- vectrapxi1
- OP
- 67 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z16XE
- Brasov
vectrapxi1
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Trec direct la subiect, s-a intimplat vreodata sa apasati frina si sa se duca pina jos ? dupa ce o ora inainte masina a functionat perfect ?
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
Mentionez ca nu am ABS.
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
Mentionez ca nu am ABS.
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
vectrapxi1 a scris:Trec direct la subiect, s-a intimplat vreodata sa apasati frina si sa se duca pina jos ? dupa ce o ora inainte masina a functionat perfect ?
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
Mentionez ca nu am ABS.
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
Mentionez ca nu am ABS.
ai lichid de frana? pierzi cumva? sau exista aer in sistem din alte motive?
un schimb de lichid complet nu strica niciodata, dar sa il faci la cineva care stie sa aeriseasca bine sistemu.
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
Verifica neaparat lichidul de frana.Poate ai ramas fara. Si toate conductele sa nu pierzi pe undeva.E super periculos. Si ca sa nu deschid un topic nou, am si eu o nelamurire:am schimbat placutele de frana (fata+spate) si nivelul lichidului de frana din vas am vazut ca a urcat un pic. Deja am facut 500 km
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@b82bog: E normal, deoarece la schimbarea placutelor cu unele noi, se desface capacul rezervorului de lichid de frana si apoi pistonul fiecare etrier se impinge cu o presa, ca sa poata fi montate placutele noi. Dupa inlocuirea tuturor placutelor se fac 2-3 pedale pentru apropierea pistoanelor de la etriere si lichidul de frana va avea nivelul mai sus decat inainte de inlocuire (datorita faptului ca pistoanele etrierelor sunt mai putin iesite in afara la placute noi, decat in cazul celor uzate).
viorelb
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2005
- Mesaj Privat
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
@viorelb:Este logic ce spui.Acum imi explic si eu citeva fenomene ciudate care le-am avut cu masina veche.
Lichidul de frina ar trebui schimbat teoretic din 2 in 2 ani.In momentul in care ai aer in instalatie ajunge sa parchezi in rampa (am patit-o eu) si ai probleme ulterior cu frina.Nu vorbesc de mersul in panta (la munte) unde bula (bulele) de aer se misca dupa cum este inclinata masina.
O solutie de aerisire care merge la Cielo si am testat si la Opel este sa stai pe loc drept ,sa tragi frina de mina la maxim si sa-i dai citeva pedale la frina de picior.
Lichidul de frina ar trebui schimbat teoretic din 2 in 2 ani.In momentul in care ai aer in instalatie ajunge sa parchezi in rampa (am patit-o eu) si ai probleme ulterior cu frina.Nu vorbesc de mersul in panta (la munte) unde bula (bulele) de aer se misca dupa cum este inclinata masina.
O solutie de aerisire care merge la Cielo si am testat si la Opel este sa stai pe loc drept ,sa tragi frina de mina la maxim si sa-i dai citeva pedale la frina de picior.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Si eu am patit la fel Opel astra 92. Solutia a fost prezentata mai sus (la 2 ani se schimba lichidul de frana) si are o explicatie logica. Lichidul de frana isi schimba in timp proprietatile (scade punctul de evaporare, care la un lichid nou de frana este in jur de 300 grade C, datorita vaporilor primiti in timp pe la furtunasele de frana care merg la tambur)
E drept ca un sofet experimentat nu pateste acest lucru prea usor (foloseste mai des frana de motor). Eu nu a patit acet lucru desi lichidul nu fusese schimbat de mai mult de 6 ani, dar in momentul in care am lasat-o pe sora mea (care tocmai luase carnetul) sa coboare dealul feleacului de langa Cluj Napoca, cand a ajuns jos nu mai avea frane deloc. Atunci am studiat problema si explicatia am gasit-o in manualul de reparatii.
E drept ca un sofet experimentat nu pateste acest lucru prea usor (foloseste mai des frana de motor). Eu nu a patit acet lucru desi lichidul nu fusese schimbat de mai mult de 6 ani, dar in momentul in care am lasat-o pe sora mea (care tocmai luase carnetul) sa coboare dealul feleacului de langa Cluj Napoca, cand a ajuns jos nu mai avea frane deloc. Atunci am studiat problema si explicatia am gasit-o in manualul de reparatii.
- danutz
- **
- 336 mesaje
- din 02 Feb 2006
- Astra 2008 z16xer
- Bucuresti
danutz
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2006
- Mesaj Privat
@b82bog: E normal, deoarece la schimbarea placutelor cu unele noi, se desface capacul rezervorului de lichid de frana si apoi pistonul fiecare etrier se impinge cu o presa, ca sa poata fi montate placutele noi. Dupa inlocuirea tuturor placutelor se fac 2-3 pedale pentru apropierea pistoanelor de la etriere si lichidul de frana va avea nivelul mai sus decat inainte de inlocuire (datorita faptului ca pistoanele etrierelor sunt mai putin iesite in afara la placute noi, decat in cazul celor uzate).
_________________
CORECT,EXTREM DE ADEVARAT,lichidul de frana in timp isi pierde din calitati,mai ales daca nu circula
_________________
CORECT,EXTREM DE ADEVARAT,lichidul de frana in timp isi pierde din calitati,mai ales daca nu circula
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
@sandubogdan : am gasit explicatia fading-ului la :
http://www.promini.com/tech...ade_explained.php
In cea ce priveste intervalul de 2 ani este scris in manulul de la Cielo si cred ca si la Espero ar trebui sa fie la fel.
Edit:
http://www.se-r.net/car_inf...html#Brake%20Fade
Aici se explica green fading si citind am inteles de ce scrie in manual sa nu frinezi tare in primi 200 km.
Ultima modificare făcută de obiwankenobi la Lun 05 Jun, 2006 1:18 pm, modificat de 2 ori în total
http://www.promini.com/tech...ade_explained.php
In cea ce priveste intervalul de 2 ani este scris in manulul de la Cielo si cred ca si la Espero ar trebui sa fie la fel.
Edit:
http://www.se-r.net/car_inf...html#Brake%20Fade
Aici se explica green fading si citind am inteles de ce scrie in manual sa nu frinezi tare in primi 200 km.
Ultima modificare făcută de obiwankenobi la Lun 05 Jun, 2006 1:18 pm, modificat de 2 ori în total
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
The different kinds of brake fade
Keep in mind that there are really two kinds of brake fade, and it's important to know which you suffer from so that you know how to fix it. One type is when the fluid boils in the line. When this happens your pedal will turn into a banana, and you will really notice it! If you do this too many times and anticipate more heavy stopping, it would be good to replace the fluid (with something better, yet.)
OTOH, when you overcook your pads the pedal will still feel the same as ever, but you won't stop as well as you otherwise would. Sometimes you will also get billows of toasted-pad smoke from the wheels. The fix for this is better, harder pads.
Keep in mind that there are really two kinds of brake fade, and it's important to know which you suffer from so that you know how to fix it. One type is when the fluid boils in the line. When this happens your pedal will turn into a banana, and you will really notice it! If you do this too many times and anticipate more heavy stopping, it would be good to replace the fluid (with something better, yet.)
OTOH, when you overcook your pads the pedal will still feel the same as ever, but you won't stop as well as you otherwise would. Sometimes you will also get billows of toasted-pad smoke from the wheels. The fix for this is better, harder pads.
- robertt_rct
- **
- 323 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Mikki a scris:The different kinds of brake fade
Keep in mind that there are really two kinds of brake fade, and it's important to know which you suffer from so that you know how to fix it. One type is when the fluid boils in the line. When this happens your pedal will turn into a banana, and you will really notice it! If you do this too many times and anticipate more heavy stopping, it would be good to replace the fluid (with something better, yet.)
OTOH, when you overcook your pads the pedal will still feel the same as ever, but you won't stop as well as you otherwise would. Sometimes you will also get billows of toasted-pad smoke from the wheels. The fix for this is better, harder pads.
Keep in mind that there are really two kinds of brake fade, and it's important to know which you suffer from so that you know how to fix it. One type is when the fluid boils in the line. When this happens your pedal will turn into a banana, and you will really notice it! If you do this too many times and anticipate more heavy stopping, it would be good to replace the fluid (with something better, yet.)
OTOH, when you overcook your pads the pedal will still feel the same as ever, but you won't stop as well as you otherwise would. Sometimes you will also get billows of toasted-pad smoke from the wheels. The fix for this is better, harder pads.
aha ! interesant! ...si traducerea?
- vectrapxi1
- OP
- 67 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z16XE
- Brasov
vectrapxi1
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
[quote="vectrapxi1"]Trec direct la subiect, s-a intimplat vreodata sa apasati frina si sa se duca pina jos ? dupa ce o ora inainte masina a functionat perfect ?
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
E intr-adevar o senzatie super nasoala Mi se intampla destul de des la dacie Am schimbat vreo 4 pompe de frana dar degeaba.Pare-se ca daciile sunt facute sa nu aiba frane :-&. Oricum o aerisire nu strica daca ii faci. Bafta
Mentionez ca nu am ABS.[/quote]
Astazi am facut o excursie in zona Brasov-Cheia si in apropiere de Muntele Rosu inainte de o curba pedala de frina s-a dus pina jos si a prins putin doar cind a ajuns jos (probabil doar pe rotile din spate). Daca am apasat succesiv de doua ori pe pedala a fost ok, a prins sus. S-a repetat de trei ori la rind pina am ajuns la destinatie.
Dupa 2 ore m-am intors la Brasov si pe drumul de intoarcere totul a fost normal.
Acest lucru ma pune pe ginduri, ce s-a intimplat in acele cazuri cind m-a lasat frina pe neasteptate si cum de si-a revenit fara nici o explicatie?
Conduc de mai mult de 20 de ani, dacia mi-a oferit multe surprize, dar toate au o logica, de data asta nu o gasesc, poate ati mai patit voi chestii asemanatoare.
E intr-adevar o senzatie super nasoala Mi se intampla destul de des la dacie Am schimbat vreo 4 pompe de frana dar degeaba.Pare-se ca daciile sunt facute sa nu aiba frane :-&. Oricum o aerisire nu strica daca ii faci. Bafta
Mentionez ca nu am ABS.[/quote]