razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut! Sunt nou venit pe site, si am cautat initial posturi cu probleme similare celei care o am si eu.
Mai in detaliu, e vorba de un Corsa C din 2002 (revizii facute la timp la reprezentanta in Germania, pana in 2006), cu motor Z12XE pe benzina. Simptomele sunt :
1) "partaituri" la esapament la demararea de pe loc si la turatii mici (<2000 rpm) si evident, o pierdere de putere. Motorul revine la normal dupa cateva sprituiri la pedala de acceleratie, in treapta I, si functioneaza excelent la turatii mai mari - peste 2500-3000 rpm.
2) ocazional, se aprinde pe bord beculetul galben care, daca nu ma insel, indica avarie la catalizator sau sist evacuare (manualul e in lb germana,acolo scrie "ABGAS" daca stiti ce inseamna), moment in care motorul pierde subit din putere, chiar si pe drum drept. NU SE INTAMPLA DE FIECARE DATA, CI ALEATOR.
3) ocazionale supraturari la relanti (imediat dupa ce ii dau cheie) - motorul sta la 1100-1200 rpm. E normal un asa comportament?
Important de mentionat e ca masina nu are consum excesiv de benzina - din ce am citit in unele posturi , asta era semn de fisuri in galeria de evacuare.
Daca a mai avut cineva astfel de probleme , i-as ramane recunoscator pentru sugestii - pe unde am intrebat ni se spune ca trebuie inlocuit catalizatorul si ar fi foarte scump. Daca stiti si preturi aproximative, ar fi excelent!
Care ar fi turatia optima pentru motorul Z12XE ?
Mai in detaliu, e vorba de un Corsa C din 2002 (revizii facute la timp la reprezentanta in Germania, pana in 2006), cu motor Z12XE pe benzina. Simptomele sunt :
1) "partaituri" la esapament la demararea de pe loc si la turatii mici (<2000 rpm) si evident, o pierdere de putere. Motorul revine la normal dupa cateva sprituiri la pedala de acceleratie, in treapta I, si functioneaza excelent la turatii mai mari - peste 2500-3000 rpm.
2) ocazional, se aprinde pe bord beculetul galben care, daca nu ma insel, indica avarie la catalizator sau sist evacuare (manualul e in lb germana,acolo scrie "ABGAS" daca stiti ce inseamna), moment in care motorul pierde subit din putere, chiar si pe drum drept. NU SE INTAMPLA DE FIECARE DATA, CI ALEATOR.
3) ocazionale supraturari la relanti (imediat dupa ce ii dau cheie) - motorul sta la 1100-1200 rpm. E normal un asa comportament?
Important de mentionat e ca masina nu are consum excesiv de benzina - din ce am citit in unele posturi , asta era semn de fisuri in galeria de evacuare.
Daca a mai avut cineva astfel de probleme , i-as ramane recunoscator pentru sugestii - pe unde am intrebat ni se spune ca trebuie inlocuit catalizatorul si ar fi foarte scump. Daca stiti si preturi aproximative, ar fi excelent!
Care ar fi turatia optima pentru motorul Z12XE ?
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am facut testul pseudo-agrafa, am obtinut codurile 0300 si 0303.
Am urmarit lista din linkul de acolo, cu OBD-II Diagnostic Trouble Codes... sper ca e cea buna. Rezultatul :
- cod 0300 : P0300 Engine Misfire Detected
- cod 0303 : P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
Daca e asa, ar insemna necazuri la cilindrul 3. Tinand cont si de simptome, care ar putea fi problema in sine ?
Am urmarit lista din linkul de acolo, cu OBD-II Diagnostic Trouble Codes... sper ca e cea buna. Rezultatul :
- cod 0300 : P0300 Engine Misfire Detected
- cod 0303 : P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
Daca e asa, ar insemna necazuri la cilindrul 3. Tinand cont si de simptome, care ar putea fi problema in sine ?
unicul
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
@razvan_cj: incearca sa scoti bornele de la baterie cu motorul rece, macar 30 minute, apoi pui contact 2 minute, scoti cheia, iar pui contact 2 minute, scoti cheia, si a 3`a oara pui contact 2 minute si pornesti motorul fara sa apesi acceleratia si nu mai scoti cheia. Alea 2 minute sunt ca sa isi invete trottle cursa. Apoi lasi sa mearga motorul la relantiu fara sa apesi acceleratia pana ajunge apa pe la 88 grade. Asta faci ca sa uite ECU valorile vechi si sa le memoreze pe cele noi. Poate scapi numai cu asta.
0300, 0303 poate fi si de la debitmetru murdar, injector, bujie, etc. Ai filtru de aer normal? Ai schimbat ceva recent la masina?
@unicul: Cauta metoda agrafa si afla ce erori ai stocate.
0300, 0303 poate fi si de la debitmetru murdar, injector, bujie, etc. Ai filtru de aer normal? Ai schimbat ceva recent la masina?
@unicul: Cauta metoda agrafa si afla ce erori ai stocate.
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
@BuBuFaM
Mersi mult, o sa incerc metoda asta, si revin cu un raspuns. Filtrele nu stiu sa fi fost schimbate - si nu stiu germana sa citesc din istoricul de service pre-2006. Schimbari recente nu, decat ca am alimentat ultima data cu benzina 98+ cu aditivi pt curatarea injectoarelor. Asta a fost acum 2 zile.
Mersi mult, o sa incerc metoda asta, si revin cu un raspuns. Filtrele nu stiu sa fi fost schimbate - si nu stiu germana sa citesc din istoricul de service pre-2006. Schimbari recente nu, decat ca am alimentat ultima data cu benzina 98+ cu aditivi pt curatarea injectoarelor. Asta a fost acum 2 zile.
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
unicul
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
am facut testu agrafa si tot eroare 35 mio da aia cu debimetru de aer il nou nush ce are am resetat o data masina iam scos bornele peste noapte si dimineata i leam pus iam facut testu si a disparut eroare cateva zile akm iara apare tot 35 cu debimetru ... nush ce sai mai fac ma enerveaza cand vad ca nare turometru un relantiu stabill sta cate o data si la 1500 iam schimbat ulei filtru de ulei filtru de aer cam atata + ala debimetru nou am dat 180 ron pe el
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
@BuBuFaM
Raman dator, am facut ce ai zis, s-a resetat tot. Am uitat pasii exacti si a 3-a oara am dat direct pornire fara sa mai tin 2 min cheia, dar rezultatul e, la prima impresie , f bun.
Am facut 100 km fara nici o problema, am mai verificat cu pseudo agrafa la jumate drum si nici o eroare. Masina merge lin, are putere.
Filtrul de aer e putin jegos si cred ca e candidat la inlocuire.
Un singur sfat pentru condus mai doresc - am vazut ca motorul tinde sa mearga mai bine la turatii mai mari... deci motoarele din gama asta, Z10/Z12/Z14 XE, sunt in general, motoare de turatie ?
Raman dator, am facut ce ai zis, s-a resetat tot. Am uitat pasii exacti si a 3-a oara am dat direct pornire fara sa mai tin 2 min cheia, dar rezultatul e, la prima impresie , f bun.
Am facut 100 km fara nici o problema, am mai verificat cu pseudo agrafa la jumate drum si nici o eroare. Masina merge lin, are putere.
Filtrul de aer e putin jegos si cred ca e candidat la inlocuire.
Un singur sfat pentru condus mai doresc - am vazut ca motorul tinde sa mearga mai bine la turatii mai mari... deci motoarele din gama asta, Z10/Z12/Z14 XE, sunt in general, motoare de turatie ?
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
Incearca sa inlocuiesti toate filtrele ca sa fii sigur ca sunt schimbate, cauta si despre distributie ca poate esti candidat si la schimbat distributia. Nu ar strica sa cureti EGR, trottle body, galeria de admisie. Ai tutoriale pagini intregi sa citesti.
Poate de la aditivii aia ti-au aparut erorile din cauza ca s-a dizolvat mizerie si a ajuns la injectoare.
Cuplu maxim ai la 3800rpm cred, deci e bine sa o tii cam intre 3000-4000.
Poate de la aditivii aia ti-au aparut erorile din cauza ca s-a dizolvat mizerie si a ajuns la injectoare.
Cuplu maxim ai la 3800rpm cred, deci e bine sa o tii cam intre 3000-4000.
unicul
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
unicul
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
@BuBuFaM
Dupa multi km, am ajuns si la cota 120.000 cand urmeaza mai multe modificari.
Mii de multumiri lui BuBuFaM, metoda pseudo agrafa a mers, coroborata cu filtru de aer schimbat si bujii inlocuite.
Ce e si mai tare e ca au gresit unii , care se plangeau de limitare la 4500 rpm in ultima treapta.
Am prins un drum f liber, si am dus-o pana la 170 km/h. Mai aveam pana la turatia maxima de 6250, dar o panta m-a impiedicat sa vad exact cu cat poate merge masinuta.
Ce-i drept, drumurile noastre toate (se vor asfalta vreodata?) isi fac simtite efectele :
- am indoit o janta
- o lovitura de pietricica in parbriz, plus mers pe drumuri rele (si nu cu viteza mare)=crapatura de 40 cm => parbriz nou
- esapamentul incepe sa rugineasca si candideaza la o inlocuire totala.
Vis-a-vis de metoda agrafa si pseudo agrafa, cand i-am aratat unui prieten cum functioneaza (omul e stabilit in Germania de multi ani), a ramas ca vitelu' )
TIP : Cum spuneau si altii, evitati bujiile NGK. Nu au intrefierul adecvat.
Noi am pus Bosch, la 13 lei bucata, si au mers ceas din prima.
TIP2: Nu ascultati de oamenii de la service-uri de cartier. Cica "bujiile arata perfect" si mie imi dadea motorul mici rateuri, care au disparut dupa inlocuirea bujiilor.
Si inchei cu o intrebare. Cine a mai dus un Corsa pana la viteza maxima din carte ? Pentru ca mie mi s-a parut ca tremura putin pe la 140, si cand am ajuns catre 150, s-a linistit si torcea ca o pisicuta.
Dupa multi km, am ajuns si la cota 120.000 cand urmeaza mai multe modificari.
Mii de multumiri lui BuBuFaM, metoda pseudo agrafa a mers, coroborata cu filtru de aer schimbat si bujii inlocuite.
Ce e si mai tare e ca au gresit unii , care se plangeau de limitare la 4500 rpm in ultima treapta.
Am prins un drum f liber, si am dus-o pana la 170 km/h. Mai aveam pana la turatia maxima de 6250, dar o panta m-a impiedicat sa vad exact cu cat poate merge masinuta.
Ce-i drept, drumurile noastre toate (se vor asfalta vreodata?) isi fac simtite efectele :
- am indoit o janta
- o lovitura de pietricica in parbriz, plus mers pe drumuri rele (si nu cu viteza mare)=crapatura de 40 cm => parbriz nou
- esapamentul incepe sa rugineasca si candideaza la o inlocuire totala.
Vis-a-vis de metoda agrafa si pseudo agrafa, cand i-am aratat unui prieten cum functioneaza (omul e stabilit in Germania de multi ani), a ramas ca vitelu' )
TIP : Cum spuneau si altii, evitati bujiile NGK. Nu au intrefierul adecvat.
Noi am pus Bosch, la 13 lei bucata, si au mers ceas din prima.
TIP2: Nu ascultati de oamenii de la service-uri de cartier. Cica "bujiile arata perfect" si mie imi dadea motorul mici rateuri, care au disparut dupa inlocuirea bujiilor.
Si inchei cu o intrebare. Cine a mai dus un Corsa pana la viteza maxima din carte ? Pentru ca mie mi s-a parut ca tremura putin pe la 140, si cand am ajuns catre 150, s-a linistit si torcea ca o pisicuta.
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
livcro a scris:Eu am dus corsa C, 1.2 la 160 km/h pe ceas....pt 1-2 min...nu mai tin minte turatia.
Dupa cum ziceam , 170 si mai era pana la turatia maxima. Si nu pt 1-2 minute ...
Cred ca aveam 5500 rpm, deci pana la 6250, teoretic, mai ducea masinuta (probabil 180-185 la ora?)
Totusi, de usoarele oscilatii aparute cam pe la 140 la ora, si care au disparut cand am accelerat mai mult, eram curios.
E deplasata comparatia, dar imi aduc aminte de TopGear, cu McLaren F1. Aceeasi poveste , proportii mult mai mari (undeva in jur de 350 km/h oscilatii, si liniste de la 360 in sus).
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat