- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Acum, as avea nevoie de putin ajutor din partea voastra, eu personal nefacand aceasta operatie pana acum, dar am credinta ca o voi rezolva bine in final...
-unde gasesc o garnitura buna si accesibila la pret?
-e obligatorie o cheie dinamometrica la strangerea chilasei?, avand in vedere ca motorul este cam vechi...sau merge si fara?
-in ce ordine se desfac prezoanele de la chiulasa?..e o regula ceva?
-ce operatii trebuiesc respectate cu strictete?
Multumesc...o sa revin cu intrebari pe parcursul desfasurarii operatiilor.
- ToX
- ****
- 1,272 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,272
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
e obligatoriu o dinamometrica daca nu esti mecanic cu experienta, si de obicei se cumpara si prezoane noi pt chiuloasa, atunci cand o desfaci. ordinea desfacerii e in x, dinspre exterior spre interior, si cand o strang o strangi tot in x, dar dinspre interior spre exterior. parerea mea personala e sa nu te bagi la asa ceva, daca esti nesigur ca stii ce faci. totusi nu costa foarte mult manopera la asa ceva.
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Am reusit aseara s-o dau jos...mai greu, dar a mers...e pt prima data cand faca operatia asta...toate au un inceput 😛
Am facut si cateva poze dar, fiind noapte si super-obosit nu am mai stat sa le descarc...o sa le pun dupa-aminaza si am sa mai fac si pe zi,ca se vad mai bine.
Din cate am observat asa la repezeala,pistoanele arata excelent(parerea mea de mecanic de ocazie 😂 )...nici macar o zgarietura...doar pistonul 2 si 3, au f.putina calamina...la fel si supapele...o sa le dau azi si arcurile jos sa le analizez mai bine...chiulasa, la prima vedere nu trebuie planata, dar ramane de vazut...garnitura e ciupita.
Am gasit garn de chiulasa Victor Reinz la Autokarma surprinzator de ieftina, tinand cont de preturile care se vehiculeaza...400.000 ROL...ma gandeam sa iau tot setul superior(1.7mil), sau chiar tot setul de motor, dar e vreo 3.5 mil 😢 , si nu au Reinz.
O sa schimb cu ocazia asta distributia si termostatul ca tot trebuia sa le fac intr-un viitor apropiat...poate am sa fac si un tutorial cu toate operatiile.
-cu ce curat chiulasa si bocul motor de resturile de garnitura ramase lipite(au ramas fasii subtiri lipite)...se poate cu hartie abraziva fina?
-cu ce curat pistoanele si supapele de calamina?
-si de ce alte chestii ar trebui sa tin cont pt a nu face vreo prostie? 😊
-cu ce spal/curat chiulasa de mizerie?...merge cu benzina/motorina?..e vreo solutie speciala?
Eu mai studiez si din etzold, dar sunt sigur ca nu sunt prezentate acolo chestii pe care le gasesti in diferite cazuri.
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Te iubesc...
😶 😶 😶 ... 😳 😳 😳
@sorin
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
pai cred ca d'aia s-a ars, ca am alergat-o putin 😳...neavand nici turometru ...din pacate, cand am dat jos chiulasa au cazut resturi de garnitura arsa si apa in pistoane...le-am curatat eu cu carpa cat de cat dar mai trebuie sa insist...vis-avis de supape, am inteles ca nu e bine sa umblu la ele decat daca vreau sa le curat scaunele la un meserias care stie ce face.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- robertt_rct
- **
- 321 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Si eu il iubesc pe Radu...si la fel va iubesc pe toti cei apropiati mie 😉 ...cine ma cunoaste stie despre ce vorbesc 😉
Sa nu se inteleaga gresit...NU SUNT GAY!
Acum sa revenim la oile noastre, ca pe mine ma doare rau problema asta si chiar am nevoie de mai multe informatii...pentru ca chiar am vrut sa-mi bag nasul in acest motor dar fara urmari negative...poate e o nebunie ce fac, avand in vedere ca stiam doar teorie, dar cred ca o sa ma descurc bine pana la capat.
Are cineva cumva o cheie dinamometrica (sa mi-o imprumute si mie putin) sa strang chiulasa?
Ultima modificare făcută de eduard33 la Joi 18 Mai, 2006 9:19 pm
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Te iubesc...
spune tare, sa auda toata lumea pt. ca asta este un subiect interesant care merita discutat. :!:
cred ca se refera la PM si nu la "Te iubesc"... :) - asta poate ramane intre voi.
dar PM-ul cu probabil informatii, ne-ar interesa si pe noi ceilalti opelisti
multumim!
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Pai da, pot sa fac si un tutorial cu treaba asta, pt. ca m-am ocupat de motoru' de la masina mea. Sunt la partea finala cu aprinderea, care imi da ceva batai de cap... O sa rezolv si pb asta, e ceva ciudat cu scanteia la bujii.
Ah, si cu tutorialu' e destul de greu ca pozele nu le mai am, ca dealtfel nici prea mult timp.
Dar la un pahar cu "CICO" poate o sa povestesc ce si cum. 😉
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Asa ca un tutorial e mai mult decat binevenit 😉.
Si va multumesc de pe acum 😊.