Am ridicat-o de fata iar si am incercat sa iau si stanga si dreapta maxim. Acum nu mai trage dar cand iau viraj dreapta merge mai usor, cand iau stanga trebuie sa trag putin mai tare de volan. Ceva idei?
Cum am dat caseta jos si am schimbat bucsa.
Demontat in ordine:
- se blocheaza volanul intr-o pozitie in care sa aveti access la surubul de strangere al coloanei pe axul casetei de directie;
- date ambele roti jos;
- demontat capetele de bara cu tot cu bielete de directie;
- desfacut bieletele atirul pe ambele parti din amortizor.
- desfacut ambele suruburi care tin caseta de directie pe cadrul H (asa am inteles ca se numeste). E cadrul pe care se prinde bascula;;
- desfacut ambele suruburi din partea din spate a cadrului H;
- desfacut aparatorile de noroi din partea din fata a cadrului H;
- slabit suruburile din fata de la cadrul H pentru a ii permite sa se lase mai jos din partea din spate unde e caseta;
- desfacut racordul din interior de la volan pentru a lasa caseta libera;
Acum, pentru a da caseta jos:
- scos surubul de la caseta de pe partea stanga cum stai cu fata la masina;
- se ridica bara de torsiune din fata cu tot cu bielete in sus pentru a permite casetei sa iasa;
- unde vine axul pinionului de atac pe caseta (cel care intra inauntru si se cupleaza la volan), intre caseta si caroserie avem un distantier din plastic care are rol si de etansate. Eu n-am reusit sa scot surubul pana cand nu l-am dat si pe asta jos. E destul de greu de desfacut pentru ca are sigurante pe toata circumferinta, dar cu putina rabdare se da jos. Dupa ce il dati jos, il rotiti spre stanga sau dreapta, cum va vine mai bine pentru a putea scoate si celalalt surub de prindere al casetei.
- se scoate si celalat surub de prindere al casetei - daca tot nu iese, luati un levier si apasati pe cadrul H sa il lasati putin mai jos - atentie, nu prea tare ca loveste in esapament si sa nu rupeti racordul felxibil de la iesirea din catalizator. Daca tot nu reusiti, dati si esapamentul jos. La mine a mers fara sa il mai dau jos.
- se scoate distantierul din plastic;
- se trage caseta pe partea dreapta (cum stai cu fata la masina). Trebuie sucita putin pe acolo pana ii gasesti o pozitie in care sa o scoti dar pana la urma iese.
Dupa ce am dat caseta jos:
- unde avem axul pinionului de atac, in partea din spate avem un surub mare cu o contrapiulita. Se desface contrapiulita, se desface si surubul (surubul de fapt este un fel de carcasa pentru ca este gol la interior) si se scoate afara. Dupa ce am scos surubul, scoatem arcul care era in el si pastila care tine cremaliera presata pe pinionul de atac.
