- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am schimbat recent discurile si placutele de frana fata. Vreau sa-i aerisesc instalatia de franare. Cautand dupa info pe net, am observat ca exista o diferenta de opinie intre metodele de aerisire, respectiv:
1. aerisirea clasica, facut presiune din pedala, destrans aerisitor etriere cu pedala apasata, strans aerisitor cand ajunge pedala la podea si asa mai departe, de vreo 4-5 ori, cu ochii pe rezervorul cu lichid de frana sa nu-i scada alarmat de jos nivelul (metoda veche, care ar mai fi valabila doar la Daciile vechi);
2. destrangerea aerisitorului si lasarea lichidului sa curga liber, fara nici o actiune de la pedala, timp de cateva minute bune, la fel atentie la completarea lichidului (cica pretabila la masinile straine, moderne);
De asemenea, are vreo importanta daca motorul masinii este pornit sau nu, avand in vedere ca frana este servo-asistata (parca are circuit comun cu cel al ambreiajului)?
Multumiri anticipate celor care se vor obosi sa raspunda pertinent si argumentat.
1. aerisirea clasica, facut presiune din pedala, destrans aerisitor etriere cu pedala apasata, strans aerisitor cand ajunge pedala la podea si asa mai departe, de vreo 4-5 ori, cu ochii pe rezervorul cu lichid de frana sa nu-i scada alarmat de jos nivelul (metoda veche, care ar mai fi valabila doar la Daciile vechi);
2. destrangerea aerisitorului si lasarea lichidului sa curga liber, fara nici o actiune de la pedala, timp de cateva minute bune, la fel atentie la completarea lichidului (cica pretabila la masinile straine, moderne);
De asemenea, are vreo importanta daca motorul masinii este pornit sau nu, avand in vedere ca frana este servo-asistata (parca are circuit comun cu cel al ambreiajului)?
Multumiri anticipate celor care se vor obosi sa raspunda pertinent si argumentat.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Atat la ''cele vechi'' cat si la cele mai noi se poate folosi un tip de pompa [de vid] ,care se racordeaza in locul fiecarui aerisitor si [se trage] aerul din instalatie,fiind cu ochii pe rezervorul cu lichid de frana.
Se mai foloseste o metoda prin care bidonasul cu lichid pt. completat se racordeaza la rezervorul cu lichid de frana al masinii,se preseaza,si un colaborator aeriseste fiecare roata in parte,fara sa se atinga pedala de frana,in timp ce este presurizat lichidul din bidon/rezervor.
Oricum metodele sunt diverse iar parerile impartite.Am inteles ca la cele cu ABS trebuie folosit inclusiv soft.
Pt. aerisirea clasica la auto cu servofrana,cred ca pornirea motorului va usura aerisirea.
Eu zic ca orice metoda prin care reusesti sa scoti tot aerul din instalatie este foarte buna.
Se mai foloseste o metoda prin care bidonasul cu lichid pt. completat se racordeaza la rezervorul cu lichid de frana al masinii,se preseaza,si un colaborator aeriseste fiecare roata in parte,fara sa se atinga pedala de frana,in timp ce este presurizat lichidul din bidon/rezervor.
Oricum metodele sunt diverse iar parerile impartite.Am inteles ca la cele cu ABS trebuie folosit inclusiv soft.
Pt. aerisirea clasica la auto cu servofrana,cred ca pornirea motorului va usura aerisirea.
Eu zic ca orice metoda prin care reusesti sa scoti tot aerul din instalatie este foarte buna.
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- AIin
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- COSTIY20DTH
- **
- 308 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
COSTIY20DTH
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
PIonut105
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2017
- Mesaj Privat
GCirciu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Înțeleg cã:
1. nu ai desfãcut niciodatã roata spate
2. nu te-ai bãgat pe sub mașinã, niciodatã!
3. nu știi cã tamburul este un fier, nu se aerisește, existã un cilindru receptor, acesta este prevãzut cu purjã/aerisitor,
4. acolo mai sunt câteva piese: saboți, pârghii, arcuri, distanțiere despre care nu știi...
Ultima modificare făcută de corsablue la Sam 26 Aug, 2023 10:08 am, modificat de 2 ori în total
1. nu ai desfãcut niciodatã roata spate
2. nu te-ai bãgat pe sub mașinã, niciodatã!
3. nu știi cã tamburul este un fier, nu se aerisește, existã un cilindru receptor, acesta este prevãzut cu purjã/aerisitor,
4. acolo mai sunt câteva piese: saboți, pârghii, arcuri, distanțiere despre care nu știi...
Ultima modificare făcută de corsablue la Sam 26 Aug, 2023 10:08 am, modificat de 2 ori în total
GCirciu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
GCirciu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat