Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare stimati colegi! Vara asta m-am lovit de urmatoarea problema, si anume: pentru a demonta alternatorul de la o Vectra C 2003 cu motor Z22SE, care nu mai vroia sa incarce din cauza oxidului dintre carcasa de aluminiu si blocul de diode, am fost nevoit sa scot calculatorul de injectie. Intre timp, a venit o ploaie de vara si evident, calculatorul a baut putina apa! Shocked Dupa remontare masina a mai mers o zi, apoi a inceput sa se tureze singura pe la 3000rpm, dupa care nu a mai pornit deloc, iar OP-Com-ul dadea mesaj ca nu gaseste ECU. Evident, apa din ECU isi facuse treaba in sfarsit. Comandat ECU de pe eBay.de, vorbit cu neamtul daca sigur e compatibil cu masina mea, calculatorul provenind de la o Vectra cu cutie automata etc.

Calculator original.
Calculator de pe eBay (total 157.00€).

In sfarsit calculatorul ajunge dupa o saptamana la posta, il ridic in mare graba si ma apuc de montat! Surpriza, calculatorul nu fusese resetat pe masina donoare, deci aveam nevoie de pass code. Norocul a fost ca aveam seria de sasiu. Am plecat in graba la Opel Erebus, unde printr-o cunostinta si contra unei sume mi s-a comunicat pass codul masini donoare (pass codul meu il aveam). Eh, intre timp chinezaria de OP-Com si-a dat duhul, asa ca, am apelat iarasi la Erebus si am incercat sa le expun problema, cand, surpriza, seful de service imi comunica ca chiar daca am ambele pass coduri, un ECU vechi nu se poate monta pe alta masina fara sa aiba si imobilizatorul masinii donoare. Si pe de alta parte, ei nu au mai montat decat calculatoare noi si daca vreau sa il montez la ei, trebuie sa le platesc doua ore de manopera, indiferent de reusita operatiei (oare cine ar fi avut mai mult de castigat din asta, eu sau ei?). Panica, agitatie ..., sun un prieten. Nu-i dau numele, maiandrei il chema, Very Happy cand aude il pufneste rasul de incompetenta celor de la service-urile Opel. Si pe buna dreptate. Asa ca in acea seara il chem acasa si se apuca de lucru.
Concluziile sunt urmatoarele:
- nu va trebuie imobilizatorul de pe masina donoare, ci doar pass codul petru a putea fi resetat la parametrii initiali si facut sa accepte imobilizatorul de pe masina gazda.
- daca ECU vine de pe o masina donoare cu cutie automata, va fi compatibil hardware si pe o masina cu cutie manuala, insa va trebui resoftat;
- daca tot il resoftati (a nu se confunda cu remaparea), resoftati-l cu optiunea de anulare a valvei EGR, pe care ulterior o veti inlocui cu asa ceva:

Placuta si garnitura EGR
(motorul va accelera mult mai liniar si nu va mai avea ezitari la schimbarea treptelor de la I la II si de la II la III).
- mai e nevoie sa mai spun ca trebuie evitate reprezentantele? Ca cei de la Erebus sunt niste incompetenti si incercau sa ma conviga ca se poate monta numai un ECU nou?

Legat de titlul discutiei, dupa ce am rascolit zeci de pagini de forum despre Z22SE, am constatat ca nu se pot face decat cateva optimizari, cum ar fi anularea valvei EGR si derestrictionarea traseului de admisie:


din loc in loc pinza de taiat am inrosit-o la flacara aragazului ca sa pot taia pe rotund.

Bucurati-va de Z22SE, este un motor puternic, cu care puteti obtine (verificat) si un consum de 7,9%, precum si 12%; totul depinde de greutatea piciorului! Twisted Evil
P.S. : multumiri maiandrei, sigur cei de la Erebus nu ar fi reusit!
  • Virinel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
oare derestrictionarea traseului de admisie e benefica si la alte moroare gen Y20DTH?
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Recunosc ca prima data am auzit de asa ceva pe forumul celor de la daewoo, mai exact, pentru un matiz am si aplicat metoda si s-a cunoscut diferenta in turatii mari, am prins 150km/h lejer; inainte nu sarea de 140km/h, apoi am aprofundat cautarile pentru Opel si am gasit ceva la http://www.z22se.co.uk/forum/index.php, unde cei de acolo aplicasera la o Astra G cu Z22SE. Cred ca metoda ar fi valabila si la tine, ba mai mult, la unele carcase de filtru de aer este posibil ca metoda sa fie si reversibila, adica sa poti scoate conul acela de aer fara sa-l tai si daca nu observi diferenta, sa-l pui la loc. Normal, orice "gatuire" a traseului de aer va face ca motorul sa mearga ca si cum filtrul de aer ar fi infundat. Pe langa modificarile facute, am mai optimizat un pic si Throttle Body-ul, mai exact am pilit axul care tine clapeta de accelerati de-o parte si de alta, iar suruburile de prindere le-am facut in asa fel in cat sa intre in interiorul axului (le-am facut un soi de zeng). Altii au pilit inclusiv din materialul corpului, dar e destul de riscant, asa ca nu m-am bagat. N-am sa inteleg de cei de la Opel au ales o clapeta de acceleratie cu un debit atat de mic la un motor destul de mare. Mai cred ca te-ar putea ajuta si mai mult "EGR Cheater" http://www.z22se.co.uk/foru...p?f=86&t=5891 care se poate aplica si la alte motoare, nu numai la Z22SE. La Vectra C cu Z22SE nu e nevoie totusi de acel montaj, valva EGR putand fi anulata din soft! Multa bafta!
  • Virinel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult de informatii, poate in we asta pun in aplicare.
Bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR