- cipy_roscovanu2000
- OP
- 563 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Vectra 1998 x20dtl
- Ilfov
cipy_roscovanu2000
- Mesaje scrise: 563
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
Va salut pe toti si am si eu o intrebare pt voi.De vreo 2 zile mi s-a stricat ceva dar nu stiu ce pt ca merg cu masina si acul care indica temperatura la apa nu mai se ridica de jos deloc nu mai indica nimic.Pe caldurile astea imi staea numai la 90 grade acum nu mai arata nimic.ma puteti ajuta cu vreun sfat ceva o informatie.Am uitat sa precizez ca se intampla astea la o vectra b din 98 diesel
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cipy_roscovanu2000
- OP
- 563 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Vectra 1998 x20dtl
- Ilfov
cipy_roscovanu2000
- Mesaje scrise: 563
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
NU te grabi cu demontatul..mai ales ca un termostat nu e de coela. Vezi sa nu fie sonda de temperatura de vina. Ceasul din bord incepe sa se ridice cand apa are in jur de 60-70 grade.
Daca e termostatul blocat pe deschis, ar trebui sa iti dai seama atingand furtunul gros care intra in radiator, in primele 2-3 minute de la pornire. Normal, in primele minute termostatul ar trebui sa fie inchis...pana apa ajunge la 80 grade(inceputul deschiderii), iar furtunul de care vorbeam sa fie rece...ma rog, la temperatura ambientala.
Poate sa fie sonda de temperatura ori defecta, ori cu un contact imperfect. In acest caz, apa se incalzeste, dar sonda nu mai indica si nu ai nici o miscare in ceasul din bord. Pentru verificare, dupa 10-15 min de functionare la ralanti, incearca sa atingi furtunul gros, mentionat mai devreme precum si racordul de la radiator, in care intra furtunul. Daca astea sunt fierbinti, la limita suportabilitatii..sau peste, inseamna ca apa s-a incalzit dar nu iti indica sonda. Un om normal are limita de suportabilitate pe la 60-75 grade.
Daca e termostatul blocat pe deschis, ar trebui sa iti dai seama atingand furtunul gros care intra in radiator, in primele 2-3 minute de la pornire. Normal, in primele minute termostatul ar trebui sa fie inchis...pana apa ajunge la 80 grade(inceputul deschiderii), iar furtunul de care vorbeam sa fie rece...ma rog, la temperatura ambientala.
Poate sa fie sonda de temperatura ori defecta, ori cu un contact imperfect. In acest caz, apa se incalzeste, dar sonda nu mai indica si nu ai nici o miscare in ceasul din bord. Pentru verificare, dupa 10-15 min de functionare la ralanti, incearca sa atingi furtunul gros, mentionat mai devreme precum si racordul de la radiator, in care intra furtunul. Daca astea sunt fierbinti, la limita suportabilitatii..sau peste, inseamna ca apa s-a incalzit dar nu iti indica sonda. Un om normal are limita de suportabilitate pe la 60-75 grade.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
cipy_roscovanu2000, are dreptate livcro. Chiar si cu termostatul blocat pe deschis, pe caldurile astea, temperatura motorului ar ajunge rapid la 90 de grade si s-ar vedea pe bord. Problema ta e senzorul de temperatura cu 1 contact de pe termostat (nr. 1 in poza):
Vezi daca mai e conectat, sa nu fi sarit papucul. Daca e conectat si nu-ti arata nimic, masoara rezistenta intre palaria lui (unde se imbraca papucul) si termostat (caroserie). Daca e infinit la orice temperatura, e stricat senzorul (costa 20-30 lei). Daca iti arata totus ceva (~1-1,5KOhm pe la 30-40 grade), atunci ai o problema cu firele, sint intrerupte pe undeva. In cel mai rau caz, e ceva in bord, dar m-as mira sa fie de acolo.
Vezi daca mai e conectat, sa nu fi sarit papucul. Daca e conectat si nu-ti arata nimic, masoara rezistenta intre palaria lui (unde se imbraca papucul) si termostat (caroserie). Daca e infinit la orice temperatura, e stricat senzorul (costa 20-30 lei). Daca iti arata totus ceva (~1-1,5KOhm pe la 30-40 grade), atunci ai o problema cu firele, sint intrerupte pe undeva. In cel mai rau caz, e ceva in bord, dar m-as mira sa fie de acolo.
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cipy_roscovanu2000
- OP
- 563 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Vectra 1998 x20dtl
- Ilfov
cipy_roscovanu2000
- Mesaje scrise: 563
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1998 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
Tin sa precizez ca pana acum acul din bord mergea f bine dar intr-o seara s-a ridicat f putin dupe vreo 100 de km cam la limita albastra iar a doua zi cand stateam la semafor se ridica scadea se juca intruna acel ac de la temperatura ca apoi a murit de tot nu s-a mai ridicat deloc.Cand opresc motorul se aud ventilatoarele ca functioneaza deci apa se incalzeste. Oricum va multumesc pt sfaturi tuturor.
- Merlinboy
- **
- 262 mesaje
- din 04 Feb 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
Merlinboy
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
Hai ca reincep si eu desi mai este un topic cu incalzirea greoaie la Diesel...insa chiar nu stiu ce sa zic, si nici sa cumpar alt termostat ca sa am aceleasi "simptome" nu cred ca-i chiar o solutie....
Deci, se face ca am un opel vectra c 2005 , cumparat de aproape nici o luna, inainte avand un focus, si ... pur si simplu chiar si pe caldurile astea, temperatura urca foarte greu, adica am inteles ca la opel pe la 80-85 e normal sa stea, dar totusi merg din Dr Taberei pana in Romana si abia ajunge la 85 grade ... chiar nu mi se pare normal ! La iarna cred c-o sa stea motorul numai rece...si consum 15 % in oras
Deci, daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi pt cand ma duc la mecanic (prin telefon mi s-a spus sa nu-mi mai fac eu griji...dar stim cu totii cum sunt majoritatea nepasatori) dupa ce sa-l pun sa verifice, instalatie, antigel, etc. , sapt viitoare este programat si schimbul distributiei si chiar vreau s-o pun la punct pt a nu avea neplaceri ulterioare si pt a fi totul in regula !
Deci, se face ca am un opel vectra c 2005 , cumparat de aproape nici o luna, inainte avand un focus, si ... pur si simplu chiar si pe caldurile astea, temperatura urca foarte greu, adica am inteles ca la opel pe la 80-85 e normal sa stea, dar totusi merg din Dr Taberei pana in Romana si abia ajunge la 85 grade ... chiar nu mi se pare normal ! La iarna cred c-o sa stea motorul numai rece...si consum 15 % in oras
Deci, daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi pt cand ma duc la mecanic (prin telefon mi s-a spus sa nu-mi mai fac eu griji...dar stim cu totii cum sunt majoritatea nepasatori) dupa ce sa-l pun sa verifice, instalatie, antigel, etc. , sapt viitoare este programat si schimbul distributiei si chiar vreau s-o pun la punct pt a nu avea neplaceri ulterioare si pt a fi totul in regula !
- opelzafira
- *
- 7 mesaje
- din 25 Oct 2009
- Zafira 2011 A17DTR
- Sibiu
opelzafira
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
cipy_roscovanu2000 a scris:Va salut pe toti si am si eu o intrebare pt voi.De vreo 2 zile mi s-a stricat ceva dar nu stiu ce pt ca merg cu masina si acul care indica temperatura la apa nu mai se ridica de jos deloc nu mai indica nimic.Pe caldurile astea imi staea numai la 90 grade acum nu mai arata nimic.ma puteti ajuta cu vreun sfat ceva o informatie.Am uitat sa precizez ca se intampla astea la o vectra b din 98 diesel
- darvin
- **
- 135 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Astra 2003 y 2.0 dth
- Vrancea
darvin
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
ZIZU MSV- Suspendat
- 240 mesaje
- din 11 Jul 2009
- Vectra 2007 z19dt
- Constanta
ZIZU MSV- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2009
- Mesaj Privat
darvin a scris:am si eu o problema cu acul din bord de la temp am mers circa 40 minunte sa incalzit in masina adica baga caldura dar nu sa ridicat liniuta aceea de loc la temp.am un astra g motor y 20 dth ce poate fi sau ce sa verific?
asa se intinpla cand scade temperatura afara eu am fost pana la bucuresti duminica trecuta si tot drumu apa a stat la 80 chiar si cand am mers cu 190km
- darvin
- **
- 135 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Astra 2003 y 2.0 dth
- Vrancea
darvin
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
farmasi
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2010
- Mesaj Privat
am o vectra c 2003 y2.0dth. toata vara ceasul care indica temperatura apei a functionat dar temperatura avea fluctuatii adica la mers prin oras sau ralanti aveam 90-95 de grade ,iar la drum intins scadea pe la 80-85 sau chiar mai putin. banuiesc ca asta inseamna ca nu am termostat? si de ce acum de vreo 5 zile de cand sa racit afara acul nu sa mai ridicat deloc dar imi baga caldura?am probleme la ceas?se poate fara sa imi indice acul nimic si fara termostat(ca banuiesc ca nu am,pentru ca temperatura apei a fluctuat toata vara,cum am spus mai sus)sa bage caldura?
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
farmasi
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2010
- Mesaj Privat
aseara am lasat-o pornita pe loc cca. 10-20 de minute si s-a ridicat apa aproape de 80 de grade,deci exclud posibilitatea ca ceasul de temperatura din bord sa nu functioneze,iar in momentul cand am plecat dupa loc apa a inceput sa scada treptat pana cand a coborat de tot pe ceas. asta inseamna ca nu am termostat. am inteles ca fara termostat motorul sta rece in majoritatea timpului asta ducand la o uzura prematura a acestuia si implicit la cresterea consumului,este adevarat? pentru y2.0dth-ul meu care e temperatura de lucru? la cat trebuie sa-mi deschida termostatul?am inteles ca sunt mai multe valori de temperatura la care acestea deschid,pentru motorul meu ce trebuie? multumesc mult!
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
farmasi
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2010
- Mesaj Privat
farmasi
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2010
- Mesaj Privat