Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • vectrapxi1

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Trec direct la subiect, s-a intimplat vreodata sa apasati frina si sa se duca pina jos ? dupa ce o ora inainte masina a functionat perfect ?
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
Mentionez ca nu am ABS.
Skip ads

  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
vectrapxi1 a scris:Trec direct la subiect, s-a intimplat vreodata sa apasati frina si sa se duca pina jos ? dupa ce o ora inainte masina a functionat perfect ?
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
Mentionez ca nu am ABS.



ai lichid de frana? pierzi cumva? sau exista aer in sistem din alte motive?
un schimb de lichid complet nu strica niciodata, dar sa il faci la cineva care stie sa aeriseasca bine sistemu.
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Verifica neaparat lichidul de frana.Poate ai ramas fara. Si toate conductele sa nu pierzi pe undeva.E super periculos. Si ca sa nu deschid un topic nou, am si eu o nelamurire:am schimbat placutele de frana (fata+spate) si nivelul lichidului de frana din vas am vazut ca a urcat un pic. Deja am facut 500 km
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@b82bog: E normal, deoarece la schimbarea placutelor cu unele noi, se desface capacul rezervorului de lichid de frana si apoi pistonul fiecare etrier se impinge cu o presa, ca sa poata fi montate placutele noi. Dupa inlocuirea tuturor placutelor se fac 2-3 pedale pentru apropierea pistoanelor de la etriere si lichidul de frana va avea nivelul mai sus decat inainte de inlocuire (datorita faptului ca pistoanele etrierelor sunt mai putin iesite in afara la placute noi, decat in cazul celor uzate).
  • viorelb

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Poate fi vorba de calitatea lichidului de frana, in timp absoarbe apa si se pot forma bule de vapori atunci cand se incing franele, ca si cum ai avea aer in instalatie. Am patit-o si eu cu o dacie veche tot pe la munte. Solutia: schimbat lichidul de frana.
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
@viorelb:Este logic ce spui.Acum imi explic si eu citeva fenomene ciudate care le-am avut cu masina veche.
Lichidul de frina ar trebui schimbat teoretic din 2 in 2 ani.In momentul in care ai aer in instalatie ajunge sa parchezi in rampa (am patit-o eu) si ai probleme ulterior cu frina.Nu vorbesc de mersul in panta (la munte) unde bula (bulele) de aer se misca dupa cum este inclinata masina.
O solutie de aerisire care merge la Cielo si am testat si la Opel este sa stai pe loc drept ,sa tragi frina de mina la maxim si sa-i dai citeva pedale la frina de picior.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
la masina veche, espero, nu am schimbat niciodata lichidul de frana in 9 ani si frana tinea perfect
  • popker

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am patit la fel Opel astra 92. Solutia a fost prezentata mai sus (la 2 ani se schimba lichidul de frana) si are o explicatie logica. Lichidul de frana isi schimba in timp proprietatile (scade punctul de evaporare, care la un lichid nou de frana este in jur de 300 grade C, datorita vaporilor primiti in timp pe la furtunasele de frana care merg la tambur)

E drept ca un sofet experimentat nu pateste acest lucru prea usor (foloseste mai des frana de motor). Eu nu a patit acet lucru desi lichidul nu fusese schimbat de mai mult de 6 ani, dar in momentul in care am lasat-o pe sora mea (care tocmai luase carnetul) sa coboare dealul feleacului de langa Cluj Napoca, cand a ajuns jos nu mai avea frane deloc. Atunci am studiat problema si explicatia am gasit-o in manualul de reparatii.
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
@b82bog: E normal, deoarece la schimbarea placutelor cu unele noi, se desface capacul rezervorului de lichid de frana si apoi pistonul fiecare etrier se impinge cu o presa, ca sa poata fi montate placutele noi. Dupa inlocuirea tuturor placutelor se fac 2-3 pedale pentru apropierea pistoanelor de la etriere si lichidul de frana va avea nivelul mai sus decat inainte de inlocuire (datorita faptului ca pistoanele etrierelor sunt mai putin iesite in afara la placute noi, decat in cazul celor uzate).
_________________
CORECT,EXTREM DE ADEVARAT,lichidul de frana in timp isi pierde din calitati,mai ales daca nu circula
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
popker, si cu lichid nou nu mai facea asa?
ceea ce a patit sora ta se numeste fading si e normal cand se abuzeaza de frana
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
@sandubogdan : am gasit explicatia fading-ului la :
http://www.promini.com/tech...ade_explained.php
In cea ce priveste intervalul de 2 ani este scris in manulul de la Cielo si cred ca si la Espero ar trebui sa fie la fel.
Edit:
http://www.se-r.net/car_inf...html#Brake%20Fade
Aici se explica green fading si citind am inteles de ce scrie in manual sa nu frinezi tare in primi 200 km.


Ultima modificare făcută de obiwankenobi la Lun 05 Jun, 2006 1:18 pm, modificat de 2 ori în total
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
The different kinds of brake fade
Keep in mind that there are really two kinds of brake fade, and it's important to know which you suffer from so that you know how to fix it. One type is when the fluid boils in the line. When this happens your pedal will turn into a banana, and you will really notice it! If you do this too many times and anticipate more heavy stopping, it would be good to replace the fluid (with something better, yet.)

OTOH, when you overcook your pads the pedal will still feel the same as ever, but you won't stop as well as you otherwise would. Sometimes you will also get billows of toasted-pad smoke from the wheels. The fix for this is better, harder pads.

  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 323
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:The different kinds of brake fade
Keep in mind that there are really two kinds of brake fade, and it's important to know which you suffer from so that you know how to fix it. One type is when the fluid boils in the line. When this happens your pedal will turn into a banana, and you will really notice it! If you do this too many times and anticipate more heavy stopping, it would be good to replace the fluid (with something better, yet.)

OTOH, when you overcook your pads the pedal will still feel the same as ever, but you won't stop as well as you otherwise would. Sometimes you will also get billows of toasted-pad smoke from the wheels. The fix for this is better, harder pads.


aha ! interesant! ...si traducerea?
  • vectrapxi1

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Poate sa-mi spuna cineva care este tehnica de inlocuire a lichidului de frina la acest model, si eventual ce tip de lichid de frina se foloseste ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
se suspenda masina se desfac conductele si se lasa sa curga lichidul. apoi se baga lichid in circuit cu conductele desfacute pina curge pe partea cealalta se string conductele si se aeriseste.
asa se face la service
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Dupa simptome 99% este vorba doar de aer in instalatie. Daca lichidul a fost schimbat recent, fa numai o aerisire. Daca e mai vechi, cu ocazia asta poti sa il si schimbi.
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
[quote="vectrapxi1"]Trec direct la subiect, s-a intimplat vreodata sa apasati frina si sa se duca pina jos ? dupa ce o ora inainte masina a functionat perfect ?
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.

E intr-adevar o senzatie super nasoala Embarassed Mi se intampla destul de des la dacie Evil or Very Mad Am schimbat vreo 4 pompe de frana dar degeaba.Pare-se ca daciile sunt facute sa nu aiba frane :-&. Oricum o aerisire nu strica daca ii faci. Bafta Smile
Mentionez ca nu am ABS.[/quote]
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR