Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • ElSpa

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pentru ca nu am gasit pe forumurile de specialitate din ro nici un minitutorial iar o firma de tuning renume ma taxa cu 120 euro + tva pentru manopera (asta in conditiile in care bov-ul m-a costat 100 euro) m-am decis sa o montez eu.
nu a fost usor, dar dupa 2 zile aud cel mai placut sunet din lume psssssssst Smile.

deci supapa este marca Monza cu piston si arc.
arcul este setat din fabrica sa deschida pistonul la presiunea de aprox 1 bar, ceea ce este destul de mult si nu o atingeam decat pe la aprox 6000 ture...
asa ca in prima faza am facut rost de mai multe arcuri in speranta ca voi putea regla tensionarea pentru a deschide undeva pe la 4000 rpm.

eu am tubulatura din inox deci pentru a monta supapa care era din aluminiu (aluminiu nu se sudeaza pe inox) a trebuit facut la strung un stutz din inox cu filet si apoi sa dau un filet in supapa astfel ca aceasta sa se infileteze pe stutz.
stutzul a fost sudat de tubulatura de inox .
in mod normal tubulatura este din caucicuc si trebuie confectionat tot la strung un T.
afacerea m-a costat pe mine 70 ron.

problema a fost de unde iau un vacuum legat de acceleratie (sa dea drumu la piston doar cand iau piciorul de pe acceleratie).
am gasit la regulatorul de presiune a benzinei care se afla sub piesa din poza nr. 1.
am cumparat un T din plastic care se foloseste la dacie la instalatie de spalare de parbriz si un furtun de benzina tot de la dacie.
furtunul care duce la BOV trebuie introdus in instalatie dupa furtunul in forma de L care iese din regulatorul de presiune (bagati T-ul de plastic in furtunul in forma de L).
regulatorul de presiune si furtunul in forma de L sunt incercuite in poza nr. 2

rezultatul final este in poza nr. 3.

problema a fost setarea arcului supapei care sa se deschida la 4000-4500 rpm (ata am vrut eu, avand in vedere ca nu ii dau in gura 6000 rpm in mod costant): deci m-am jucat cu diferite arcuri din care am taiat spire pana am ajuns la un rezultat acceptabil.






  • Is 88 DMX

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 z20ler
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare ....ce face supapa aia unisens(poza 2 deasupra t`ului....ca o unflatura asa) laga ce cu ce ? mie mi s`a rupt aia ....si merg de mult cu ea rupta..abia azi am descoperit`o? nush ce face.....dar nu mi`a semnalat nicio eroare pana acum.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ai facut cumva si un log in mers inainte si dupa montarea BOV-ului? Ma contraziceam cu cineva care zicea ca este chiar benefica pentru motor. Eu sunt mai gigi-contra de fel si nu aveam argumente la momentul respectiv.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR