- dacu_online
- OP
- 5 mesaje
- din 10 Mai 2010
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
dacu_online
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2010
- Mesaj Privat
Masina mea: (Opel Astra G 1.4 16V) o am de aproape un an. Pentru ca sunt "degeaba in alte masinilor" nu mi-am batut capul cu problema lichidului de racire. Intre timp am mai fost pe la service cu consumabilele, si pentru ca nu mi-a zis nimic nu m-am mai uitat nici eu. De atunci nu am mai verificat (desi stiam ca in carte se precizeaza sa se verifice cat mai des - o data la min 4 sapt sau inaintea unor deplasari mai lungi). Azi constat ca nivelul e "cam" scazut mai exact pana la fundul vasului. Prima intrebare.
1. Unde exact e nivelul asta? (in carte zice ceva de sub nivelul KALT la motor rece, si putin peste cu motorul cald. sau invers.. nu mai stiu... ). Pe recipent, pe jumatatea superioara e inscriptionat KALT, o linie orizontala apoi sageata in jos. Deci nivelul asta e acea linie orizontala, sau acolo la jumatatea vaslului, la imbinare?
2. Ce se mai vede din lichid pare a fi roz. Am citit ca pana in 10/2000 era necesar verde, dupa aceasta data e roz (fara silicati). E posibil sa se fi decolorat atat de mult lichidul si sa fi fost verde? Nu imi dau prea bine seama ca vasul nu e tocmai transparent. Imi pun intrebarea asta pentru ca masina e din 2001 dar ma gandeam ca poate unele chestii de prin ea sunt facute inainte.
3. Mi-am luat antigel rosu/roz concentrat. Ce solutie sa prepar? 1:1? Cum fac asta? Torn ochiometric antigel in rezervorul de lichid, si apoi apa din aia distilata?
4. E posibil sa se fi dus senzorul acestui lichid? Va povesteam ca nivelul e pana la "cocoasa aia de jos" din fundul vaslui/ prelungirea aia insa nu mi-a aparut nici un martor (in afara de ala cu cheita de care nu mai scap:D)
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pentru erori citeste cu metoda asta: https://www.clubopel.com/vie...grafa&start=0
Daca nu te descurci il cauti pe dancuciureanu care e tot din iasi si il rogi sa te ajute.
- dacu_online
- OP
- 5 mesaje
- din 10 Mai 2010
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
dacu_online
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2010
- Mesaj Privat
Cu erorile m-am lamurit ca mi-am facut diagnoza si m-au lamurit: tre sa imi iau calculator nou (4000RON). Ma intalnesc sambata cu baietii si vb ei despre o posibila refacere a lipiturilor daca e posibil etc.
Revenind, pentru ca nu am completat niciodata lichidul sa recapitulez daca "sunt suficient de destept" pentru a face operatiunea asta:
1. Completarea se realizeaza doar cu motorul rece pentru a nu ma accidenta/ pentru a nu produce motorului soc termic.
2. completez 1:1 punand antigel si apoi apa ochiometric;
3. Nu exista nimic altceva care tre sa deconectez in prealabil (vreo mufa sau vreun cablu)
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat