- dacu_online
- OP
- 5 mesaje
- din 10 Mai 2010
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
dacu_online
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2010
- Mesaj Privat
Am mai gasit eu un topic despre acest subiect la vectra. Sper sa nu fiu "certat" de moderatori ca am mai deschis unul insa nu am gasit raspunsurile exacte.
Masina mea: (Opel Astra G 1.4 16V) o am de aproape un an. Pentru ca sunt "degeaba in alte masinilor" nu mi-am batut capul cu problema lichidului de racire. Intre timp am mai fost pe la service cu consumabilele, si pentru ca nu mi-a zis nimic nu m-am mai uitat nici eu. De atunci nu am mai verificat (desi stiam ca in carte se precizeaza sa se verifice cat mai des - o data la min 4 sapt sau inaintea unor deplasari mai lungi). Azi constat ca nivelul e "cam" scazut mai exact pana la fundul vasului. Prima intrebare.
1. Unde exact e nivelul asta? (in carte zice ceva de sub nivelul KALT la motor rece, si putin peste cu motorul cald. sau invers.. nu mai stiu... ). Pe recipent, pe jumatatea superioara e inscriptionat KALT, o linie orizontala apoi sageata in jos. Deci nivelul asta e acea linie orizontala, sau acolo la jumatatea vaslului, la imbinare?
2. Ce se mai vede din lichid pare a fi roz. Am citit ca pana in 10/2000 era necesar verde, dupa aceasta data e roz (fara silicati). E posibil sa se fi decolorat atat de mult lichidul si sa fi fost verde? Nu imi dau prea bine seama ca vasul nu e tocmai transparent. Imi pun intrebarea asta pentru ca masina e din 2001 dar ma gandeam ca poate unele chestii de prin ea sunt facute inainte.
3. Mi-am luat antigel rosu/roz concentrat. Ce solutie sa prepar? 1:1? Cum fac asta? Torn ochiometric antigel in rezervorul de lichid, si apoi apa din aia distilata?
4. E posibil sa se fi dus senzorul acestui lichid? Va povesteam ca nivelul e pana la "cocoasa aia de jos" din fundul vaslui/ prelungirea aia insa nu mi-a aparut nici un martor (in afara de ala cu cheita de care nu mai scap:D)
Masina mea: (Opel Astra G 1.4 16V) o am de aproape un an. Pentru ca sunt "degeaba in alte masinilor" nu mi-am batut capul cu problema lichidului de racire. Intre timp am mai fost pe la service cu consumabilele, si pentru ca nu mi-a zis nimic nu m-am mai uitat nici eu. De atunci nu am mai verificat (desi stiam ca in carte se precizeaza sa se verifice cat mai des - o data la min 4 sapt sau inaintea unor deplasari mai lungi). Azi constat ca nivelul e "cam" scazut mai exact pana la fundul vasului. Prima intrebare.
1. Unde exact e nivelul asta? (in carte zice ceva de sub nivelul KALT la motor rece, si putin peste cu motorul cald. sau invers.. nu mai stiu... ). Pe recipent, pe jumatatea superioara e inscriptionat KALT, o linie orizontala apoi sageata in jos. Deci nivelul asta e acea linie orizontala, sau acolo la jumatatea vaslului, la imbinare?
2. Ce se mai vede din lichid pare a fi roz. Am citit ca pana in 10/2000 era necesar verde, dupa aceasta data e roz (fara silicati). E posibil sa se fi decolorat atat de mult lichidul si sa fi fost verde? Nu imi dau prea bine seama ca vasul nu e tocmai transparent. Imi pun intrebarea asta pentru ca masina e din 2001 dar ma gandeam ca poate unele chestii de prin ea sunt facute inainte.
3. Mi-am luat antigel rosu/roz concentrat. Ce solutie sa prepar? 1:1? Cum fac asta? Torn ochiometric antigel in rezervorul de lichid, si apoi apa din aia distilata?
4. E posibil sa se fi dus senzorul acestui lichid? Va povesteam ca nivelul e pana la "cocoasa aia de jos" din fundul vaslui/ prelungirea aia insa nu mi-a aparut nici un martor (in afara de ala cu cheita de care nu mai scap:D)
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
Nivelul e la mijloc, aolo unde se imbina, amestecul faci ochiometric, oricum la cat pui tu nu prea conteaza. Vezi ca exista in comert densimetre de cumparat care iti arata pana la ce temperatura rezista solutia, in functie de aia pui mai multa apa sau mai mult antigel. Pune roz daca ai avut tot roz.
Pentru erori citeste cu metoda asta: https://www.clubopel.com/vie...grafa&start=0
Daca nu te descurci il cauti pe dancuciureanu care e tot din iasi si il rogi sa te ajute.
Pentru erori citeste cu metoda asta: https://www.clubopel.com/vie...grafa&start=0
Daca nu te descurci il cauti pe dancuciureanu care e tot din iasi si il rogi sa te ajute.
- dacu_online
- OP
- 5 mesaje
- din 10 Mai 2010
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
dacu_online
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2010
- Mesaj Privat
Multumesc de raspuns. Faza cu rozul/verde intream ca stiam ca nu e tocmai bine de amestecat. II bun ca m-ati lamurit cu nivelul ca nu stiam si eu sunt din ala fricos care crede ca daca pune 1mL mai mult -> crapa masina ().
Cu erorile m-am lamurit ca mi-am facut diagnoza si m-au lamurit: tre sa imi iau calculator nou (4000RON). Ma intalnesc sambata cu baietii si vb ei despre o posibila refacere a lipiturilor daca e posibil etc.
Revenind, pentru ca nu am completat niciodata lichidul sa recapitulez daca "sunt suficient de destept" pentru a face operatiunea asta:
1. Completarea se realizeaza doar cu motorul rece pentru a nu ma accidenta/ pentru a nu produce motorului soc termic.
2. completez 1:1 punand antigel si apoi apa ochiometric;
3. Nu exista nimic altceva care tre sa deconectez in prealabil (vreo mufa sau vreun cablu)
Cu erorile m-am lamurit ca mi-am facut diagnoza si m-au lamurit: tre sa imi iau calculator nou (4000RON). Ma intalnesc sambata cu baietii si vb ei despre o posibila refacere a lipiturilor daca e posibil etc.
Revenind, pentru ca nu am completat niciodata lichidul sa recapitulez daca "sunt suficient de destept" pentru a face operatiunea asta:
1. Completarea se realizeaza doar cu motorul rece pentru a nu ma accidenta/ pentru a nu produce motorului soc termic.
2. completez 1:1 punand antigel si apoi apa ochiometric;
3. Nu exista nimic altceva care tre sa deconectez in prealabil (vreo mufa sau vreun cablu)
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat