- ElSpa
- OP
- 175 mesaje
- din 13 Feb 2006
- Bucuresti
ElSpa
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2006
- Mesaj Privat
pentru ca nu am gasit pe forumurile de specialitate din ro nici un minitutorial iar o firma de tuning renume ma taxa cu 120 euro + tva pentru manopera (asta in conditiile in care bov-ul m-a costat 100 euro) m-am decis sa o montez eu.
nu a fost usor, dar dupa 2 zile aud cel mai placut sunet din lume psssssssst .
deci supapa este marca Monza cu piston si arc.
arcul este setat din fabrica sa deschida pistonul la presiunea de aprox 1 bar, ceea ce este destul de mult si nu o atingeam decat pe la aprox 6000 ture...
asa ca in prima faza am facut rost de mai multe arcuri in speranta ca voi putea regla tensionarea pentru a deschide undeva pe la 4000 rpm.
eu am tubulatura din inox deci pentru a monta supapa care era din aluminiu (aluminiu nu se sudeaza pe inox) a trebuit facut la strung un stutz din inox cu filet si apoi sa dau un filet in supapa astfel ca aceasta sa se infileteze pe stutz.
stutzul a fost sudat de tubulatura de inox .
in mod normal tubulatura este din caucicuc si trebuie confectionat tot la strung un T.
afacerea m-a costat pe mine 70 ron.
problema a fost de unde iau un vacuum legat de acceleratie (sa dea drumu la piston doar cand iau piciorul de pe acceleratie).
am gasit la regulatorul de presiune a benzinei care se afla sub piesa din poza nr. 1.
am cumparat un T din plastic care se foloseste la dacie la instalatie de spalare de parbriz si un furtun de benzina tot de la dacie.
furtunul care duce la BOV trebuie introdus in instalatie dupa furtunul in forma de L care iese din regulatorul de presiune (bagati T-ul de plastic in furtunul in forma de L).
regulatorul de presiune si furtunul in forma de L sunt incercuite in poza nr. 2
rezultatul final este in poza nr. 3.
problema a fost setarea arcului supapei care sa se deschida la 4000-4500 rpm (ata am vrut eu, avand in vedere ca nu ii dau in gura 6000 rpm in mod costant): deci m-am jucat cu diferite arcuri din care am taiat spire pana am ajuns la un rezultat acceptabil.
nu a fost usor, dar dupa 2 zile aud cel mai placut sunet din lume psssssssst .
deci supapa este marca Monza cu piston si arc.
arcul este setat din fabrica sa deschida pistonul la presiunea de aprox 1 bar, ceea ce este destul de mult si nu o atingeam decat pe la aprox 6000 ture...
asa ca in prima faza am facut rost de mai multe arcuri in speranta ca voi putea regla tensionarea pentru a deschide undeva pe la 4000 rpm.
eu am tubulatura din inox deci pentru a monta supapa care era din aluminiu (aluminiu nu se sudeaza pe inox) a trebuit facut la strung un stutz din inox cu filet si apoi sa dau un filet in supapa astfel ca aceasta sa se infileteze pe stutz.
stutzul a fost sudat de tubulatura de inox .
in mod normal tubulatura este din caucicuc si trebuie confectionat tot la strung un T.
afacerea m-a costat pe mine 70 ron.
problema a fost de unde iau un vacuum legat de acceleratie (sa dea drumu la piston doar cand iau piciorul de pe acceleratie).
am gasit la regulatorul de presiune a benzinei care se afla sub piesa din poza nr. 1.
am cumparat un T din plastic care se foloseste la dacie la instalatie de spalare de parbriz si un furtun de benzina tot de la dacie.
furtunul care duce la BOV trebuie introdus in instalatie dupa furtunul in forma de L care iese din regulatorul de presiune (bagati T-ul de plastic in furtunul in forma de L).
regulatorul de presiune si furtunul in forma de L sunt incercuite in poza nr. 2
rezultatul final este in poza nr. 3.
problema a fost setarea arcului supapei care sa se deschida la 4000-4500 rpm (ata am vrut eu, avand in vedere ca nu ii dau in gura 6000 rpm in mod costant): deci m-am jucat cu diferite arcuri din care am taiat spire pana am ajuns la un rezultat acceptabil.
Is 88 DMX
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z20ler
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2009
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat