Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

am sa va prezint in materialul urmator cum puteti monta si activa cruise control pe Vectra B motor Z16XE. Masina este a lui fratelo4u.
























Activarea cruise control-ului se face cu OP-COM si se poate observa functionalitatea lui mai jos:








fratelo4u fericit....... Cool

In speranta ca acest tutorial va este necesar,va doresc toate cele bune.
Skip ads

  • liviutucana

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Felicitari pentru munca si rezultat!


Nu sunt cunoscator in domeniu,asa ca intreb,ar fi posibil sa montezi cruise control si pe vectra B,moto x16xel?Pt ca mare diferenta nu ma gandesc ca ar fi!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

se poate monta, doar ca mai trebuie un dispozitiv special daca ai acceleratia pe cablu,care se monteaza in paralel cu cablul de acceleratie.Acest dispozitiv blocheaza cablul.

Multumesc pentru aprecieri.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da StefanTolos,super...Eu am pe cablu acceleratia.Ma gandesc numai la expresia fetei lui fratelo4u.Fericit omul si are si de ce.
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa-mi montez tempomat pe masina din semnatura si as avea o intrebare:fara switch-ul de la ambreiaj nu se poate face functional? Am inteles ca acela are rolul de a decupla tempomatul fara a mai apasa pe butoanele manetei.Dar si pedala de frana ar avea acelasi rol,sau ma insel?
Deci, daca stie cineva,sau cine a mai facut fara acel switch de la pedala ambreiaj,il rog sa-mi spuna ce pasi ar trebui sa urmez in afara de cei din acest tutorial.Multumesc!
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu pui switch la pedala de ambreiaj, atunci cand calci pedala sa schimbi vitezele masina se va tura in gol (asta daca ai pilotul automat activ).
Daca ai cuitie automata, nu mai trebuie sa pui switch (nici nu ai unde Very Happy )
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am cutie 5+1.Dar ce treaba are schimbatul vitezei cu switch-ul ala de la ambreiaj?Daca esti in mers cu el activat ,inseamna ca masina merge constant,odata ce se apasa frana sau ambreiajul ,pilotul automat se decupleaza[cade treaba cu turatul in gol].Pe mine ma interesa daca pentru dezactivare in mers se poate folosi doar pedala de frana sau butonul de pe maneta,fara a mai folosi switch-ul de pe ambreiaj.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai, tocmai acel switch decupleaza tempomatul in momentul cand calci ambreiajul. Daca nu ai avea acel switch, in momentul cand apesi ambreiajul se tureaza motorul in gol pentru ca nu se dezactiveaza tempomatul.
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Tot nu ma fac inteles! Pai tocmai asta tot spun,pt. a decupla ai trei variante:1.pisti pedala de ambreiaj;2.pisti pedala de frana;3.apesi butonul de pe maneta.Deci,daca lipseste cel de pe ambreiaj,nu se poate decupla din celelalte 2 variante?
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ba da, poti dezactiva din celelalte 2 optiuni, dar trebuie sa tii bine minte! Smile
De exemplu, mergi cu tempomat si-l ajungi usor din urma pe cel din fata ta si vrei sa-l depasesti. Atunci dai bagi in viteza inferioara si ii dai pedala... Nu inainte de a semnaliza depasirea. Wink
Nu mai si grija dezactivarii tempomatului. Apesi direct ambreiajul, dai inferior, pedala acceleratie si ai plecat ca vantul.
Eu asa fac.
De aia e bine sa ai si switch pe pedala de ambreiaj.
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Deci,sa inteleg ca merge si fara switch-ul ala de la ambreiaj.Si atunci firele ce ar merge acolo la pedala raman ne-legate,in rest ca si in tutorial.Multumesc de info!
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur la un momentdat o sa uiti sa dezactivezi pilotul (piscand pedala de frana sau apasand butonul) si dupa ce o sa se tureze masina in gol de cateva ori nu o sa te mai zgarcesti la 25 lei (cat costa un switch, la mag de electronice e si 10-15lei).
(o sa urce acul pana iti taie alimentarea)
Daca intrebi doar de dragul discutiei da se poate si fara, daca tu vrei sa iti montezi CC pe masina fara switch atunci e vorba de siguranta ta, nu a mea Smile .
Nu ti se pare deplasat ca atunci cand trebuie sa schimbi vitezele sa fii nevoit sa pisti frana inainte sau sa apesi pe buton la maneta?
Daca o sa mai si modifici maneta existenta (fara sa cumperi alta noua cu butoane CC) atunci o sa ramai doar cu o optiune de decuplare a pilotului.

Apropo treaba cu viteza constanta e relativa, daca ai avea numai drumuri drepte fara rampa si panta, atunci da viteza ar fi constanta dar cum nu e asa nici viteza nu ramane constanta.
Cand cobori o panta masina o sa fie in frana de motor, si o sa creasca viteza ca doar CC nu franeaza pentru tine.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ba eu zic ca se franeaza. Ramane in frana de motor si o tine la o viteza relativ egala - daca coborarea nu este abrupta. La mine, cand cobor o panta, creste viteza cam cu 2, 3 km/h.
Iar la urcare, tot asa, daca panta nu e abrupta si motorul are putere, viteza este relativ egala, scade doar cu 2, 3 km/h.
Daca urcarea e lunga si abrupta iar viteza scade atunci e musai sa schimbi viteza in inferior.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu zic ca nu merge.odata activat tempomatul din ecu va tine minte si ca ii trebuie switch la ambreiaj.daca nu posibil sa intre in eroare.
e doar parerea mea.
fa proba si ne spui sni noua.
sau roaga un coleg care are tempomat sa scoata switch-ul de ambreiaj si sa vada daca mai merge.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,082
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Switchul e normal inchis, deci nu va merge decat cu firele legate intre ele.
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 413
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ideal ar fi sa iti montezi switch si la ambreiaj , iar cu viteza constanta , si-o mentine indiferent de drum (panta sau rampa).
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dar daca rampa e lunga si destul de abrupta viteza e tinuta constant dar se poate ajunge la momentul cand motorul isi pierde din putere. Atunci e bine sa dai inferior.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
DEci , pe langa minunata descriere de mai sus, ce mai trebui facut pentruun x16xel? multumesc frumos
  • bogdan87_mass

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2008

  • Mesaj Privat
frumos tutorial cat de curand am sa ma apuc si eu de treaba .... multumesc StefanTolos Wink
  • batu

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De ieri am si eu tempomat.
Toata operatiunea durat 2 ore: 1 ora identificarea firelor si legarea mufelor si o ora pusul pe masina cu tot cu introducerea firelor in ECU.
Activarea am facut-o cu OP-COM folosing Astra G, 2009, Z14XE, pentru ca Vectra B Z16XE nu are activ butonul de programare.
Totul a mers ca perfect.

Mersi de tutorial, a fost de mare ajutor.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR