

In sfarsit calculatorul ajunge dupa o saptamana la posta, il ridic in mare graba si ma apuc de montat! Surpriza, calculatorul nu fusese resetat pe masina donoare, deci aveam nevoie de pass code. Norocul a fost ca aveam seria de sasiu. Am plecat in graba la Opel Erebus, unde printr-o cunostinta si contra unei sume mi s-a comunicat pass codul masini donoare (pass codul meu il aveam). Eh, intre timp chinezaria de OP-Com si-a dat duhul, asa ca, am apelat iarasi la Erebus si am incercat sa le expun problema, cand, surpriza, seful de service imi comunica ca chiar daca am ambele pass coduri, un ECU vechi nu se poate monta pe alta masina fara sa aiba si imobilizatorul masinii donoare. Si pe de alta parte, ei nu au mai montat decat calculatoare noi si daca vreau sa il montez la ei, trebuie sa le platesc doua ore de manopera, indiferent de reusita operatiei (oare cine ar fi avut mai mult de castigat din asta, eu sau ei?). Panica, agitatie ..., sun un prieten. Nu-i dau numele, maiandrei il chema, 😃 cand aude il pufneste rasul de incompetenta celor de la service-urile Opel. Si pe buna dreptate. Asa ca in acea seara il chem acasa si se apuca de lucru.
Concluziile sunt urmatoarele:
- nu va trebuie imobilizatorul de pe masina donoare, ci doar pass codul petru a putea fi resetat la parametrii initiali si facut sa accepte imobilizatorul de pe masina gazda.
- daca ECU vine de pe o masina donoare cu cutie automata, va fi compatibil hardware si pe o masina cu cutie manuala, insa va trebui resoftat;
- daca tot il resoftati (a nu se confunda cu remaparea), resoftati-l cu optiunea de anulare a valvei EGR, pe care ulterior o veti inlocui cu asa ceva:

(motorul va accelera mult mai liniar si nu va mai avea ezitari la schimbarea treptelor de la I la II si de la II la III).
- mai e nevoie sa mai spun ca trebuie evitate reprezentantele? Ca cei de la Erebus sunt niste incompetenti si incercau sa ma conviga ca se poate monta numai un ECU nou?
Legat de titlul discutiei, dupa ce am rascolit zeci de pagini de forum despre Z22SE, am constatat ca nu se pot face decat cateva optimizari, cum ar fi anularea valvei EGR si derestrictionarea traseului de admisie:










Bucurati-va de Z22SE, este un motor puternic, cu care puteti obtine (verificat) si un consum de 7,9%, precum si 12%; totul depinde de greutatea piciorului! 😈
P.S. : multumiri maiandrei, sigur cei de la Erebus nu ar fi reusit!