Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
In incercarea de a face putin loc sub botul masinii ca sa vad cum as putea schimba o piesa, am pus in dreptul rotilor din fata cate o dala de beton, si in momentul cand incercam sa le urc, ca si cum ai urca o bordura perpendicular cu fata, masina a inceput sa scoata fum pe la motor, in momentul cand se forta sa urce bordura. Nu stiu de la ce e, dar am observat ca motorul este afumat, parca acolo ar fi teava de esapament. Am facut fotografii sa va arat de unde iese, si sa imi spuneti daca stiti de la ce ar fi: Turbina, galerie etc
Valva EGR am curatat-o anul trecut, oricum era curata, dar banuiesc ca piesa din mijloc de dupa care vine fumul cred ca este galeria, care probabil ar trebui si ea curatata nu? Sau pe la turbina? Dupa cum vedeti turbina si ce este in jurul ei este neagra, dar fumul pare sa vina de dupa tabla aceea care acopera galeria. De mentionat ca mie oricum nu imi trage masina cum trebuie, si scoate fum negru pe esapament.




P.S. am vazut topicul acesta, si ma gandeam : Sa fie aceeasi problema si la mine?

https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0


Ultima modificare făcută de WST la Vin 07 Mai, 2010 5:44 pm
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Desi nu am Y 17 DT as zice ca e carcasa turbinei afectata, ar fi o explicatie pentru fum, ECU vede ca turbo functioneaza si baga multa motorina care ramane nearsa si fi si explicatia de ce nu iti trage masina.

Apuca-te de demontat sa vezi unde e gaura Very Happy
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:Desi nu am Y 17 DT as zice ca e carcasa turbinei afectata, ar fi o explicatie pentru fum, ECU vede ca turbo functioneaza si baga multa motorina care ramane nearsa si fi si explicatia de ce nu iti trage masina.

Apuca-te de demontat sa vezi unde e gaura Very Happy


am incercat sa ma apuc de galerie, dar suruburile care sunt la vedere, pe tabla protectoare, sunt ff bine stranse, cu cheia fixa nu am nici o sans, ii stric colturile surubului. trebuie tubulara cred.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pentru inceput..........mergi la o spalatorie sa-ti spele fff bine motorul , dupa aceea vezi pe unde i-ti scapa gaze de evacuare .
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Tubulara sau inelara, dar inainte de a pune cheia pe suruburi pune pe acestea degripant si lasa-l sa actioneze .Ca sa nu strici hexagonul, pune un dorn bont (fara varf) pe capul surubului si loveste in dorn cu ciocanul. Apoi incerci sa desfaci
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
aveti idee cele 2 electrovalve, convertoare sau ce sunt cele 2 existente pe Y17DT, se potrivesc intre ele ? am gasit sa fac proba cu una dar nu este cea de langa EGR, este cea montata undeva cred pe la pompa de injectie.



  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am curatat filtrul acestei electrovalve, si masina e ca si noua. Problema rezolvata!
Recomand tuturor cu simtomele de mai sus, pentru ca aceste depuneri se depun in timp, pana ajungi de te face si o dacie 1310. Nu este complicat deloc de curatat filtrul care este in cutiuta aceea neagra, si pentru a da jos capacul trebuie impinsi 4 clipsuri inauntru (in acelasi timp ar fi ideal) pentru a il scoate. Nu stiu cu ce e mai bine sa curatati filtrul....



  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si totusi ceva nu mi este clar. de ce scapa noxe pe la galeria de evacuare ? dupa mine as demonta si galeria pentru a vedea de ce scapa .

ps: motor mai rapanos eu nu am vazut ( fa ceva )
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
o sa spal motorul, si voi observa daca mai scoate fum pe la galerie. oricum am de gand sa desfac si curat galeria, doar ca un surub de la scutul galeriei nu mai pot sa il scot, era asa bine prins incat l-am rotunjit...
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut.Sa nu cumva sa fi lovit saxofonul (de exemplu, cand ai parcat masina cu botul peste o bordura) si s-a miscat la imbinarea cu galeria de evacuare.
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cum nici o minune nu tine mai mult de 3 zile, astazi dupa ce am mers app o ora cu masina prin oras functionand perfect, am oprit-o si dupa 20 min cand am plecat a inceput sa faca aceleasi simptome, adica vreau sa plec de pe loc, si nu apuca sa intre turbina ca imi da in nas, si merge mult mai incet, iar parca nu are viata in ea. Nu face ca inainte, adica nu scoate fum ca la balamuc sau abia trage masina, dar ceva intervenit. Am demontat iar electrovalva ca sa vad daca nu cumva se depun mizerii asa repede, si filtrul era curat. Deci acum trebuie mers in alta parte. Oare trebuie curatat filtrul si de la cealalta electrovalva care comanda turbina ? Oricum vreau sa curat si filtrul celeilalte electrovalve, doar ca nu stiu unde vine amplasata. Puteti sa imi spuneti care stie cum dau de ea?

Banuiesc ca in circuitul de mai jos, (care nu cred ca este a unui Y17DT dar il putem adapta cu putina imaginatie), piesa care am curatat-o este Nr 6, asa este? Cealalta electrovalva unde ar veni in schema asta? Adica cea care tine de turbina, sau asta o fi schema unui motor fara turbo?



  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
da piesa curatata de tine este numarul 6. in imaginea atasata de tine nu pare a fi o schema de motor diesel seamana mai mult a benzina. cealalta electrovalva este situata undeva sub calculatorul injectie. erorile care le da masina care sunt. poate primesti un indiciu din acest sens . insa pentru mine pierderile de la saxofon ( evacuare) mi se par cauzatoare de probleme.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@WST, schema este una generala a unui motor aspirat (non-turbo).

Am modificat mai jos cam cum arata schema unui diesel turbo.
Nu am pus si intercooler-ul in schema, acesta fiind localizat imediat dupa compresor.
Electrovalva turbo comanda wastegate-ul, care dicteaza cate gaze arse merg in turbina propriu-zisa si cate gaze ies direct in evacuare.


  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:da piesa curatata de tine este numarul 6. in imaginea atasata de tine nu pare a fi o schema de motor diesel seamana mai mult a benzina. cealalta electrovalva este situata undeva sub calculatorul injectie. erorile care le da masina care sunt. poate primesti un indiciu din acest sens . insa pentru mine pierderile de la saxofon ( evacuare) mi se par cauzatoare de probleme.


ai dreptate. am mers mult fara 2 bucsi a cadrului de motor, pentru ca nu a fost nimeni in stare sa descopere lucrul asta o buna perioada de timp, am trecut prin diferiti mecanici si abia acum 2 luni a fost constatata treaba asta. Este vorba de cele de bucsi care prind cadrul motor de caroserie, in partea din spate a cadrului, ceea ce ofera un joc/basculare a cadrului si implicit a motorului. Astfel sunt sanse sa se fi deplasat saxofonul de motor, saxofonul fiind in partea opusa partii culisabile (din cauza bucselor), adica in partea din fata a motorului.
Sper ca o garnitura noua de evacuare, o refixare a saxofonului cat si montarea celor 2 bucsi, sa rezolve problema.


  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu are treaba alea. Evacuarea nu este fixa, are si racordul flexibil tocmai pentru a permite deplasarea motorului la accelerari fara urmari asupra sistemului de evacuare.
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:@WST, schema este una generala a unui motor aspirat (non-turbo).

Am modificat mai jos cam cum arata schema unui diesel turbo.
Nu am pus si intercooler-ul in schema, acesta fiind localizat imediat dupa compresor.
Electrovalva turbo comanda wastegate-ul, care dicteaza cate gaze arse merg in turbina propriu-zisa si cate gaze ies direct in evacuare.


merci. cat de accesibil este soelnoidul wastegate? am inteles ca este undeva in spatele ecu-ului de injectie.

BV19MAX a scris:Nu are treaba alea. Evacuarea nu este fixa, are si racordul flexibil tocmai pentru a permite deplasarea motorului la accelerari fara urmari asupra sistemului de evacuare.


si atunci de la ce sa fie ? cand am curatat solenoidul egr ieri am zis ca e imposibil sa mearga asa bine dupa un filtru curatat, si azi dupa o ora iar a inceput sa scoata putin fum, si imi da in nas cand sa intre turbina, si apoi cu pedala de acc apasata maxim, accelereaza intr-un ritm constant si f incet scotand fum Smile)
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Este SUB calculatorul de injectie (ECU este pe motor, calculatorul de injectie este situat pe pompa). Este fixat cu 2 suruburi. Pentru a avea acces usor la el recomand sa dai calculatorul de injectie jos (4 suruburi in colturi).
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Foarte bine ca s-a mentionat de filtrul mic din wastegate !
  • WST

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am facut o poza la electrovalva de sub ecu de injectie, adica cea care comanda turbo, si vad ca degeaba o dau jos, deoarece se pare ca nu pozitionarea tevustilor este singura diferenta intre aceasta si cea care comanda egr. vad ca nu are filtrul acela care vroiam sa il curat, cum are cea care comanda egr cutiutza aia mica.



  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eu cred ca si furtunele fac figuri , oare cu ce furtun putem inlocui pe cele vechi ? Eu nu prea am incredere fiindca si asa sunt din 2001 .
Din cate cunosc cum e la eletrovalva de sus si asta de jos de sub injectie cea turbo se poate gripa . Drept urmare cu un spray degripant se rezolva problema .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR