in ce am postat eu acolo.

Spor la treaba sa ai!
  • haubau

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Imi troncanea de ziceai ca se dezmembreaza masina pe drum de tara, cand treceam peste linii de tramvai, pe piatra cubica si in general pe orice drum cu denivelari mici sau cu pietre.

Acum mai zangane ceva pe sub volan pe drum de tara cu multe pietre, dar foarte putin, presupun ca e de la grupul EPS ca in rest nu prea are de unde sa mai fie, racordul de la grupul EPS la caseta nu avea nici un pic de joc, bieletele ok si capetele de bara ok.

Oricum e diferenta foarte mare, pe drum normal, chiar si cu denivelari nu se mai aude nimic.. zici ca am schimbat masina Smile
  • 4di

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma ai recalibrat singur senzorul? Sau acum studiezi problema?
  • haubau

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu l-am recalibrat, i-am scos bateria, am lasat-o vre-o 20 min asa, am pornit-o am lasat-o sa isi invete ECU valorile vre-o 20 min, si am luat de cateva ori stanga si dreapta maxim succesiv. Vad ca nu mai trage, doar ca atunci cand iau dreapta merge mai usor, iar cand iau stanga trebuie sa trag putin mai tare, sau cel putin asa mi se pare mie. O sa mai pun si un prieten sa traga de el stanga dreapta si nu-i zic in ce parte zic eu ca merge mai greu sa vad daca si lui i se pare la fel.

Am vazut tutorialul tau cu reset-ul si pare destul de simplu. Daca imi mai confirma si vre-un prieten ca trage mai greu stanga o sa incerc si eu sa calibrez senzorul ala, dar saptamana viitoare cand mai ajung pe la tara.
  • 4di

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
La mine mergea mai usor stanga si mai greu dreapta, in stanga mergea cu un deget fara efort si in dreapta trebuia sa iau bine de el.
PS: ar trebui sa scriu tutorialul si aici ca doar titlul este specific lui.

PS2: Tutorial de calibrare a senzorului de pozitie:

Aici un link care va ajuta sa ajungeti la el pe Opel Corsa C: http://www.flickr.com/photo.../with/4169923191/ (If you'd like to view this content, please click here).
Iar aici in partea de jos a pagini e modul de lucru "Procedure for resetting the sensor without a digital voltmeter, trial and error": http://www.mgf.ultimatemg.c...s_reset/index.htm
In mare treaba sta in felu urmator:
- dupa ce ai ajuns la senzor
- ridici rotile din fata pe capre sa nu atinga solul
- semnezi senzorul in pozitia actuala cu o carioca, vopsea orice ca in imaginea din link-ul de sus
- slabesti prinderea (cele doua suruburi) , deci atentie nu se desfac de tot se slabesc
- pornesti motorul si vei vedea ca volanul va merge singur intr-o directie, il aduci la mijloc si misti foarte putin din senzor pe langa semn 1-2 mm stanga sau dreapta pana volanul ramane pe mijloc daca ii dai drumu
- cand l-ai reglat si volanul ramane la mijloc si merge egal in ambele parti strangi la loc senzorul in pozitia corecta si gata treaba.

Va doresc spor la treaba!
Cu respect Adi!
  • gabiboldeanu

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu,spre stanga merge foarte usor iar spre dreapta greu. Treaba e ca daca iau de mai multe ori de volan stg dr pana la maxim,la un moment dat merge asa de greu parca nu mai are servo. Dupa ce opresc motorul si il repornesc isi revina dar tot merge mai usor spre stg ca inainte. Am fost pe la diversi mecanicii,e caseta schimb-o,e crucea cardanica schimb-o,astazi e pompa de servo schimb-o. Asa ca trebuie sa le schimb pe toate sa nu mai faca asa:))))
Chestia e in felul urmator am gasit o eroare cu interfata,pe servodirectie :C1517-(0) Protectia de supra incalzire-activa-Nu este prezent. Descrierea detaliata a codurilor C1517Nu este prezent (0) Protectia de supra incalzire activa.
Cine ma poate ajuta sa stiu ce are?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eroarea zice clar, iti bati joc de masina si supra-incalzesti motorul electric. Ca sa nu-l prajesti de tot, calculatorul iti taie ajutorul dat de servo.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR