bobbyduta
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2009
- Mesaj Privat
azi de dimineata cand am pornit-o am vazut ca se tureaza la 1500rpm si nu mai scade cand incer sa o turez nu raspunde urca doar pana la 2000 de ture. am oprit motorul am pornit dinou si a mers iar oprit si iar mi-a facut probleme.va rog sa ma indrumati in cea ce ar trebui sa fac.multumesc anticipat. mai jos pun link cu inregistrarea problemei
http://tinypic.com/player.php?v=25jjghy&s=5
http://tinypic.com/player.php?v=25jjghy&s=5
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
bobbyduta
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2009
- Mesaj Privat
cristian.capra a scris:Din cate se observa ai aprins un martor in bord (masina cu cheita).
Citeste codul (sau codurile, daca sunt mai multe), si posteaza-le.
O zi buna , si drum inrins.
Citeste codul (sau codurile, daca sunt mai multe), si posteaza-le.
O zi buna , si drum inrins.
p1555
p1525
p1550
p0115
p1526
mantionez ca body throttle l-am curatat ca acum o luna.
tin sa mai spun ca o pornesc merge bine, dupa ce o opresc si pornesc dinou merge iarasi turat la 1500 si nu se tureaza deloc, iar oprire pornire merge bine si tot asa
multumesc
bobbyduta
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2009
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
bobbyduta
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2009
- Mesaj Privat
tocmai ce am venit de la radacini verdict ecu defect, mi-a verificat sezorul de la pedala e bun , senzorul de la clapeta la fel dar ecu nu le citeste cum trebuie concluzia:trebuie schimbat unu nou e prea scump iar sh am gasit la 300 euro dar nu stiu inca daca e mult si cel mai nasol nu stiu cat o sa ma tina?
astept indrumari.multumesc!
astept indrumari.multumesc!
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
andrey889
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2010
- Mesaj Privat
andrey889
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2010
- Mesaj Privat
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
S-ar parea ca am postat odata si s-a pierdut mesajul in eter.
Se verifica simplu daca e ECU sau nu. Problema e ca asa zisii meseriasi fac doar teste la rece, adica citesc in general doar Codurile de eroare.
Trebuie sa verifice cineva dinamic ce se intampla. In OP-COm puteti vedea exact tensiunea pe care o citeste ECU pe intrarea de la cei doi senzori.
In primul rand trebuie clarificat faptul ca sunt doi senzori critici si din acest motiv s-a mers ca la avionica cu ei redundanti. Sunt cate doi potentiometri care functioneaza in tandem (2 pe clapeta si 2 pe pedala acceleratie) si la care conexiunile sunt complet separate de la ecu. In caz ca unul din cei doi potentiometri da rateuri (de vede imediat pe OP-COM, unua din intrari nu mai are semnal corespunzator), ECU se sesizeaza si intra pe program de avarie, nemai permitand sa turezi motorul si se aprinde becul in bord.
Pot fi trei cauze majore: conectica intre ECU si senzori , Senzori si pe ultimul loc ECU. De la ECU vin 5V si masa pe fiecare potentiometru si se intoarce semnalul de pe cursorul potentiometrului. Adica fiecare senzor are 6 fire care il conecteaza cu ECU. (conectorul de la clapeta mai are 2 pentru motorul de la clapet). Cei doi potentiometri merg in asimetrie (unul pleaca de le tensiune mica spre mare, celalalt invers).
Se verifica simplu cu un multimetru direct pe cele 2 fire de pe cursorul potentiometrului ( care se intoarce de la senzor) si se stabileste daca vine sau nu semnalul pana la intrarea in ECU. Daca vine poate4 sa fie prb de la conectorul ecu sau ecu, daca semnaalul nu vine trei posibilitati: 1. senzor defect, se poate curata sxau inlocui, 2. conectica (cabluri) intrerupte, 3 nu vine 5V sau masa de la ECU catre senzor (se rezolva simplu printr-un strap la celalt fir de 5V sau masa dupa caz).
NU TREBUIE desfacut conectorul ECU cu tensiune pe instalatie!
Ultima modificare făcută de c_stelian la Lun 17 Mai, 2010 9:29 pm
Se verifica simplu daca e ECU sau nu. Problema e ca asa zisii meseriasi fac doar teste la rece, adica citesc in general doar Codurile de eroare.
Trebuie sa verifice cineva dinamic ce se intampla. In OP-COm puteti vedea exact tensiunea pe care o citeste ECU pe intrarea de la cei doi senzori.
In primul rand trebuie clarificat faptul ca sunt doi senzori critici si din acest motiv s-a mers ca la avionica cu ei redundanti. Sunt cate doi potentiometri care functioneaza in tandem (2 pe clapeta si 2 pe pedala acceleratie) si la care conexiunile sunt complet separate de la ecu. In caz ca unul din cei doi potentiometri da rateuri (de vede imediat pe OP-COM, unua din intrari nu mai are semnal corespunzator), ECU se sesizeaza si intra pe program de avarie, nemai permitand sa turezi motorul si se aprinde becul in bord.
Pot fi trei cauze majore: conectica intre ECU si senzori , Senzori si pe ultimul loc ECU. De la ECU vin 5V si masa pe fiecare potentiometru si se intoarce semnalul de pe cursorul potentiometrului. Adica fiecare senzor are 6 fire care il conecteaza cu ECU. (conectorul de la clapeta mai are 2 pentru motorul de la clapet). Cei doi potentiometri merg in asimetrie (unul pleaca de le tensiune mica spre mare, celalalt invers).
Se verifica simplu cu un multimetru direct pe cele 2 fire de pe cursorul potentiometrului ( care se intoarce de la senzor) si se stabileste daca vine sau nu semnalul pana la intrarea in ECU. Daca vine poate4 sa fie prb de la conectorul ecu sau ecu, daca semnaalul nu vine trei posibilitati: 1. senzor defect, se poate curata sxau inlocui, 2. conectica (cabluri) intrerupte, 3 nu vine 5V sau masa de la ECU catre senzor (se rezolva simplu printr-un strap la celalt fir de 5V sau masa dupa caz).
NU TREBUIE desfacut conectorul ECU cu tensiune pe instalatie!
Ultima modificare făcută de c_stelian la Lun 17 Mai, 2010 9:29 pm
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cat despre ecu.ro / mesterul mihai, mi-am mai exprimat parerea pe acest forum. Recomand o persoana mult mai amabila si fara ifose de mare guru: www.denko.ro (nu am nici o legatura directa cu persoana).
bobbyduta
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2009
- Mesaj Privat
c_stelian a scris:S-ar parea ca am postat odata si s-a pierdut mesajul in eter.
Se verifica simplu daca e ECU sau nu. Problema e ca asa zisii meseriasi fac doar teste la rece, adica citesc in general doar Codurile de eroare.
Trebuie sa verifice cineva dinamic ce se intampla. In OP-COm puteti vedea exact tensiunea pe care o citeste ECU pe intrarea de la cei doi senzori.
In primul rand trebuie clarificat faptul ca sunt doi senzori critici si din acest motiv s-a mers ca la avionica cu ei redundanti. Sunt cate doi potentiometri care functioneaza in tandem (2 pe clapeta si 2 pe pedala acceleratie) si la care conexiunile sunt complet separate de la ecu. In caz ca unul din cei doi potentiometri da rateuri (de vede imediat pe OP-COM, unua din intrari nu mai are semnal corespunzator), ECU se sesizeaza si intra pe program de avarie, nemai permitand sa turezi motorul si se aprinde becul in bord.
Pot fi trei cauze majore: conectica intre ECU si senzori , Senzori si pe ultimul loc ECU. De la ECU vin 5V si masa pe fiecare potentiometru si se intoarce semnalul de pe cursorul potentiometrului. Adica fiecare senzor are 6 fire care il conecteaza cu ECU. (conectorul de la clapeta mai are 2 pentru motorul de la clapet). Cei doi potentiometri merg in asimetrie (unul pleaca de le tensiune mica spre mare, celalalt invers).
Se verifica simplu cu un multimetru direct pe cele 2 fire de pe cursorul potentiometrului ( care se intoarce de la senzor) si se stabileste daca vine sau nu semnalul pana la intrarea in ECU. Daca vine poate4 sa fie prb de la conectorul ecu sau ecu, daca semnaalul nu vine trei posibilitati: 1. senzor defect, se poate curata sxau inlocui, 2. conectica (cabluri) intrerupte, 3 nu vine 5V sau masa de la ECU catre senzor (se rezolva simplu printr-un strap la celalt fir de 5V sau masa dupa caz).
NU TREBUIE desfacut conectorul ECU cu tensiune pe instalatie!
Se verifica simplu daca e ECU sau nu. Problema e ca asa zisii meseriasi fac doar teste la rece, adica citesc in general doar Codurile de eroare.
Trebuie sa verifice cineva dinamic ce se intampla. In OP-COm puteti vedea exact tensiunea pe care o citeste ECU pe intrarea de la cei doi senzori.
In primul rand trebuie clarificat faptul ca sunt doi senzori critici si din acest motiv s-a mers ca la avionica cu ei redundanti. Sunt cate doi potentiometri care functioneaza in tandem (2 pe clapeta si 2 pe pedala acceleratie) si la care conexiunile sunt complet separate de la ecu. In caz ca unul din cei doi potentiometri da rateuri (de vede imediat pe OP-COM, unua din intrari nu mai are semnal corespunzator), ECU se sesizeaza si intra pe program de avarie, nemai permitand sa turezi motorul si se aprinde becul in bord.
Pot fi trei cauze majore: conectica intre ECU si senzori , Senzori si pe ultimul loc ECU. De la ECU vin 5V si masa pe fiecare potentiometru si se intoarce semnalul de pe cursorul potentiometrului. Adica fiecare senzor are 6 fire care il conecteaza cu ECU. (conectorul de la clapeta mai are 2 pentru motorul de la clapet). Cei doi potentiometri merg in asimetrie (unul pleaca de le tensiune mica spre mare, celalalt invers).
Se verifica simplu cu un multimetru direct pe cele 2 fire de pe cursorul potentiometrului ( care se intoarce de la senzor) si se stabileste daca vine sau nu semnalul pana la intrarea in ECU. Daca vine poate4 sa fie prb de la conectorul ecu sau ecu, daca semnaalul nu vine trei posibilitati: 1. senzor defect, se poate curata sxau inlocui, 2. conectica (cabluri) intrerupte, 3 nu vine 5V sau masa de la ECU catre senzor (se rezolva simplu printr-un strap la celalt fir de 5V sau masa dupa caz).
NU TREBUIE desfacut conectorul ECU cu tensiune pe instalatie!
cand mi-a facut diagnoza la radacini baiatu de acolo mi-a arata ca vine tensiune de la clapeta cat si de la pedala dar ECU imi da dadea avarie dupa cum ai citit in primul post o pornire o am cu eroare urmatoare fiind fara.
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
cand mi-a facut diagnoza la radacini baiatu de acolo mi-a arata ca vine tensiune de la clapeta cat si de la pedala dar ECU imi da dadea avarie dupa cum ai citit in primul post o pornire o am cu eroare urmatoare fiind fara.
E o cascada de erori si nu e foarte relevant. Ar trebui vazut in ce ordine apar. Eu raman la concluzia ca ar putea sa fie problema de conectica (90%) si doar 10% ECU. Si atentie ca vin doua semnale de la clapeta si doua de la pedala.
Nu am timp acum sa analizez erorile. Astept sa vad ce obtii dupa ce verifica un electronist care se pricepe. E preferat sa fie si masina si ECU, nu doar reparatie pe ECU trimis prin posta. Dar vad ca esti din Bucuresti, asa ca nu ar trebui sa fie problema.
Bafta.
- marian1972
- *
- 48 mesaje
- din 12 Oct 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Buzau
marian1972
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2010
- Mesaj Privat
Acum cateva seri...
Motor 1,8 Z18XE...in rezervor 20 litri benzina petrom 95...alimentez din OMV...fac plinul...si cand sa ies din benzinarie..nu se accelera mai mult de 1200 turatii...am mers asa cateva sute de metri..ajung intr-o parcare...dau sa accelerez..nimic...Opresc/pornesc de 4-5 ori...si surpriza ..de atunci nici-o problema nu am mai avut....Ma puteti sfatui ce sa fac sa nu ma trezesc ca ma lasa in plin camp..iar eu circul mult noaptea in afara localitatilor...asa ca ar fi chiar f grav pt mine...A..si sa nu uit..ralantiul era marit la 1200...in mod normal fiind pe la 750 parca...A si sa nu uit..nici-un martor aprins in bord. Sunt proprietar de saptamana asta a masinii...venita din Germania ...circulata acum pe mioriticele noastre plaiuri...
Motor 1,8 Z18XE...in rezervor 20 litri benzina petrom 95...alimentez din OMV...fac plinul...si cand sa ies din benzinarie..nu se accelera mai mult de 1200 turatii...am mers asa cateva sute de metri..ajung intr-o parcare...dau sa accelerez..nimic...Opresc/pornesc de 4-5 ori...si surpriza ..de atunci nici-o problema nu am mai avut....Ma puteti sfatui ce sa fac sa nu ma trezesc ca ma lasa in plin camp..iar eu circul mult noaptea in afara localitatilor...asa ca ar fi chiar f grav pt mine...A..si sa nu uit..ralantiul era marit la 1200...in mod normal fiind pe la 750 parca...A si sa nu uit..nici-un martor aprins in bord. Sunt proprietar de saptamana asta a masinii...venita din Germania ...circulata acum pe mioriticele noastre plaiuri...
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Fa-i o diagnoza sa vezi daca evre-un cod. Probabil nu mai e nici un cod. Daca nu iti mai face nici o problema acum e complicat sa imi dau seama ce ar putea sa fie. Poate senzor acceleratie, poate pompa benzina.
Poate a fost doar un simplu accident si a intrat ceva apa pe circuit. Chiar nu imi dau seama din detaliile date.
Bafta
Poate a fost doar un simplu accident si a intrat ceva apa pe circuit. Chiar nu imi dau seama din detaliile date.
Bafta