- la axul pinionului de atac avem un simering, se scoate cu grija, daca nu vreti sa il schimbati;
- dupa ce am scos simeringul, sub el avem o siguranta care tine rulmentul pinionului acolo, se scoate si acea siguranta (trebuie cleste pentru sigurante cu varfuri);
- dupa asta pinionul de atac cu tot cu ax trebuie sa iasa afara ( IMPORTANT - IN MOMENTUL ASTA, FACETI UN SEMN PE CREMALIERA SA STITI EXACT IN CE POZITIE A FOST SI TINETI MINTE SI IN CE POZITIE ESTE PINIONUL DE ATAC SA IL PUNETI LA FEL - EU N-AM FACUT ASTA
). Daca nu il puteti scoate tragand de el puteti incerca cu o presa sau luati un lemn moale (brad de exemplu) tineti caseta cu axul in jos si loviti (usor sau putin mai tare, depinde de cat de usor iese) in caseta chiar langa ax. O sa inceapa sa iasa usor afara. Sa nu dati cu ciocanul sau altceva ca s-ar putea sa se sparga;
- dupa ce s-a scos si pinionul se poate scoate si cremaliera, pe orice parte;
- se pun toate componentele intr-un vas cu benzina si se spala bine pentru a se degresa si a indeparta vaselina si toate impuritatile;
- dupa ce s-au spalat bine, se ia carcasa casetei si in partea din stanga daca ne uitam inauntru avem bucsa buclucasa;
Scoaterea bucsei:
- in primul rand o sa vedem ca avem niste sigurante din plastic cu care ea se prinde in carcasa casetei si nu o lasa sa culiseze;
- cu o surubelnita se rup toate acele sigurante;
- dupa ce am rupt toate sigurantele luam o surubelnita mai mare, punem carcasa casetei in picioare, punem surubelnita pe marginea bucsei si incepem sa batem spre interior pe circumferinta pana aceasta incepe sa iasa in jos (spre gaura unde era pinionul de atac);
- dupa ce am scos bucsa, spalam iar bine carcasa cu benzina;
Bucsa noua:
- eu mi-am facut bucsa noua din poliamida la un nene cu strung. Se masoara cu sublerul diametrul cremalierei, se masoara si interiorul casetei, si cu cotele astea va duceti la un strungar sa va faca bucsa, eventual va puteti duce si cu carcasa casetei si cremaliera sa masoare el si sa o faca fixa; Eu mi-am facut bucsa cam de 2 cm latime;
Montajul bucsei:
- pentru a fi sigur ca tine, eu am mai pus si o bucsa de caseta de directie de dacie, nu mai stiu exact ce numar era ca o luasem mai demult (numarul 1 parca era);
- acum, am luat ambele bucse, prima am pus-o pe cea de dacie, deci am bagat bucsa de dacie in carcasa casetei, peste ea bucsa de poliamida, am luat o teava care sa fie putin mai subtire decat diametrul exterior al bucsei de poliamida si am inceput sa le bat pe partea stanga (nu pe partea unde avem pinionul de atac) in locul bucsei vechi. La mine a intrat din ce in ce mai greu, si pana la urma s-a oprit in marginea unde bucsa veche avea siguranta.
- pentru a fi sigur ca nu mai iese de acolo (nu stiu daca mai era necesar), am dat si o gaura in caseta, in dreptul bucsei de poliamida, i-am dat filet si am bagat un surub, de 6 parca era, pentru a fi sigur ca nu culiseaza stanga dreapta odata cu cremaliera (cand ii puneti surubul sa puneti si o contrapiulita pentru a fi siguri ca nu se desface). Daca faceti asa, sa aveti grija cand strangeti surubul sa nu iesiti cu el prin bucsa si sa atinga cremaliera.
- se baga cremaliera la loc si se verifica daca mai are joc. Aveti grija sa nu fie nici extraordinar de stransa ca o sa forteze motorasul casetei de directie.
Se baga vaselina la greu in carcasa, pe cremaliera, pe pinionul de atac, la rulment, etc.
Dupa toate astea se incepe montajul casetetei in ordinea inversa demontarii. Mare atentie cand puteti la loc pinionul de atac sa il puneti in aceeasi pozitie si cremaliera sa fie tot in acceasi pozitie. Sa fiti atenti si cand strangeti surubul de la pastila care tine cremaliera presata pe pinionul de atac. Nu trebuie strans exagerat de tare.
Dupa ce s-a montat caseta se monteaza la loc pe masina, si cam asta ar fi. Daca n-ati mai umblat cu o cheie sau nu prea le aveti cu mecanica nu v-as sfatui sa va apucati de operatiunea asta pentru ca e destul de complexa.
Sper sa nu fi sarit nimic si sa fi enumerat toti pasii. Imi pare rau ca n-am facut poze, abia dupa ce am postat aici si mi-a raspuns victor_gl m-am gandit la asta. Daca aveti intrebari, puteti posta aici sau imi trimiteti un privat si va las numarul de telefon.