Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut din nou
Vin cu o intrebare pentru meseriasii care se pricep la schimbul de ulei.Acum o zi am luat ulei si filtru de ulei si mam infiintat la un service mai curatel.Toate bune si frumoase se pune nea ala sa scoata uleiu prin joja cu cestia aia cu aer comprimat asta binenteles dupa ce incalzeste motoru si dupa ce scoate cam 4 litri de ulei il pune pe ala nou si verifica de citeva ori nivelu,cert este ca a mai ramas ceva din uleiu vechi ca nu a pus 4,5 cit intra la y17dt ci dor 4 litri,am zis hai treaca mearga,nivelul verificat de el era exact la jumatatea dintre minim si maxim asa dupa ce a mers motoru minute bune adica vreo 5-10.Am plecat fericit ca am scapt de o treaba,motoru torcea frumos cu ulei nou in el si toate bune.
Azi cind ma uit la joja vad ca ulei era trecut de max cu vreo 2mm asta dupa ce mersesem vreo 15 km de la munca pina la cineva si dupa acasa,acuma stiu ca nivelu nu se ia imediat cum ai oprit masina de aceea am coborit dupa vreo doua ore si motoru tot cald si nivelu la fel,chestia este ca nu stiu ce sa fac sa ii mai scot pe joja niste ulei sa nu imi faca probleme la catalizator sau sa o las asa ca este normal.Apropo nu va ginditi la antigel ca so fi dus pe acolo ca este la acelasi nivel ca il verific tot timpul.
Oricum miine de dimineata o sa i mai fac o verificare sa vad daca scade nivelu peste noapte,dar totusi va pun o intrebare ca stau cu grija,nu de alta da tin la masina asta si nu vreau sa o dau pe mina la macelari cum de altfel am senzatia ca as fi facuto deja.

Multumesc anticipat
Skip ads

  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Bun venit pe forum. Incearca un search inainte de a deschide un topic nou si o sa fii surprins de rezultate.E super discutata pe forum chestia cu verificatul nivelului de ulei. De exemplu aici https://www.clubopel.com/vie...hlight=nivel+ulei Bafta!
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut
Credema ca deja am cautat pe forum si am citit deja linkul pe care mi lai dat,ideea era sa imi zica cineva ceva concret ca de invirtit in jurul cozii sunt satul.
Speram ca cineva sa citeasca si sa isi dea cu parerea poate reusesc sa fac ceva sau sa nu fac nimica.
Oricum nu mai conteaza daca e mai usor sa zici cauta decit sa dai un sfat la niste probleme
Mersi si bafta
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
1 - nu trebuia sa-i lasi sa scoata uleiul pe la joja. masina are un surub special pt scurgerea uleiului din baie.... oare de ce l-au facut producatorii???
2 - verifica nivelul cu precizie: suprafata plana, dupa minim 5 min de la oprirea motorului, prima oara stergi joja, abia a doua oara iti indica corect. daca este f putin peste maxim nu iti face probleme, daca nu, du-te din nou la ei si spune-le sa mai scoata o suta, doua de ml.
3 - daca nu ai pus acelasi ulei cu cel pe care il aveai inainte sau nu stii ulei era inainte, ar fi bine sa-l schimbi... uleiurile nu se amesteca chiar daca au acelasi indicativ...
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut
De dimineata am constatat ca nivelu era cam acelasi adica peste nivelu de maxim cu 2 3mm.ce am uitat sa specific este ca filtrul cind la montat nu a turnat ulei in el(asa auzisem)ideea este ca nu cred ca se poate la tipu asta ca vad ca se monteaza oblic si in jos deci nu are cum sa iti tina uleiu in el.
Acum oricum o sa ma apuc sa bag o tevusca pe joja si o sa mai scot din ulei afara pina ajunge pe la nivel
Ultima intrebare este daca e aer pe instalatie (asta din cauza filtrului de ulei ) se poate intimpla ceva sau poate mari nivelu de ulei??
multumesc anticipat
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
instalatia de ungere nu-i etans ca sa aiba aer in ea, stai linistit.
dar data viitoare cand schimbi uleiul, incearca sa-l scoti pe la busonul de sub baie si lasa-l sa se scurga bine. e mai sanatos.
  • Osciompekus

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1989 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut, Daniel are mare dreptate , e mult mai sanatos pe jos.
Tot asa mi-am facut si eu schimbul ultima data si am ramas foarte surprins ca nea' gigel din service a reusit sa scoata numai 1 L de ulei din baie. Bineinteles ca cei din service au zis ca atata este in baie si "atata este"... ca aparatul lor e foarte bun si nu are cum sa lase nimic in baie. Dupa vre-o 15 min de dispute mai aprinse cu vre-o 3 "mecanici" am reusit sa-i conving sa scoata uleiul prin metoda traditionala, si ca sa vezi SURPRIZA a mai curs inca 2 L de ulei pe jos....

Asa ca sfat pt toata lumea : SCHIMBATI ULEIL PRIN METODA TRADITIONALA. TRAIM INCA IN ROMANIA!!!
Parerea mea....Very Happy
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
toma_marius a scris:Salut din nou
.......
Oricum miine de dimineata o sa i mai fac o verificare sa vad daca scade nivelu peste noapte,dar totusi va pun o intrebare ca stau cu grija,nu de alta da tin la masina asta si nu vreau sa o dau pe mina la macelari cum de altfel am senzatia ca as fi facuto deja.


...nu are cum sa scada uleiul peste noapte...nu e apa sa se evapore Wink ...decat daca ai scurgeri pe la garnituri sau baia sparta...un pic peste semnul "MAXIM" (1,2,3 mm,nu e o problema, stai linistit...dar daca vrei sa sa nu ai mustrari de constiinta daca se intampla ceva, scoate din el pana ajungi la semnul MAXIM...eu am mers cu nivelul dublu...adica inca o data peste nivelul maxim Laughing ...mi s-a ars garn de chiulasa si am vazut de'abia a doua zi dimineata...si n-a patit nimic masina Wink
  • luciqno

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat uleiul si filtrul la GTT si mare mi-a fost surpriza sa constat ca imi pusese cu 400 de grame mai mult ,iar cind l-am intrebat pe mecanic cit intra nici nu stia,asa ca mai bine ti-l schimbi singur.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Mersi mult de raspunsuri,miam dat seama ca cel mai potrivit este sa fac eu schimbul dar din pacate la chestiile care nu le stiu ma bag mai greu,mie mia fost teama de schimbatul filtrului de ulei care nu stiam cum se face,oricum am vazut si sigur data viitoare o so fac eu ca la uritii de la service nu ma mai duc.
Revenind la treaba cu uleiu crescut -ieri dupamiaza dupa ce am terminat cu munca am improvizat o teava de plastic relativ flexibila cu o seringa in capat de 20ml si am inceput sa scot pina a ajuns la semnu de maxim si lam lasat asa.Sper sa fie bine oricum am dat afata cam 220ml si cred ca o sa mai scot prefer samai completez decit sa se intimple nustiu ce cu motoru.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Asta era solutia (cu seringa si un tub de perfuzii). Data viitoare fa schimbul de ulei clasic. Poti fi sigur ca s-a scurs tot uleiul vechi. Ai posibilitatea la umplere, sa te opresti la mijlocul semnelor de pe joja si dupa ce se scurge complet (cam 10-15min.), ai nivelul real de ulei. Atunci (sau a doua zi, ca nu se intampla nimic) poti lua decizia daca mai completezi sau nu. De regula intre semnele min. si max. pe joja este o capacitate de 0,8l ulei. Daca ai filtru normal, nu se umple cu ulei, ci se unge numai garnitura, ca sa nu se scurga ulei pana la montare si sa trebuiasca sa cureti. La filtru cartus, nici nu poate fi vorba de umplere.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cel mai elegant este sa golesti clasic si daca o faci undeva in particular sa-ti faci alte treburi cit se scurge (ideea e sa-i lasi mult timp sa se scurga cit mai mult)
dau exemplul meu: am 4,25 l capacitatea baii de ulei
dupa ce fac ce am mentionat mai sus pun un bidon de 4 litri, pornesc motorul il las la relanti pina ajunge la temp. normala de functionare, opresc, completez cam 150-200 ml... si pina acum a fost perfect de fiecare data...
ce ramine in bidonul de 1L este suficient pt completare ulterioara pina la 12-13000 la urmatorul schimb
de-abia de vreo 10ooo incoace am completat ceva mai mult dar pina la 90ooo imi lua cam 300-500 ml pt cei 12-13000 de care aminteam...

later edit: ma uit in etzold si la Y17DT capacitatea este de 4,5 litri
deci sigur ar trebui sa functioneze corect metoda asta.

@ldivora, eu stiam ca intre min si max pe joja e exact un litru si nu 0,8
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Zafirule, s-ar putea sa ai dreptate, dar considerand 0,8l, sigur nu te pacalesti la completat. Din cele ce spui tu inseamna sa trag concluzia ca am un motor excelent: in 6000km nu a mancat deloc, nivelul este acolo unde l-am pus la schimb.
Acum mai ramane de clarificat o problema: cine spune ca trebuie completat pana la max.? Motorul functioneaza OK atat timp cat nivelul este intre cele doua semne, doar asta e sensul jojei. Singura grija este sa nu scada sub min.
  • cipo

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ceva asemanator am patit chiar la primul schimb de ulei imediat ce am adus masina. am tras la erebus fiind mai aproape. dupa tratari cu spatele de catre receptioneri au luat masina in service.
verific nivelul cateva zile la rand, iar rezultatul era acelasi: cativa mm peste, adica ~300 ml mai mult.
fiind plecat din bucuresti am tot alergat pana am gasit o reprezentata renault cu instalatie de aspirat uleiul. deci nervi, timp si bani cheltuiti aiurea pentru a repara tampenia altora.

ultimul schimb l-am facut la dibas. am stat langa masina vreo ora (am schimbat si placutele+alte verificari in timpul asta). s-a scurs tot, a pus 4,5l, iar nivelul era putin peste minim. la insistentele mele l-am lasat asa si am completat ulterior.
deci daca tot dati un ban macar asistati sa faca treaba buna...
  • comiashi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
buna ziua tuturor. y17 dt, tot o problema legata de schimbul de ulei am si eu. dupa ce am schimbat uleiul, 15w40, filtrul etc, masina nu mai trage, si scoate mult fum negru. este posibil din cauza uleiului care nu este 5w40 si nici 10w40? din cauza ca este 15w sa se produca chestia asta?

multumesc
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu are treaba, uleiul merge pentru perioada de vara. Asta daca uleiul era sintetic sau supersintetic si era pentru motoare diesel sau pentru toate motoarele. Daca nu era asa, atunci ai o problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR