- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Daca se considera ca nu este necesar acest topic rog stergerea lui si scuzele mele .
Este primul meu topic aici si l-am deschis din cauza informatiilor prea imprastiate pe diferite topicuri .
Ce doresc eu ? Si poate sunt in asentimentul mai multora si nu numai al meu, prima revizie am facut-o la reprezentanta si din cate stiu a 2-ua nu mai suntem constransi sa o facem tot la reprezentanta.
Rog pe cei ce au aceste informatii mai la indemana sa posteze aici aceste consumabile (marca, model, etc).
Cazul meu la ~15ooo :
La RADACINI BRAILA :
*spray curatat frana 500ml - 23,80
*filtru benzina GM - 1 buc- 68,99
*clema filtru benzina -2 buc - 10,05
*ulei GM 4L - 186,19
*filtru ulei - 1 buc - 45,01
*filtru aer benz AG - 1 buc - 78,01
*filtru polen cu preancalzire AG - 1 buc - 85,01
Intrebare : 1. La 3oooo ce schimb si ce sunt mai recomandate ca, calitate ?
2. Daca am posibilitatea sa le iau din afara sau de aici (vesnica preconceptie ca sunt facute pentru piata vestica si tinand cont de exigentele lor ...............)
Este primul meu topic aici si l-am deschis din cauza informatiilor prea imprastiate pe diferite topicuri .
Ce doresc eu ? Si poate sunt in asentimentul mai multora si nu numai al meu, prima revizie am facut-o la reprezentanta si din cate stiu a 2-ua nu mai suntem constransi sa o facem tot la reprezentanta.
Rog pe cei ce au aceste informatii mai la indemana sa posteze aici aceste consumabile (marca, model, etc).
Cazul meu la ~15ooo :
La RADACINI BRAILA :
*spray curatat frana 500ml - 23,80
*filtru benzina GM - 1 buc- 68,99
*clema filtru benzina -2 buc - 10,05
*ulei GM 4L - 186,19
*filtru ulei - 1 buc - 45,01
*filtru aer benz AG - 1 buc - 78,01
*filtru polen cu preancalzire AG - 1 buc - 85,01
Intrebare : 1. La 3oooo ce schimb si ce sunt mai recomandate ca, calitate ?
2. Daca am posibilitatea sa le iau din afara sau de aici (vesnica preconceptie ca sunt facute pentru piata vestica si tinand cont de exigentele lor ...............)
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
O adevarata jecmaneala :
*filtru benzina GM - 1 buc- 68,99 ----- pret 40 lei Mann
*clema filtru benzina -2 buc - 10,05 ------3 lei
*ulei GM 4L - 186,19 ------ Castrol 10w40 140lei
*filtru ulei - 1 buc - 45,01 ----- 12 lei
*filtru aer benz AG - 1 buc - 78,01 ----- 40 lei Mann
*filtru polen cu preancalzire AG - 1 buc - 85,01 ---- filtru normal 30 lei cu carbon activ 100 lei
Preturi cam din orice magazin .
*filtru benzina GM - 1 buc- 68,99 ----- pret 40 lei Mann
*clema filtru benzina -2 buc - 10,05 ------3 lei
*ulei GM 4L - 186,19 ------ Castrol 10w40 140lei
*filtru ulei - 1 buc - 45,01 ----- 12 lei
*filtru aer benz AG - 1 buc - 78,01 ----- 40 lei Mann
*filtru polen cu preancalzire AG - 1 buc - 85,01 ---- filtru normal 30 lei cu carbon activ 100 lei
Preturi cam din orice magazin .
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
si eu sunt in aceeasi situatie.
au trecut cei 2 ani de garantie, asa ca poti sa te duci linistit in orice service doresti
bujiile ti le schimbau obligatoriu la 30 000 daca erai in garantie, pe cand acum, poti sa alegi sa le schimbi sau nu.
eu iti spun ca la 30 000 km bujiile mele aratau excelent (le am si acum) asa ca schimbatul la 30 k mi se pare un pic cam tras de par...
au trecut cei 2 ani de garantie, asa ca poti sa te duci linistit in orice service doresti
bujiile ti le schimbau obligatoriu la 30 000 daca erai in garantie, pe cand acum, poti sa alegi sa le schimbi sau nu.
eu iti spun ca la 30 000 km bujiile mele aratau excelent (le am si acum) asa ca schimbatul la 30 k mi se pare un pic cam tras de par...
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Dupa cum se stie la reprezentate preturile sunt mai mari.
Azi am facut cumparaturile de la un alt magazin tot pentru Z14xep
Filtru polen 49 lei MANN
Filtru aer 35 lei MANN
Filtru ulei 23 lei MANN
Ulei GM 5W30 120 lei (4x1l) avea si bidon de 5l la 140
In z14xep intra 3,5l asa ca am luat 4 bidoane de cate 1l.
Numai pe cele 4 componente am facut o economie de 167 lei fata de radacini din Br.
Azi am facut cumparaturile de la un alt magazin tot pentru Z14xep
Filtru polen 49 lei MANN
Filtru aer 35 lei MANN
Filtru ulei 23 lei MANN
Ulei GM 5W30 120 lei (4x1l) avea si bidon de 5l la 140
In z14xep intra 3,5l asa ca am luat 4 bidoane de cate 1l.
Numai pe cele 4 componente am facut o economie de 167 lei fata de radacini din Br.
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- serioussam
- OP
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
serioussam a scris:cine m-a ajuta si pe mine cu ce tip/cantitatea ulei/lichid de frana/antigel sunt recomandate pentru un Z14XEP din 2008 ?
uleiul din cutie, se schimba/sau nu ? se va schimba cu acelasi ca pentru motor ?
uleiul din cutie, se schimba/sau nu ? se va schimba cu acelasi ca pentru motor ?
- ulei 3.5L , tip 5W30 sau mai bun. masina e relativ noua, poti pune si 0W40 daca te lasa sa vii cu uleiul tau.
- lichid de frana se completeaza daca e nevoie, nu se schimba (decat daca sunt interventii asupra circuitului de franare care presupun golirea instalatiei)
- antigel+apa 6.3L eu am schimbat acum radiatorul si am completat 2L antigel si 1 L apa , restul a ramas in instalatie desi am dat jos radiatorul.
daca nu ai schimbat radiator sau ceva , nu trebuie sa schimbi lichidele de racire, cel mult sa completezi ca sa fie la nivel. Antigel trebuie din acela roz, nu mai stiu exact tipul/denumirea, dar cei de pe la magazinele de piese auto stiu despre ce e vorba (spui tipul masinii si motorul si iti dau cat antigel trebuie si cata apa trebuie - 3L antigel si 4L de apa distilata ptr Z14XEP). Oricum daca faci completarea la service pe revizie iti pun ei antigel (200-300ml)
- uleiul din cutie se completeaza (vezi explicatia la lichid de frana). Uleiul ptr cutie nu e acelasi cu cel de motor (e ceva 65W... daca imi aduc bine aminte dar s-ar putea sa ma insel, oricum sigur 100% nu e acelasi ca in motor)
oricum in manualul utilizatorului, mai pe la sfarsit sunt trecute toate lichidele necesare in functie de motor.
- bujiile e bine sa le schimbi la 30000km (NGK sau Beru sunt OK, Bosch depinde, se plangeau unii pe Reno.ro ca anumite modele de Bosch sunt facute in Turcia si nu sunt chiar OK, acuma nu stiu ce sa zic cat de obiective/subiective sunt remarcile, vezi tu ce au pe stoc)
- placutele de frana mai poti sa le verici si sa le schimbi daca e necesar la 30000km
ptr revizie mai schimbi:
-filtru de benzina , desi toti gusterii din service zic ca nu are (Z14XEP ARE filtru de bezina). Se afla sub masina in dreptul portierei spate stanga. Are 2 cleme metalice care se desfac relativ usor. Inainte de a desface clemele sa se obtureze furtunasul de combustibil inainte si dupa filtru, altfel ti se scurge benzina in cap. Mare atentie sa monteze filtrul in pozitia corecta (sensul de curgere al fluidului sa fie respectat)
- filtru de ulei se gaseste oriunde (MAN e bun)
- filtru de aer se gaseste oriunde (MAN e bun)
- filtru de polen/habitaclu e recomandabil sa iei cu carbon activ (nu e cu preincalzire ) e cam dublu la pret fata de cel normal dar merita. Man sau Bosch e bun (Bosch e undeva pe la 80-90RON)
daca tot faci revizia si esti inca in garantie pune-i sa-ti verifice farurile sa fie bine reglate, sa faca test de telescoape, frane.
Insista sa inceapa operatiile cu schimbul de ulei, adica sa desfaca busonul de la baia de ulei la inceputul reviziei si sa puna uleiul abia la sfarsit. Au prostul obicei de a face schimbul de ulei la sfarsit, deschid busonul de la baia de ulei, fumeaza o tigara cat se scurge uleiul vechi, inchid baia de ulei si apoi toarna uleiul nou. In cele 2-3 minute cat e deschis nu se scurge tot uleiul vechi. Cu cat e lasat deschis mai mult timp cu atat mai bine. NU ii lasa sa toarne 4L de ulei, ei oricum te vor taxa 4L, fiindca au bidon de 4L sau 4 bidoane de 1L), important este sa nu toarne tot uleiul ci doar cat este necesar (nivelul uleiului sa nu depaseasca marcajul MAX de pe joja de ulei), iar restul de ulei sa ti-l dea intr-un bidon (in fond l-ai platit, il poti folosi mai tarziu la o completare daca e cazul). Probabil vor folosi cam 3.2-3.3L, diferenta pana la 3.5L este ulei vechi care ramane in baia de ulei. Deci ar trebui sa primesi inapoi un bidon cu cel putin 0.5-0.6L ulei
Cere-le sa-ti puna filtrele/placutele de frana/bujiile vechi si tot ce au schimbat in portbagaj, iar la sfarsit poti sa le ceri sa deschida de exemplu filtrul de aer sa-l vezi ca e curat. Apropo la filtrul de aer ar fi frumos din partea lor sa sufle cu aer comprimat cutia ptr a se goli de praf/muste/frunze/etc (ideal ar fi sa aspire dar in Romania nu putem visa la asa ceva).
Bafta!