- cj79raa
- OP
- 1,022 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Cluj
cj79raa
- Mesaje scrise: 1,022
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
intram in sezonul rece si se stie ca o masina are nevoie de o atentie sporita pentru o functionare cat mai buna.
va invit sa va dati cu parerea despre micile ponturi pe care le stiti, in legatura cu intretinerea masinii pe perioada sezonului rece.
pe langa arhicunoscutele pregatiri: anvelope de iarna, lanturi, baterie buna, concentratie antigel, lichid de spalat parbrizul pentru iarna etc. etc., vreau sa ne lamurim unii pe altii si in ceea ce priveste modul de intretinere al motorului in cele mai bune conditii posibile.
exemplu:
dimineata, dupa ce am pornit motorul, cat timp sa-l lasam la relanti? ma gandesc ca majoritatea dintre noi facand naveta pana la servici si fiind vorba de maxim 10-15 km, nu reusesc sa-si aduca motorul in parametrii de functionare. citeam in alta parte pe forum ca cica nu e indicat nici sa-l lasi la relanti foarte mult. de ce? eu vreau sa-l las sa merga pana se incalzeste apa sa-mi bage caldura, ca n-am incalzire in scaune (in schimb am sotie pretentioasa plus doi talibani nervosi ca i-am trezit la 6,30 sa-i duc la scoala)
dupa ce am plecat la drum, cica nu e indicat sa trecem de 2500 rpm, din cauza turbinei. asa e? pana cand sa nu trec de 2500 rpm?
de unde stiu eu ca motorul a ajuns sa lucreze in parametrii? doar dupa aerul cald care mi-l sufla in bot? ca n-am niciun ceas care sa-mi indice temperatura apei (macar dacia avea ceas, chiar daca apa nu trecea de 30 grade ).
eu am cdti, si intrebarile, nelamuririle mele, vin din directia asta. daca detineti benzinare si puteti ajuta pe altii, topicul este deschis.
spor.
PS am mai gasit 2 topicuri care se apropiau de subiectul urmarit de mine, dar nu m-au convins asa ca am deschis topicul asta. daca intradevar mai este un topic pe tema asta, sa se mute discutia acolo.
va invit sa va dati cu parerea despre micile ponturi pe care le stiti, in legatura cu intretinerea masinii pe perioada sezonului rece.
pe langa arhicunoscutele pregatiri: anvelope de iarna, lanturi, baterie buna, concentratie antigel, lichid de spalat parbrizul pentru iarna etc. etc., vreau sa ne lamurim unii pe altii si in ceea ce priveste modul de intretinere al motorului in cele mai bune conditii posibile.
exemplu:
dimineata, dupa ce am pornit motorul, cat timp sa-l lasam la relanti? ma gandesc ca majoritatea dintre noi facand naveta pana la servici si fiind vorba de maxim 10-15 km, nu reusesc sa-si aduca motorul in parametrii de functionare. citeam in alta parte pe forum ca cica nu e indicat nici sa-l lasi la relanti foarte mult. de ce? eu vreau sa-l las sa merga pana se incalzeste apa sa-mi bage caldura, ca n-am incalzire in scaune (in schimb am sotie pretentioasa plus doi talibani nervosi ca i-am trezit la 6,30 sa-i duc la scoala)
dupa ce am plecat la drum, cica nu e indicat sa trecem de 2500 rpm, din cauza turbinei. asa e? pana cand sa nu trec de 2500 rpm?
de unde stiu eu ca motorul a ajuns sa lucreze in parametrii? doar dupa aerul cald care mi-l sufla in bot? ca n-am niciun ceas care sa-mi indice temperatura apei (macar dacia avea ceas, chiar daca apa nu trecea de 30 grade ).
eu am cdti, si intrebarile, nelamuririle mele, vin din directia asta. daca detineti benzinare si puteti ajuta pe altii, topicul este deschis.
spor.
PS am mai gasit 2 topicuri care se apropiau de subiectul urmarit de mine, dar nu m-au convins asa ca am deschis topicul asta. daca intradevar mai este un topic pe tema asta, sa se mute discutia acolo.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Eu am X16XEL pe F, iar soþia conduce un 1.5dCi. La respectivul motor, plaja de cuplu începe pe la 2300 ºi se cam terminã la 3800 - 4000 ... nu am cifre exacte acum, zic dupã ureche, cã ºi eu am condus-o înainte de F ºi i-am fãcut rodajul.
Este un common-rail cu o turbinã fixã pe care iarna îl exploatam cam în felul urmãtor: pus contact, aºteptat sã se stingã martorul de bujii incandescente, demaror. Motorul porneºte .... ronþ ronþ ronþ. (probabil cã cdti-ul tãu nu ronþãie, dar na...) Stãteam aºa cam un minut, pânã aprindeam farurile, puneam centura, porneam radioul, una alta, pierdeam puþin vremea pânã ajunge uleiul unde trebuie, iar apoi porneam la drum. Indicatorul temperaturii motorului era destul de limitat, în sensul în care sunt 8 "liniuþe", iar când motorul e la temperatura optimã vedeam 4 liniuþe din cele 8.
Stil de condus: foaaarte foarte uºor cu acceleraþia pânã ce ajungeam la douã liniuþe (sã zicem ~70 80 de grade), în sensul în care încercam sã fie accelerãrile line, nu bruscat de maºinã, nu bãgat în faþa altora, nu accelerat vitejeºte, ºi nu treceam niciodatã de 2500 de ture cu motorul. Dupã ce aveam douã liniuþe la temperaturã, îmi mai permiteam sã accelerez o idee mai normal, dar nu chiar-chiar. Exploatarea "normalã" a motorului se întâmpla numai dupã ce ajungea la temperatura lui normalã de funcþionare (4 liniuþe), iar "pedalã to the metal" vedea maºina aceea numai dupã ce treceam de 2500 de ture ºi motorul era cald bine, niciodatã înainte.
Dupã rodaj, maºina a ajuns pe alte mâini, dar pot sã zic cã nu am nici o hibã cu ea - am auzit de turbine duse, injectoare înfundate ºi alte asemenea.
O altã chestie - am citit pe undeva cã cu motoarele diesel nu se stã la relanti tare mult în sezonul rece (nu mai ºtiu de ce), ºi mã conformam acestui sfat - ceva cu uleiul din cutia de viteze, deºi nu cred cã-i tare relevant. Ca o parantezã, XEL-ul meu stã pornit cam 3-4 minute la relanti în fiecare dimineaþã, nu pentru cã mi-ar fi mie frig ci pentru ca sã-l mai protejez puþin (dacã mai e ceva de protejat în el - nu prea cred, dar ... na).
Este un common-rail cu o turbinã fixã pe care iarna îl exploatam cam în felul urmãtor: pus contact, aºteptat sã se stingã martorul de bujii incandescente, demaror. Motorul porneºte .... ronþ ronþ ronþ. (probabil cã cdti-ul tãu nu ronþãie, dar na...) Stãteam aºa cam un minut, pânã aprindeam farurile, puneam centura, porneam radioul, una alta, pierdeam puþin vremea pânã ajunge uleiul unde trebuie, iar apoi porneam la drum. Indicatorul temperaturii motorului era destul de limitat, în sensul în care sunt 8 "liniuþe", iar când motorul e la temperatura optimã vedeam 4 liniuþe din cele 8.
Stil de condus: foaaarte foarte uºor cu acceleraþia pânã ce ajungeam la douã liniuþe (sã zicem ~70 80 de grade), în sensul în care încercam sã fie accelerãrile line, nu bruscat de maºinã, nu bãgat în faþa altora, nu accelerat vitejeºte, ºi nu treceam niciodatã de 2500 de ture cu motorul. Dupã ce aveam douã liniuþe la temperaturã, îmi mai permiteam sã accelerez o idee mai normal, dar nu chiar-chiar. Exploatarea "normalã" a motorului se întâmpla numai dupã ce ajungea la temperatura lui normalã de funcþionare (4 liniuþe), iar "pedalã to the metal" vedea maºina aceea numai dupã ce treceam de 2500 de ture ºi motorul era cald bine, niciodatã înainte.
Dupã rodaj, maºina a ajuns pe alte mâini, dar pot sã zic cã nu am nici o hibã cu ea - am auzit de turbine duse, injectoare înfundate ºi alte asemenea.
O altã chestie - am citit pe undeva cã cu motoarele diesel nu se stã la relanti tare mult în sezonul rece (nu mai ºtiu de ce), ºi mã conformam acestui sfat - ceva cu uleiul din cutia de viteze, deºi nu cred cã-i tare relevant. Ca o parantezã, XEL-ul meu stã pornit cam 3-4 minute la relanti în fiecare dimineaþã, nu pentru cã mi-ar fi mie frig ci pentru ca sã-l mai protejez puþin (dacã mai e ceva de protejat în el - nu prea cred, dar ... na).
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
[quote="cj79raa"]de unde stiu eu ca motorul a ajuns sa lucreze in parametrii? doar dupa aerul cald care mi-l sufla in bot? ca n-am niciun ceas care sa-mi indice temperatura apei (macar dacia avea ceas, chiar daca apa nu trecea de 30 grade ).
Ba ai indicator temperaturã motor. Intri in meniuirle ascunse ºi acolo vezi in format digital temperatura antigelului. Eu aºa fac.
Ba ai indicator temperaturã motor. Intri in meniuirle ascunse ºi acolo vezi in format digital temperatura antigelului. Eu aºa fac.
- cj79raa
- OP
- 1,022 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Cluj
cj79raa
- Mesaje scrise: 1,022
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
electronistule, asta cu statul la relanti la diesel, ma cam pune pe ganduri si ma streseaza. se aplica tot timpul sau doar dimineata la pornire? doar iarna sau si vara? spre exemplu prinzi o coloana pe centura bucurestiului (dau exemplul asta ca am patit-o) unde am mers 1 ora asta vara doar treapta 1 si stat la relanti pana m-am saturat. trebuie lamurita problema. mai asteptam sa vedem, poate ne lamureste cineva de ce nu e bine sa stam mult la relanti.
Edwin, cum intru in meniurile ascunse?
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.
Edwin, cum intru in meniurile ascunse?
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
cj79raa a scris:electronistule, asta cu statul la relanti la diesel, ma cam pune pe ganduri si ma streseaza. se aplica tot timpul sau doar dimineata la pornire? doar iarna sau si vara? spre exemplu prinzi o coloana pe centura bucurestiului (dau exemplul asta ca am patit-o) unde am mers 1 ora asta vara doar treapta 1 si stat la relanti pana m-am saturat. trebuie lamurita problema. mai asteptam sa vedem, poate ne lamureste cineva de ce nu e bine sa stam mult la relanti.
Edwin, cum intru in meniurile ascunse?
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.
Edwin, cum intru in meniurile ascunse?
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.
Incerc sã-þi rãspund tot eu:
1. Pe consola centralã ai butonul Setings. Comuþi pe meniul audio, dupã care apeºi pe butonul Setings pentru cca 10 secunde pânã auzi un bip. Dupã acea cu butonul BC navigezi in meniurile ascunse ºi acolo vei gãsi ºi temperatura antigelului.
2. Un motor diesel se încãlzeºte mai greu decât unul pe benzinã. De acea dupã cca 30-60secunde de la pornire se pleacã la drum ºi se turazã la circa 2000-2500 rot/min pentru a ajunge cât mai repede la temperatura optimã de funcþionare ºi a reduce timpul in care frecarea pieselor este mai mare. Dacã laºi motorul la relanti se încãlzeºte mai greu,deci perioada in care frecarea pieselor datorate temperaturii scãzute creºte,cea ce duce la o uzurã mai accentuatã a pieselor motorului. Dupã ce motorul ajunge la temperatura optimã poþi sã laºi motorul la relanti cât vrei, uzura va fi doar cea normalã. Aºadar nu te speria dacã stai mult la stopuri,( dacã motorul funcþioneazã la temperatura optimã) va creºte doar consumul. Numai bine
- beynur
- **
- 206 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Zafira 2006 Y2,2DTI
- Alta tara
beynur
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2006 Y2,2DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
beynur a scris:edwin eu daca nu am activat butonul bc ptr ca nu imi arata consumul ,scrie,,no function,,nu pot face nimic deci trebuie sa ai casetofon mp3.c30mp3sa scrie pe fata.am incercat dupa ce am citit mai sus.sau poate ma insel.tu ce casetofon ai?la mine citeste decat cd-uri audio
Eu am Cd70navi, dar important este sã ai activat BC, Dacã la tine scrie NO function inseamnã cã trebuie sã-l activezi. Poþi face acest lucru la reprezentanþã sau la cineca cine are Tech2 ( un fel de mini calculator care se conecteazã la calculatorul maºinii ºi se face activarea BC). Numai bine.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Parerile sunt impartite, dar trebuie retinut urmatorul lucru, este necesara mentinerea la relanti cel putin 5 min, in conditile in care masina a stat nepornita mai mult de 12 ore, ganditi-va ca uleiul se strange in baie, el trebuie sa urce in rampe sa unga cuzineti, cilindri, etc.
Trancaneala, cu aruncatul in masina, pornit si demarat, ca isi face motorul treaba este o prostie, alimentata si de ecologisti dar si de producatori. Acestia din urma au interesul ca uzura sa apara cat mai repede, pt a schimba masina sau cel putin a da de lucru industriei orizontale - piesele de schimb.
Ca sfat - recomand schimbarea uleiului la inceputul sezonului rece, chiar daca mai aveti 1000- 1500 km.
Este mai bine pt motor ca uleiul sa fie proaspat in proprietati, filtrele curate, carburant bun.
Porcaria pe care a facut-o Opelul, cu modelul H cu suprimarea indicatorului analogic de temperatura este o aberatie. Ce naiba, ca doar nu e masina sa fie condusa numai de [b]"blonde"[/b]
Un alt sfat ar fi calandrul din fata radiatorului, care sa acopere cel putin partial intrarea aerului rece in compartimentul motor. Acesta ajuta ca motorul sa se incalzeasca mai repede si sa isi pastreze temperatura mai bine. Pe perioda de iarna, masca fata este ca fereastra pt o camera. Trebuie sa aeriseasca fara sa coboare temperatura excesiv.
Pt a ajunge in parametrii motorul trebuie sa atinga temperatura de lucru.
Dezaburirea se face mai repede daca porniti si aerul conditionat.
Crema de fata pe chedere, in special la usa soferului, pt a preintampina lipirea usii la chiciura.
Trancaneala, cu aruncatul in masina, pornit si demarat, ca isi face motorul treaba este o prostie, alimentata si de ecologisti dar si de producatori. Acestia din urma au interesul ca uzura sa apara cat mai repede, pt a schimba masina sau cel putin a da de lucru industriei orizontale - piesele de schimb.
Ca sfat - recomand schimbarea uleiului la inceputul sezonului rece, chiar daca mai aveti 1000- 1500 km.
Este mai bine pt motor ca uleiul sa fie proaspat in proprietati, filtrele curate, carburant bun.
Porcaria pe care a facut-o Opelul, cu modelul H cu suprimarea indicatorului analogic de temperatura este o aberatie. Ce naiba, ca doar nu e masina sa fie condusa numai de [b]"blonde"[/b]
Un alt sfat ar fi calandrul din fata radiatorului, care sa acopere cel putin partial intrarea aerului rece in compartimentul motor. Acesta ajuta ca motorul sa se incalzeasca mai repede si sa isi pastreze temperatura mai bine. Pe perioda de iarna, masca fata este ca fereastra pt o camera. Trebuie sa aeriseasca fara sa coboare temperatura excesiv.
Pt a ajunge in parametrii motorul trebuie sa atinga temperatura de lucru.
Dezaburirea se face mai repede daca porniti si aerul conditionat.
Crema de fata pe chedere, in special la usa soferului, pt a preintampina lipirea usii la chiciura.
- DragoiDaniel
- **
- 51 mesaje
- din 13 Oct 2008
- Astra 2013 Z17DTE
- Prahova
DragoiDaniel
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2013 Z17DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare!
"mariano" ai dat cateva sfaturi pe care vroiam sa le enumer eu.Bravo.
Mai erau cateva chestii pe care vreau sa le enumar dar o sa ma gandesc ca sa ma rezum doar la cele importante:
-verificarea concentratiei lichidului de racire (eventual schimbarea acestuia in totalitate)
-golirea vasului cu lichid de parbriz (daca este lichid ptr timp de vara).la primul "inget" exista riscul defectarii pompitei sau pompitelor si spargerea vasului .in concluzie inlocuirea lichidului cu cel concentrat pentru temperaturi sub 0 grade.
-este indicata si verificarea presiunii din pneuri deoarece la temperaturi scazute se produce efectul de "comprimare".
O sa incerc sa imi mai amintesc cateva si voi reveni cu o completare...
Drumuri bune tuturor!
"mariano" ai dat cateva sfaturi pe care vroiam sa le enumer eu.Bravo.
Mai erau cateva chestii pe care vreau sa le enumar dar o sa ma gandesc ca sa ma rezum doar la cele importante:
-verificarea concentratiei lichidului de racire (eventual schimbarea acestuia in totalitate)
-golirea vasului cu lichid de parbriz (daca este lichid ptr timp de vara).la primul "inget" exista riscul defectarii pompitei sau pompitelor si spargerea vasului .in concluzie inlocuirea lichidului cu cel concentrat pentru temperaturi sub 0 grade.
-este indicata si verificarea presiunii din pneuri deoarece la temperaturi scazute se produce efectul de "comprimare".
O sa incerc sa imi mai amintesc cateva si voi reveni cu o completare...
Drumuri bune tuturor!
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Temepartura apei se mai poate constata si din consumul instant la relanti..la mine cand are motorul peste 60 grade, consumul este de 0.3-0.4 l/H la relanti.
Alt indiciu ti-l da climatronicul...il lasi pe auto, si cand ajunge apa pe la 50 grade, incepe si el sa dea drumul la ventilatorul pt habitaclu. ( o chestie desteapta- daca e apa rece, ventilatorul nu porneste...sa bage aer rece)
Alt indiciu ti-l da climatronicul...il lasi pe auto, si cand ajunge apa pe la 50 grade, incepe si el sa dea drumul la ventilatorul pt habitaclu. ( o chestie desteapta- daca e apa rece, ventilatorul nu porneste...sa bage aer rece)
- cj79raa
- OP
- 1,022 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Cluj
cj79raa
- Mesaje scrise: 1,022
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,975 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,975
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
cj79raa a scris:revin
off. Edwin confirm cele spuse de tine cu meniurile ascunse. sunt multe chestii pe acolo, si mi-a trebuit un pic pana sa descoper temperatura.
cj79raa a scris:
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.
off. Edwin confirm cele spuse de tine cu meniurile ascunse. sunt multe chestii pe acolo, si mi-a trebuit un pic pana sa descoper temperatura.
Off topic: aici gãseºti totul despre meniurile ascunse: https://www.clubopel.com/vie...t=meniuri+ascunse
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
livcro a scris:Eu auzisem ca si un pic de benzina ajuta...ceva de genul 0.5 l benzina la un plin de motorina (50-60 l)...asta la diesel-urile clasice. Pareri?
Am trait sa aud si asta. Clar nu bagati nici un fel de benzina in motorina ca poate doriti sa inlocuiti motorul(eu am facut Fac.de utilaj Petrolier de rafinarie iar la cursurile de Tehnologia Prelucrarii Petrolului am fost AS, unde pui ca mama a fost sef laborant la PetroBrazi).N-ar fi mai bine daca ai baga motorina de calitate si mai ales in sezonul rece sa pui recomandata de iarna. Credeti-ma ca de cand am luat masina inclusiv toata iarna trecuta n-am pus decat OMV Sprint Diesel si n-am avut nici un fel de problema. Masina sta tot timpul in garaj fapt ptr care indicatorul de bujii se stingea foarte repede cand puneam contactul. De fiecare data fie vara fie iarna masina nu sta la Relanti decat atat: (ma dau jos sa inchid usile garajului si ma sui inapoi). Apoi merg cu ea pana-n 2200 rot/min pana ajunge apa la 90 grade Celsius. Apoi ma dau la ea fara probleme.
Am de facut recent revizia si am sa pun Ulei Mobil1 0W40 turboDiesel( cu indicatii GM LL B 025).
Cineva mai sus spunea sa cureti filtrele, eu sunt de parere cu inlocuirea lor.
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai si eu am pus tot numai OMV sprint..dar de la Petrom, ca OMV-ul e departe. Ziceam de motoarele clasice, vechi. Stiu ca CDTI-urile sunt ff pretentioase la carburant. Eu folosesc in mod constant un aditiv de la Berckebile (sau ceva de genul)..vara 20 ml la un plin, iarna 40 ml la un plin...ca rezultat.numai scaderea consumului...despre putere, nu ma pot pronunta.
- siirm
- **
- 322 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Vectra 2007 3.0 CDTi
- Bucuresti
siirm
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 3.0 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am dormit intr-o noapte in masina, cu motorul(diesel) pornit si caldura pornita si n-a avut nici pe naiba.
Nu uitati de spray-urile pentru dezghetarea incuietorilor, pentru cei ce deschid din cheie.
E prima iarna cu dieselarul, dar am deprins miscarile de la vechiul proprietar, adica amicul meu cu care locuiam.
Dimineata,coboram la masini cu canile de cafea in mana. El, fiind un pic mai idiot, isi punea totdeauna cana de cafea pe plafon.
Atentie, crapa vopseaua, nu faceti prostia asta.
Eu porneam masina mea(benzina) , el pe a lui diesel dupa care porneam dezaburirea.
Beam cafeaua, fumam o tigara dupa care plecam la drum.
Stiu ca el nu dadea drumul la caldura pana apa nu ajungea macar la 70, avand in vedere ca atunci cand statea pe loc temperatura apei scadea daca era pornita caldura.
Nu depasea 2000 de ture decat la vreo 10 minute dupa ce temperatura apei a ajuns la 90 de grade.
Eu la benzinar nu depaseam 3000 de ture pana cand uleiul ajungea la temperatura de lucru.
Nu uitati de spray-urile pentru dezghetarea incuietorilor, pentru cei ce deschid din cheie.
E prima iarna cu dieselarul, dar am deprins miscarile de la vechiul proprietar, adica amicul meu cu care locuiam.
Dimineata,coboram la masini cu canile de cafea in mana. El, fiind un pic mai idiot, isi punea totdeauna cana de cafea pe plafon.
Atentie, crapa vopseaua, nu faceti prostia asta.
Eu porneam masina mea(benzina) , el pe a lui diesel dupa care porneam dezaburirea.
Beam cafeaua, fumam o tigara dupa care plecam la drum.
Stiu ca el nu dadea drumul la caldura pana apa nu ajungea macar la 70, avand in vedere ca atunci cand statea pe loc temperatura apei scadea daca era pornita caldura.
Nu depasea 2000 de ture decat la vreo 10 minute dupa ce temperatura apei a ajuns la 90 de grade.
Eu la benzinar nu depaseam 3000 de ture pana cand uleiul ajungea la temperatura de lucru.
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Eu las tot timpul de la 1-3 min vara si 3-5 min iarna motorul la relanti uneori iarna las si mai mult. Asta e obiceiul meu cand o pornesc dimineata, adica prima pornire dupa 8-12 ore o las un pic in functie de anotimp.Daca sunt nevoit sa plec mai repede si nu pot sa stau(ceea ce se intampla rar) o turez pana in 2000. Cat despre motorina de iarna sau cea omv sprint eu va spun ca mie mi-a spus cineva care a lucrat la petrom la statie peco ca motorina de iarna are un pic de benzina in ea adica la un rezervor de nu stiu cate tone puneau nu stiu cat benzina.
Cineva mi-a zis ca sa nu dam multi bani pe lichidele de parbriz de iarna putem folosi lichide de vara dar cu amestec de alcool tehnic in ele. Si merge fara probleme. O sa incerc cand da inghetul. Sincer l-am incercat si eu vara asta(curata mai bine un pic) dar miroase ingrozitor dupa aia in masina, asta e singurul minus.Cand dadeam la stergatoare dadeam pe recirculare 2-3 min sa nu mai intre in masina mirosul
Cineva mi-a zis ca sa nu dam multi bani pe lichidele de parbriz de iarna putem folosi lichide de vara dar cu amestec de alcool tehnic in ele. Si merge fara probleme. O sa incerc cand da inghetul. Sincer l-am incercat si eu vara asta(curata mai bine un pic) dar miroase ingrozitor dupa aia in masina, asta e singurul minus.Cand dadeam la stergatoare dadeam pe recirculare 2-3 min sa nu mai intre in masina mirosul
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut ! despre sezonul rece pot sa spun asa: 1)Racleta,trebuie avuta la indemana,si una buna,fara sa zgaraie(stiu ca merge si o carcasa de caseta audio dar e preferabil sa fie totusi o racleta).2) Bateria : de obicei iarna ne lasa daca e obosita,asa ca lasati-va ceva banuti de o parte,ca nu se stie... si ca o completare,atentie cu muzica pornita,farurile aprinse pe timpul iernii cu motorul oprit,s-ar putea sa ii fie fatale bateriei "obosite" 3) Termostatul : Foarte important,daca e "relativ" blocat pe deschis veti avea consum mare,lipsa de caldura,uzura in plus a motorului. 4)Cauciucuri+jante schimbate conform temperaturii:bineinteles ca trebuie sa fie "de iarna",adica jante de tabla rezistente si gume de iarna.5)Bujiile+fisele,indiferent benzina sau motorina,sunt si ele ft importante,daca nu este o buna scanteie,pornirea va fi greoaie si va solicita bateria.6)Combustibilul :aveti grija ce si cum bagati,este preferabil ceva bun,nu stiu in ce masura se amesteca apa cu...dar se pare ca se amesteca! Cat despre pornirea "de pe loc" la rece am citit intr-un manual de intretinere de...dacia papuc,si zicea asa: pt benzina :se va lasa in jur de 1 min motorul la relanti dupa care se va porni la drum,fara a se ambala excesiv(probabil max 2500-3000 de ture),motorul se incalzeste in mers.atunci cand a ajuns la temperatura optima (85-95 grade)masina se poate folosi pentru a atinge performantele maxime ale motorului.deci prieteni,inainte de a pleca la drum cu masinuta voastra,verificati cele de mai sus plus nivelul antigelului si concentratia sa,lichidul pt spalarea parbrizului,functionarea corecta a sistemului ABS,funtionarea sistemului de dezaburire,o carpa pt stergerea geamurilor pe interior si poate nu ar strica si niste manusi si o caciula...ca nu se stie...dimineata nu e ca dupa-amiaza.Va doresc tuturor pe timpul iernii DRUM BUN !