

Cum se manifesta defectul?
La relanti, dupa vreo 30sec se aprindea martorul de bord, iar motorul mergea in trei cilindrii! Daca opream motorul si reporneam, uneori martorul se stingea, dar chiar daca nu se stingea, motorul mergea iarasi in patru cilindrii, dar avea "pufaituri" pe evacuare, sesizabile la relanti. Codul de eroare pe tester era P0302 Cylinder 2 Misfire Detectedsi uneori si P0300.
Cum am izolat defectul?
1. Inlocuit bujii intre ele (defectul a ramas tot la cilindrul 2)
2. Inlocuit injectoare intre ele (defectul a ramas tot la cilindrul 2)
3. Inlocuit bobina de inductie (defectul a ramas tot la cilindrul 2)
Am testat si bobina de inductie astfel: demontata de pe chilasa, cu capetele de cauciuc scoase si cu mufa introdusa am pus pe cineva sa dea la electromotor ca sa ma conving ca da scanteie si pe cilidrul 2. Arcul electru apare intre puncte destul de departate, asa ca stati deoparte daca vreti sa o testati asa. Nu stiu cat de buna este metoda, dar am aplicat-o.
4. Testat tot felul de aditivi de curatat supape (gen BG44K) (defectul a ramas tot la cilindrul 2)
5. Test de compresie (cilindrii 1,3,4 1700PSI, cilindrul 2, doar 300PSI)
6. Dupa ce am demontat chiulasa, am vazut ca una din supapele de evacuare de la cilindrul 2 era afumata (neagra), celelalte avand o culoare maronie. Am curatat supapa de evacuare de la cilindrul 2 cu decarbusol, am lasat 12 ore o solutie de curatat in orificiul de evacuare din chiulasa. Initial lichidul se scurgea pe langa supapa, dar dupa mai multe curatari a inceput sa inchida bine.
7. Am remontat chiulasa cu supapele curatate (surpriza, defectul a ramas tot la cilindrul 2)
8. Am rectificat chiulasa, supapele si evident, simeringuri de supape noi (la 3 lei bucata era pacat sa nu le schimb) (eh, aici, alta surpriza; defectul s-a mutat la cilindrul 3)
9. Din moment ce era clar ca doar culbutorii se schimbasera intre ei, era clar ca cel putin unul nu isi facea treaba. Mutat culbutorii de la evacuare, cilindru 3 la cilindru 4 (defectul s-a mutat la cilindrul 4).
10. Mutat culbutorul suspect ca fiind defect la cilinrul 1 (defectul s-a mutat la cilindrul 1)
Cum am rezolvat?
Inlocuit toti cei 16 culbutori cu altii SH.
Recunosc ca am avut noroc, pentru ca puteam ca acelasi culbutor defect sa-l pun tot la o supapa de la cilindrul 2 si probabil ca as fi ajuns la demontat pistoane, segmentare etc.
edit by StefanTolos