![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce se da jos masca motorului, sunt 3 suruburi cu cap imbus de 6, doua suruburi de 10 care tin tubul de gaze care vine de la EGR. Atentie la garnituri, sunt din tabla, memorati pozitia lor pt a le pune exact in acelasi mod. Mai trebuie demontat furtunul gros pe care vine aerul din intercooler si conducta de la pompa de vacuum. Aceasta din urma trebuie decuplata cu grija, are un clips care trebuie apasat. Aceasta conducta impiedica accesul cu cheia la surubul de jos al corpului, de aceea trebuie decuplata.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cam asa arata motorul dupa ce am dat jos corpul. Se vede si mizeria la iesirea din conducta de gaze de la EGR. Contrar asteptarilor, in interiorul EGR-ului nu era depusa mizerie, doar asa afumatura, cum ar fi pe teava de esapament.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Si... corpul demontat. El este murdar mai ales, in partea din spate, unde intra teva cu gaze de la EGR. Tot de la ea se sedimenteaza mizeria pe peretele opus al galerie de admisie.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am curatat corpul si clapeta.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am trecut la demontarea blocului electronic; se scot acele cleme.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Inauntru, surpriza, era plin de ulei de motor, banuiesc. Nu stiu daca asa ar trebui sa fie.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
L-am curatat, tot timpul am folosit un spray de contacte electrice. Dupa cum se vede principiul e simplu, rozeta care e pe axul clapetei face contact cu placa electrica, pe niste circuite dispuse in forma de cerc. Cred ca ar fi fost mai bine ca axul sa invarta un potentiometru etans la scurgerile de ulei, ce vin pe langa axul clapetei.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am montat inapoi blocul electronic, e dificil sa pui clemele inapoi dar m-am descurcat cu o cheie franceza si coada de la un ciocan, pt a apasa clemele la locul lor. Am pus blocul inpoi pe masina, verificat sa fie totul pus la loc, furtunul de aer, conduta de vacuum etc.
Am dat cheie, a pornit si am stat sa vad daca se aprinde din nou masina cu chita. Nu s-a aprins. Am repornit motorul si din pacate s-a aprins. O sa pun Op-comul si laptopul sa vad daca e aceasi eroare. Un astfel de corp cu clapeta, costa nou, original(al meu e MagnetiMarelli) inte 1100-1200 lei; la dezmembrari intre 400 si 600 lei.