- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
De cateva zile suspectam o fisura la garnitura pt ca imi tot papa apa din instal de racire...am urmarit fenomenul si am observat ca mi-a crescut nivelul la ulei cu mult, iar capacul la motor e plin de spuma specifica problemei descrise....acum am tras-o pe drepata si caut sa cumpar garnitura de chilasa...probabil cu ocazia asta voi schimba si termostatul si distributia, ca tot desfac motorul si trebuia s-o fac...si alte mici probleme dorite a fi reparate la aceasta demontare.
Acum, as avea nevoie de putin ajutor din partea voastra, eu personal nefacand aceasta operatie pana acum, dar am credinta ca o voi rezolva bine in final...
-unde gasesc o garnitura buna si accesibila la pret?
-e obligatorie o cheie dinamometrica la strangerea chilasei?, avand in vedere ca motorul este cam vechi...sau merge si fara?
-in ce ordine se desfac prezoanele de la chiulasa?..e o regula ceva?
-ce operatii trebuiesc respectate cu strictete?
Multumesc...o sa revin cu intrebari pe parcursul desfasurarii operatiilor.
Acum, as avea nevoie de putin ajutor din partea voastra, eu personal nefacand aceasta operatie pana acum, dar am credinta ca o voi rezolva bine in final...
-unde gasesc o garnitura buna si accesibila la pret?
-e obligatorie o cheie dinamometrica la strangerea chilasei?, avand in vedere ca motorul este cam vechi...sau merge si fara?
-in ce ordine se desfac prezoanele de la chiulasa?..e o regula ceva?
-ce operatii trebuiesc respectate cu strictete?
Multumesc...o sa revin cu intrebari pe parcursul desfasurarii operatiilor.
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
garnitura victor reinz e cea mai buna. eu o iau de la promtor , agricultori 52, si pt calibra e 700 de mii.
e obligatoriu o dinamometrica daca nu esti mecanic cu experienta, si de obicei se cumpara si prezoane noi pt chiuloasa, atunci cand o desfaci. ordinea desfacerii e in x, dinspre exterior spre interior, si cand o strang o strangi tot in x, dar dinspre interior spre exterior. parerea mea personala e sa nu te bagi la asa ceva, daca esti nesigur ca stii ce faci. totusi nu costa foarte mult manopera la asa ceva.
e obligatoriu o dinamometrica daca nu esti mecanic cu experienta, si de obicei se cumpara si prezoane noi pt chiuloasa, atunci cand o desfaci. ordinea desfacerii e in x, dinspre exterior spre interior, si cand o strang o strangi tot in x, dar dinspre interior spre exterior. parerea mea personala e sa nu te bagi la asa ceva, daca esti nesigur ca stii ce faci. totusi nu costa foarte mult manopera la asa ceva.
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Va multumesc pt raspunsuri.
Am reusit aseara s-o dau jos...mai greu, dar a mers...e pt prima data cand faca operatia asta...toate au un inceput
Am facut si cateva poze dar, fiind noapte si super-obosit nu am mai stat sa le descarc...o sa le pun dupa-aminaza si am sa mai fac si pe zi,ca se vad mai bine.
Din cate am observat asa la repezeala,pistoanele arata excelent(parerea mea de mecanic de ocazie )...nici macar o zgarietura...doar pistonul 2 si 3, au f.putina calamina...la fel si supapele...o sa le dau azi si arcurile jos sa le analizez mai bine...chiulasa, la prima vedere nu trebuie planata, dar ramane de vazut...garnitura e ciupita.
Am gasit garn de chiulasa Victor Reinz la Autokarma surprinzator de ieftina, tinand cont de preturile care se vehiculeaza...400.000 ROL...ma gandeam sa iau tot setul superior(1.7mil), sau chiar tot setul de motor, dar e vreo 3.5 mil , si nu au Reinz.
O sa schimb cu ocazia asta distributia si termostatul ca tot trebuia sa le fac intr-un viitor apropiat...poate am sa fac si un tutorial cu toate operatiile.
-cu ce curat chiulasa si bocul motor de resturile de garnitura ramase lipite(au ramas fasii subtiri lipite)...se poate cu hartie abraziva fina?
-cu ce curat pistoanele si supapele de calamina?
-si de ce alte chestii ar trebui sa tin cont pt a nu face vreo prostie?
-cu ce spal/curat chiulasa de mizerie?...merge cu benzina/motorina?..e vreo solutie speciala?
Eu mai studiez si din etzold, dar sunt sigur ca nu sunt prezentate acolo chestii pe care le gasesti in diferite cazuri.
Am reusit aseara s-o dau jos...mai greu, dar a mers...e pt prima data cand faca operatia asta...toate au un inceput
Am facut si cateva poze dar, fiind noapte si super-obosit nu am mai stat sa le descarc...o sa le pun dupa-aminaza si am sa mai fac si pe zi,ca se vad mai bine.
Din cate am observat asa la repezeala,pistoanele arata excelent(parerea mea de mecanic de ocazie )...nici macar o zgarietura...doar pistonul 2 si 3, au f.putina calamina...la fel si supapele...o sa le dau azi si arcurile jos sa le analizez mai bine...chiulasa, la prima vedere nu trebuie planata, dar ramane de vazut...garnitura e ciupita.
Am gasit garn de chiulasa Victor Reinz la Autokarma surprinzator de ieftina, tinand cont de preturile care se vehiculeaza...400.000 ROL...ma gandeam sa iau tot setul superior(1.7mil), sau chiar tot setul de motor, dar e vreo 3.5 mil , si nu au Reinz.
O sa schimb cu ocazia asta distributia si termostatul ca tot trebuia sa le fac intr-un viitor apropiat...poate am sa fac si un tutorial cu toate operatiile.
-cu ce curat chiulasa si bocul motor de resturile de garnitura ramase lipite(au ramas fasii subtiri lipite)...se poate cu hartie abraziva fina?
-cu ce curat pistoanele si supapele de calamina?
-si de ce alte chestii ar trebui sa tin cont pt a nu face vreo prostie?
-cu ce spal/curat chiulasa de mizerie?...merge cu benzina/motorina?..e vreo solutie speciala?
Eu mai studiez si din etzold, dar sunt sigur ca nu sunt prezentate acolo chestii pe care le gasesti in diferite cazuri.
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Daca ai PUTINA calamina, las-o asa si alearga masina dupa reparatie, se duce singura...
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
marius radu a scris:Ti-am dat PM.
Te iubesc...
Te iubesc...
...
@sorin
Daca ai PUTINA calamina, las-o asa si alearga masina dupa reparatie, se duce singura...
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
Resturile de garnitura se dau jos cu un spoaclu ascutit sau o fosta pila triunghiulara transformata in "razatoare" pa polizor...
Totul se poate curata cu benzina, atentie sa nu pice murdarie in cilindri, se va comporta ca un "smirglu" daca intre intre cilindru si piston...
pai cred ca d'aia s-a ars, ca am alergat-o putin ...neavand nici turometru ...din pacate, cand am dat jos chiulasa au cazut resturi de garnitura arsa si apa in pistoane...le-am curatat eu cu carpa cat de cat dar mai trebuie sa insist...vis-avis de supape, am inteles ca nu e bine sa umblu la ele decat daca vreau sa le curat scaunele la un meserias care stie ce face.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- robertt_rct
- **
- 322 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Mai dragilor...ca s-o luam asa a' la sentiment ...
Si eu il iubesc pe Radu...si la fel va iubesc pe toti cei apropiati mie ...cine ma cunoaste stie despre ce vorbesc
Sa nu se inteleaga gresit...NU SUNT GAY!
Acum sa revenim la oile noastre, ca pe mine ma doare rau problema asta si chiar am nevoie de mai multe informatii...pentru ca chiar am vrut sa-mi bag nasul in acest motor dar fara urmari negative...poate e o nebunie ce fac, avand in vedere ca stiam doar teorie, dar cred ca o sa ma descurc bine pana la capat.
Are cineva cumva o cheie dinamometrica (sa mi-o imprumute si mie putin) sa strang chiulasa?
Ultima modificare făcută de eduard33 la Joi 18 Mai, 2006 9:19 pm
Si eu il iubesc pe Radu...si la fel va iubesc pe toti cei apropiati mie ...cine ma cunoaste stie despre ce vorbesc
Sa nu se inteleaga gresit...NU SUNT GAY!
Acum sa revenim la oile noastre, ca pe mine ma doare rau problema asta si chiar am nevoie de mai multe informatii...pentru ca chiar am vrut sa-mi bag nasul in acest motor dar fara urmari negative...poate e o nebunie ce fac, avand in vedere ca stiam doar teorie, dar cred ca o sa ma descurc bine pana la capat.
Are cineva cumva o cheie dinamometrica (sa mi-o imprumute si mie putin) sa strang chiulasa?
Ultima modificare făcută de eduard33 la Joi 18 Mai, 2006 9:19 pm
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
robertt_rct a scris:
spune tare, sa auda toata lumea pt. ca asta este un subiect interesant care merita discutat. :!:
marius radu a scris:Ti-am dat PM.
Te iubesc...
Te iubesc...
spune tare, sa auda toata lumea pt. ca asta este un subiect interesant care merita discutat. :!:
cred ca se refera la PM si nu la "Te iubesc"... :) - asta poate ramane intre voi.
dar PM-ul cu probabil informatii, ne-ar interesa si pe noi ceilalti opelisti
multumim!
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Surprize, surprize... numai la PM va e gandul...
Pai da, pot sa fac si un tutorial cu treaba asta, pt. ca m-am ocupat de motoru' de la masina mea. Sunt la partea finala cu aprinderea, care imi da ceva batai de cap... O sa rezolv si pb asta, e ceva ciudat cu scanteia la bujii.
Ah, si cu tutorialu' e destul de greu ca pozele nu le mai am, ca dealtfel nici prea mult timp.
Dar la un pahar cu "CICO" poate o sa povestesc ce si cum.
Pai da, pot sa fac si un tutorial cu treaba asta, pt. ca m-am ocupat de motoru' de la masina mea. Sunt la partea finala cu aprinderea, care imi da ceva batai de cap... O sa rezolv si pb asta, e ceva ciudat cu scanteia la bujii.
Ah, si cu tutorialu' e destul de greu ca pozele nu le mai am, ca dealtfel nici prea mult timp.
Dar la un pahar cu "CICO" poate o sa povestesc ce si cum.
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Marius, am inteles ca operatiunea in sine nu ar fi f complicata, dar detaliile ne omoare . Eu (ma rog, nu eu personal ) am schimbat garnitura pe la inceputul lui decembrie), dar n-am fost atat de inspirat sa fac niscai poze .
Asa ca un tutorial e mai mult decat binevenit .
Si va multumesc de pe acum .
Asa ca un tutorial e mai mult decat binevenit .
Si va multumesc de pe acum .