Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Vectra B Caravan Y 2.0 Dth
Avand o bataie regulata pe spate - stanga, am procedat la ridicarea masinii pe cric si verificarea jocului. Am simtit un mic joc in roata. Am verificat si dreapta si nu se simtea nimic.
Simptomele erau urmatoarele: La plecarea de pe loc - si pana la 35 km se auzea un boncanit infundat regulat ca o bataie, ca si cum ar "fula" roata, apoi imediat ce viteza crestea zgomotul nu se mai auzea, reluanduse la micsorarea vitezei.
Am decis ca este rulumentul - drept care cu greutate si noroc l-am cumparat.
Astazi de la 9 pana la 18 cu o pauza de pranz( sa se mai inmoaie caldura) - am desfacut si m-am canonit de m-au trecut toate apele.
Ca sa pot ajunge la cele patru suruburi care tin rulumentul a trebuit sa desfac si tendonul superior si cel inferior.
Stupoare! Shocked cand am desfacut tendoanele de pe bratul principal care tine fuzeta - am observat ca bucsile de pe acest brat - se misca foarte usor. Mijlocul lor practic se misca cu degetul fara un prea mare efort. Nu mi-am putut da seama daca miezul era spart sau aveau vreo defectiune , deoarece din mijlocul bucsii pana la margine au o camasa de cauciuc f subtire ca o invelitoare, Este prima oara cand vad astfel de bucsi.

Am montat totul la loc, rulument, disc placute de frana (noi, caci daca am umblat si le-am avut - am zis ca asa este bine) si am iesit in probe.
Zgomotul nu a disparut Crying or Very sad - s-a redus putin ( psihologic cred!) dar mi-am dat seama de un lucru:
Acea bataie este generata practic de acele nenorocite 2 bucsi de pe bratul principal.
S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema?
Am cumparat si schimbat un rulument de pomana - am inlocuit un SKF cu un Mapco - doar din cauza a 2 bucsi nenorocite.
A desfacut cineva aceste bucsi de pe bratul principal?
Au miez plin?Trebuie sa fie mai rigide? Cum se scot ? Am auzit ceva de depresare normala si presare prin rotire ( sau ceva asemanator- acum nu stiu daca la aceste doua bucsi sau la rotule....
Apropos Embarassed - acum daca tot am ramas cu un rulument original - Original GM - SKF - impecabil dar folosit - il scot la vanzare la 150 lei (5 prezoane)
Dupa cautari rapide am identificat bucsa cu pricina - bucsa oscilanta se numeste

Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Datorita particularitatii constructive cu brate pe puntea spate Vectra B se diagnosticheaza foarte greu la capitolul jocuri,zgomote,batai ...de aceea se suspenda partea cu probleme se ridica cu alt cric de fuzeta spate pana cand puntea ajunge la inaltimea la care se afla in mers,de ce? deoarece prin suspendare bratele se misca din pozitia de lucru si bucsile se tensioneaza aiurea datorita arcului si nu se simt usor jocurile.In pozitia de mers veti avea surpriza sa se miste tot ansamblul si astfel gasiti sigur si fara prea mult stres de unde vine zgomotul.Cu ajutorul unei prese dedicate se scoate bucsa respectiva pe loc ,merge si presata in menghina,ori cu ciocanul dar atentie la suprafata de contact sa fie bine asezate...in rest e usoara operatiunea.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Articulatile acestea gen multi link intr-adevar sunt performante dar si foarte sensibile la socuri repetate.
Am avut Ford generatie 81 si avea niste bucsi extraordinare. Chiar daca era punte rigida pe spate era foarte confortabila.
Ca si extractoare de bucsi cred ca mai am un set din cateva piese facute de un strungar. Acum nu stiu daca se potrivesc ca si diametru. Stie cineva ce diametru au aceste bucsi? Vorbesc de cele oscilante din imediata apropiere a fuzetei.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Anul trecut am schimbat si eu bucsile oscilante. La service, normal, daca nu ai presa speciala nu ai nici o sansa de unul singur.
Sunt 2 pe o parte 2 pe cealalta. Cam 4 milioane bucsile si 2-3 mil. manopera.
Cu calculatorul de ABS ai facut ceva ?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Stiu ce spui tu, dar asta inseamna service - demontate bratele de pe masina, prinderea pe caroserie a bratului oscilant este foarte exacta, orice mica abatere iti poate uza anvelopa ulterior.
Am gasit pe E-bay un set de schimbare de bucsi, dar cred ca se pot face si aici. A-si prefera sa ma moscai si sa mi le schimb eu.
Cu calculatorul de ABS nu am rezolvat nimic, daca vrei dupa data de 6 septembrie il operam. Eu o sa plec putin si pana atunci am decis sa il las asa.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am gasit si eu setul acela de prese, insa taxele postale costau dublu fata de cat costa setul respectiv.
Le operam pe amandoua dupa 6.
Drum bun.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Acele bucsi sunt facute sa se miste asa..Au o rotula inauntru,si asa se vor misca si cele noi.IMPORTANT e sa nu aiba joc.Poti sa le incerci cu un levier,si le schimbi numai daca joaca.asta am invatat-o si eu dupa ce am dat banii aiurea pe cele noi,fiind ingrozit de jocul celor`vechi`. Embarassed
Si apropo...Am schimbat cam tot ce se putea de pe spate,si tot bate..Cred ca pur si simplu acest gen de articulatie nu e facut pentru drumurile noastre.Sau trebuie amortizoare pe gaz.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:Acele bucsi sunt facute sa se miste asa..Au o rotula inauntru,si asa se vor misca si cele noi.IMPORTANT e sa nu aiba joc.Poti sa le incerci cu un levier,si le schimbi numai daca joaca.asta am invatat-o si eu dupa ce am dat banii aiurea pe cele noi,fiind ingrozit de jocul celor`vechi`. Embarassed
Si apropo...Am schimbat cam tot ce se putea de pe spate,si tot bate..Cred ca pur si simplu acest gen de articulatie nu e facut pentru drumurile noastre.Sau trebuie amortizoare pe gaz.



Acum eu am miscat de ele cu degetul, adica am miscat sus si jos, nu am putut sa imi dau seama daca au sau nu joc, am impins mijlocul ca si cum a-si fi incercat sa il scot afara , dar nu am reusit.
Se intampla sa mai ai una din aceste bucsi vechi?
Ma intereseaza sa analizez modul in care este facuta
Cred ca face parte din bucsile silent. Cred, din ceea ce spui ca acea rotula interioara este un fel de miez de cauciuc cu acel tub metalic prin care trece prezonul.
Mobilitatea este clar pentru a prelua socurile, dar in acest sens tinand cont de drumurile noastre ma gandesc daca nu pot fi inlocuite ce niste bucsi cu miezul perforatin doua locuri - daca stii despre ce vorbesc.
Ma gandesc ca daca ar fi putin mai rigide amortizarea socurilor ar fi alta.
In ceeea ce priveste amortizoarele - din fabricatie ele sunt mixte ulei - gas. Cele pe gas sunt mai dure si au frecventa de raspuns mai buna ca cele pe ulei.
In schimb cele pe ulei sunt mai comode, mai confortabile si preiau mai bine socurile. Nu raspund asa de repede datorita faptului ca uleiul fiind lichid are alt factor de comprimare.
Am facut o mica dizertatie - am facut un trofeu pentru cei de la Monroe si mi s-au explicat toate aceste lucruri

A - ca si completare - uite la ce tip de bucsa m-am gandit!
Bine cu postul asta ca iti da 30 de minute pentru a edita mesajul - m-am pus si am desenat repede ca sa intelegeti- acest tip de bucsa este dupa mine bunicul silent-urilor, daca pot spune asa. Are doua fante perforate astfel incat sa elasticizeze socurile dar sa nu scada rezistenta foarte mult.
Asa ceva aveam pe puntea spate de la Ford.
Erau incomparabil mai rigide decat aceste bucsi oscilante.
Ca si miscare trebui retinut faptul ca bratul oscilant lucreaza in plan vertical, cu mici abateri de elasticitate, stanga dreapta.
  • neamtu

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am inceput sa aud acea bataie infundata la viteze mici......am schimbat roata am zis sa nu aiba galma ceva......insa nu a disparut....am sa merg sa verific bucsile alea doua.....la mine e pe partea dreapta.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:...Am schimbat cam tot ce se putea de pe spate,si tot bate..Cred ca pur si simplu acest gen de articulatie nu e facut pentru drumurile noastre.Sau trebuie amortizoare pe gaz.

Dom` profesor.
N-are cum. Ai uitat vreo bucsa bara stabilizatoare, vreuna de brat. Nu se poate sa bata dupa ce schimbi toate articulatiile.
  • Rakiu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mariano la ce service ai schimbat tu bucsile?daca poti sa-mi zici te rog...


si mekanik .....stii unde se gaseste acea presa de care zici in postul anterior?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Respectiva presa este facuta dupa modelul celor de la batranele Dacii de pe vremuri presa cu surub simpla si la indemana oricarui strungar cotele pot fi oarecum mai dificile de ales dar cu bucsile noi ca model pot fi calculate.
Am explicat mai sus cum se verifica cel mai sigur starea bucsariei pe o roata deoarece simpla suspendare pe elevator cu arcul destins la maxim nu permite mereu sa vezi usor de unde se aud zgomotele, doua cricuri mai zdravene cred ca sant usor de procurat.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu probleme cu puntea spate la vectra b, are un joc inspaimantator, daca ridic pe cric roata din spate si trag de ea se misca tot ansamblul din capatul bratelor inferioare si superioare unde se imbina cu caroseria.
Daca e cineva amabil sa i-mi enumere toate bucsele de la puntea spate, cum se numesc si pe unde sunt situate, eventual un pret aproximativ la ele
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@andrei_sebi18
Ia vezi aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=36965
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc, dupa ce am postat, am cautat mai in detaliu si am gasit cam tot ce am avut nevoie, ms
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR