Avand o bataie regulata pe spate - stanga, am procedat la ridicarea masinii pe cric si verificarea jocului. Am simtit un mic joc in roata. Am verificat si dreapta si nu se simtea nimic.
Simptomele erau urmatoarele: La plecarea de pe loc - si pana la 35 km se auzea un boncanit infundat regulat ca o bataie, ca si cum ar "fula" roata, apoi imediat ce viteza crestea zgomotul nu se mai auzea, reluanduse la micsorarea vitezei.
Am decis ca este rulumentul - drept care cu greutate si noroc l-am cumparat.
Astazi de la 9 pana la 18 cu o pauza de pranz( sa se mai inmoaie caldura) - am desfacut si m-am canonit de m-au trecut toate apele.
Ca sa pot ajunge la cele patru suruburi care tin rulumentul a trebuit sa desfac si tendonul superior si cel inferior.
Stupoare! 😶 cand am desfacut tendoanele de pe bratul principal care tine fuzeta - am observat ca bucsile de pe acest brat - se misca foarte usor. Mijlocul lor practic se misca cu degetul fara un prea mare efort. Nu mi-am putut da seama daca miezul era spart sau aveau vreo defectiune , deoarece din mijlocul bucsii pana la margine au o camasa de cauciuc f subtire ca o invelitoare, Este prima oara cand vad astfel de bucsi.
Am montat totul la loc, rulument, disc placute de frana (noi, caci daca am umblat si le-am avut - am zis ca asa este bine) si am iesit in probe.
Zgomotul nu a disparut 😭 - s-a redus putin ( psihologic cred!) dar mi-am dat seama de un lucru:
Acea bataie este generata practic de acele nenorocite 2 bucsi de pe bratul principal.
S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema?
Am cumparat si schimbat un rulument de pomana - am inlocuit un SKF cu un Mapco - doar din cauza a 2 bucsi nenorocite.
A desfacut cineva aceste bucsi de pe bratul principal?
Au miez plin?Trebuie sa fie mai rigide? Cum se scot ? Am auzit ceva de depresare normala si presare prin rotire ( sau ceva asemanator- acum nu stiu daca la aceste doua bucsi sau la rotule....
Apropos 😳 - acum daca tot am ramas cu un rulument original - Original GM - SKF - impecabil dar folosit - il scot la vanzare la 150 lei (5 prezoane)
Dupa cautari rapide am identificat bucsa cu pricina - bucsa oscilanta se numeste
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)